2019-09-02, 00:13
Någon annan som har haft liknande problem?

En lur har betydligt lägre ljud än den andra.

Har googlat och funnit att det kan bero på vax som fastnat - man ska då suga på AirPoden.

För mig känns detta tillvägagångssätt rätt sjukt och föga vidrigt. Någon som har ett tips som gör att jag slipper få vax i munnen eller lungorna?
Citera
2019-09-02, 00:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Någon annan som har haft liknande problem?

En lur har betydligt lägre ljud än den andra.

Har googlat och funnit att det kan bero på vax som fastnat - man ska då suga på AirPoden.

För mig känns detta tillvägagångssätt rätt sjukt och föga vidrigt. Någon som har ett tips som gör att jag slipper få vax i munnen eller lungorna?

Suga ut öronvax? Fy fan vad vidrigt! Detta kan inte stämma!

Men intressant fråga då jag själv undrar över detsamma.

Hittade detta:
- https://www.youtube.com/watch?v=vrPzsP2gl4M
- https://www.androidcentral.com/how-s...t-your-earbuds
Citera
2019-09-02, 00:58
Medlem
Metoden fungerar besvisligen för en del personer, ifall vax är problemet. I andra fall beror det på annat och det är ett välkänt fel.

Gå tillbaka till butiken och förklara problemet. Beroende på hur vettig butiken är så ger de dig ett par nya på plats eller först skickar iväg dina nuvarande för kontroll eller reparation.
Citera
2019-09-02, 02:00
Medlem
Är det vänster lur: Gå till butiken. Känt fel.

Är det båda?
Rengör noggrant och hoppas att vaxet ligger ytligt.
Citera
2019-09-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Metoden fungerar besvisligen för en del personer, ifall vax är problemet. I andra fall beror det på annat och det är ett välkänt fel.

Gå tillbaka till butiken och förklara problemet. Beroende på hur vettig butiken är så ger de dig ett par nya på plats eller först skickar iväg dina nuvarande för kontroll eller reparation.

Nu var det visserligen ett par år sedan jag arbetade inom branschen (jobbade deltid vid sidan om studierna) men Appleprodukter krävde i vart fall då alltid att behörig tekniker kontrollerade produkten innan något byttes ut. Oavsett hur välkänt felet var.

Således:
Är det en Apple-butik eller en certifierad butik kan de byta ut direkt.
Är det något annat (Elgiganten, Mediamarkt, Teknikmagasinet etc) så kommer de sannolikt behöva skicka in för kontroll.

Apple är ena knepiga jävlar att ha att göra med.
Citera
2019-09-02, 04:50
Medlem
Att suga (med munnen eller med annat) på en hörlur av den typen för att avlägsna öronvax låter som en mycket korkad idé. Inte bara för att det kan vara rätt äckligt med sådant jox (om än sitt eget) men även för att det kan vara direkt skadligt för hörluren.

Högtalarelementen i lurarna har vanligen ett membran i Mylar som är mycket tunt, och kan skadas med följd att luren kan skadas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in