2019-09-02, 18:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hon heter Emilie.

Hon gav sig av hemifrån på sin elsparkcykel för att åka bara 5 min från hemmet, men hon kom aldrig tillbaka.

Folk tror sig ha sett henne gå ombord på ett tåg från Borlänge och sett kliva av i Storvik, drygt 11 mil från Ludvika.

Citat:
Det var i söndags kväll som föräldrarna till Emelie anmälde henne försvunnen.
De hade då inte sett henne sedan vid lunchtid, då hon åkte iväg på sin elsparkcykel mot Kyrkskolan i centrala Ludvika.
– Det är fem minuter från hemmet och längre än så fick hon inte gå. Men hon kom aldrig tillbaka, säger Daniel Brodin.

Citat:
Det har kommit in tips från personer som tror sig ha sett flickan gå på ett tåg från Borlänge och setts kliva av i Storvik, drygt elva mil från Ludvika. Under söndagen följde polisen upp tipsen och gjorde sökinsatser på platser där Emelie ska ha setts. Men utan resultat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nnen-i-ludvika
Citera
2019-09-02, 18:16
Medlem
Hoppas inte

https://www.dt.se/artikel/larm-om-befarad-drunkning-9
Citera
2019-09-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hoppas inte

https://www.dt.se/artikel/larm-om-befarad-drunkning-9

Vid klockan 18.04 på måndagen kom larm om en befarad drunkning vid Håksberg i Ludvika kommun.

Enligt de första uppgifterna till SOS Alarm ska man ha sett en tom båt som ligger och driver med motorn igång.

Knappast hon.
Citera
2019-09-02, 18:54
Medlem
Hon gick hemifrån runt lunch men anmäldes som saknad först vid 20 tiden, hon beskrivs som en 7-8 åring i sinnet är det inte märkligt då att föräldrar / vårdnadshavare reagerar efter 8 timmar? Det finns gott om tjärnar i Ludvika, hoppas polis kontrollerar dem grundligt. Vet man ifall hon är simkunnig?
Citera
2019-09-02, 19:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inte en chans att hon stigit på något tåg. Så som hon beskrivs skulle hon aldrig våga det. Hoppas inte hon är mördad och gömd...
Citera
2019-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Inte en chans att hon stigit på något tåg. Så som hon beskrivs skulle hon aldrig våga det. Hoppas inte hon är mördad och gömd...

Tror inte jag heller. Enligt media fick hon inte vistas längre bort än en lekpark i närheten. Å andra sidan - vågar man släppa ut sin 7-8-åring ensam i dagens samhälle så litar man verkligen på barnet till 100%... eller nä. Skulle aldrig någonsin låta min 7-åriga dotter gå ut själv.

Håller alla tummar tår att flickan hittas välbehållen - men tiden går och chanserna för att hitta henne vid liv minskar drastiskt.
Citera
2019-09-02, 20:44
Medlem
Solskensnysarens avatar
Får jag ställa en fråga som kanske är dum men helt seriöst menad; varför är inte polisen mer på tårna? Varför söker de inte? En förståndshandikappad minderårig flicka som varit försvunnen i över ett dygn nu..

I Aftonbladets artikel står följande:

”Just nu pågår inga närmare insatser från polisens sida.

– Vi har inga indikationer på brott, vilket gör att vi just nu avvaktar. Självklart prioriterar vi annorlunda om det finns anledning till det, säger Stefan Wickberg, presstalesperson på polisen i Bergslagen. ”

Alltså... ”om det finns anledning till det”..?
Är inte en saknad minderårig, dessutom med ett funktionshinder, anledning nog?
Citera
2019-09-02, 20:44
Medlem
Ska vi slå vad om att det är nån kåt blatte som uppmärksammat tjejen, insett hennes bristande förstånd, och bjudit in henne i bilen eller den lokala pizzerians städskrubb för knull?

Med tanke på mediabevakningen skulle jag gissa på att hon kommer hittas nedgrävd, annars kanske hon hade blivit släppt levandes.

Time will tell.
Tragiskt
Citera
2019-09-02, 20:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Polisen har gått ut med bild nu.

Hade varit tacksamt om du länkat till polisens sida i så fall. Om polisen gått ut med bild, torde den ligga på polisens "hemsida" för gällande polisdistrikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Hon gick hemifrån runt lunch men anmäldes som saknad först vid 20 tiden, hon beskrivs som en 7-8 åring i sinnet är det inte märkligt då att föräldrar / vårdnadshavare reagerar efter 8 timmar? Det finns gott om tjärnar i Ludvika, hoppas polis kontrollerar dem grundligt. Vet man ifall hon är simkunnig?

På den beskrivningen låter det som en tös med "downs". Hoppas att hon inte råkat illa ut.
Finns det nyare händelser i ärendet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns tyvärr många udda djupingar i Ludvika, så jag är orolig.
Varför skulle hon gå på ett tåg och åka till Storvik ? Hade hon någon anknytning dit ?
Jag får tyvärr dåliga vibbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ska vi slå vad om att det är nån kåt blatte som uppmärksammat tjejen, insett hennes bristande förstånd, och bjudit in henne i bilen eller den lokala pizzerians städskrubb för knull?

Med tanke på mediabevakningen skulle jag gissa på att hon kommer hittas nedgrävd, annars kanske hon hade blivit släppt levandes.

Time will tell.
Tragiskt

Har också en dålig magkänsla.
Citera
2019-09-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solskensnysaren
Får jag ställa en fråga som kanske är dum men helt seriöst menad; varför är inte polisen mer på tårna? Varför söker de inte? En förståndshandikappad minderårig flicka som varit försvunnen i över ett dygn nu..

I Aftonbladets artikel står följande:

”Just nu pågår inga närmare insatser från polisens sida.

– Vi har inga indikationer på brott, vilket gör att vi just nu avvaktar. Självklart prioriterar vi annorlunda om det finns anledning till det, säger Stefan Wickberg, presstalesperson på polisen i Bergslagen. ”

Alltså... ”om det finns anledning till det”..?
Är inte en saknad minderårig, dessutom med ett funktionshinder, anledning nog?
Det vet vi ju alla vid det här laget, vad lagens långa näsa går för. De har ju jobbet bara för att få en lön men att arbeta för den, det är allt för mycket begärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in