• 7
  • 8
2019-10-20, 16:01
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
A child in his intel*lec*tu*al capacity and man*i*fes*ta*tions, he has the animal passions of a strong man. Previous to his injury, although untrained in the schools, he possessed a well-balanced mind, and was looked upon by those who knew him as a shrewd, smart business man, very energetic and persistent in executing all his plans of operation. In this regard his mind was radically changed, so decidedly that his friends and acquaint*ances said he was "no longer Gage."

Phineas Gage

https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage

En normalintelligent person som efter att varit med i en olycka fr en hjrnple genom hjrnan(cerebral cortex) och verlever. Efter olyckan frndras personligheten till en mer primitiv version av det forna jaget. Phineas blir drefter mer som TS, en person som inte tnker speciellt mycket utan lever mest fr kortsiktiga drifter som att "knulla och ta gott".

Tydligen behver TS inte rka ut fr samma olycka fr att hamna dr...
Citera
2019-10-21, 14:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Livet handlar om att knulla med tjejer och ha det bra, ta god mat till exempel.

Det som sker vid dden r ingenting man behver bry sig om.

S det r bra att vara snygg och f ligg med tjejer, samt njuta av livet.

Frgestllning:

Varfr bryr sig folk om att ta livet av sig d?

Livet r mer vrt n dden.
Hller nog faktiskt med i stora drag. Det r bara det att jag mr bra av mnga fler saker n att bara knulla och kka. Lsa bcker t ex och lra mig nya saker r ju fett najs. Att ka skidor. Att lyckas med grejer p jobbet. Att vara en bra frlder. Att f bra feed back p bra grejer som man gr. Att fixa med grejer hemma med egen borrhammare.

Snt dr r ju sen inte heller direkt ivgen nr det gller att trffa kvinnor.
Citera
2019-10-21, 14:31
Medlem
Livets mening r vl nd subjektivt. Fr vissa r det viktigaste att man fr andra att m bra, fr andra r det viktigaste att f blta snorren.
S antagligen har sjlvmordsbengna personer inte ftt uppleva tillrckligt mycket av det dom vrderar som viktigast. Kanske inte alls. Drfr knns allt meningslst.
Citera
2019-10-24, 18:04
Medlem
Gantz92s avatar
D kan man ju lika grna vara fdd som en apa eller valfritt djur. ta, frka sig och inte tnka p dden gr de alla bttre n vi. Sger inte att TS har fel men han borde ha det om det fanns ngot berttigande fr medvetet liv.
Jag har mer och mer brjat anse att alla vi som lever nu r produkten av korkade, sjlviska mnniskor som inte frstod bttre n att bli demiurger. Att fngsla medvetande i materia och dma denne till en meningsls, ngestfylld transportstrcka till den oundvikliga ndhllplatsen icke existens.
Srskilt cklad blir jag av dessa moderna svenskar som r ateister och tror att jorden gr under om 10 r men nd utstter en oskyldig sjl fr fr den hr mardrmmen. De vet att deras liv saknar mening och r livrdda fr framtiden. Deras svar p det r att tvinga en annan stackars jvel att g igenom detsamma. Adoptera fr fan om det r din vrldsbild! Om jag kan se ngon sorts mening i mitt liv r det att jag kommer genomlida det utan att fortstta cykeln av ptvingat lidande.
Citera
2019-10-24, 20:43
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
D kan man ju lika grna vara fdd som en apa eller valfritt djur. ta, frka sig och inte tnka p dden gr de alla bttre n vi. Sger inte att TS har fel men han borde ha det om det fanns ngot berttigande fr medvetet liv.
Jag har mer och mer brjat anse att alla vi som lever nu r produkten av korkade, sjlviska mnniskor som inte frstod bttre n att bli demiurger. Att fngsla medvetande i materia och dma denne till en meningsls, ngestfylld transportstrcka till den oundvikliga ndhllplatsen icke existens.
Srskilt cklad blir jag av dessa moderna svenskar som r ateister och tror att jorden gr under om 10 r men nd utstter en oskyldig sjl fr fr den hr mardrmmen. De vet att deras liv saknar mening och r livrdda fr framtiden. Deras svar p det r att tvinga en annan stackars jvel att g igenom detsamma. Adoptera fr fan om det r din vrldsbild! Om jag kan se ngon sorts mening i mitt liv r det att jag kommer genomlida det utan att fortstta cykeln av ptvingat lidande.

Vl talat. Kan bara instmma.
Citera
2019-11-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92

Dom ser kanske vrde i det, en sadistisk njutning.
Om dom som hedonister hller njutning som det enda meningsfulla s r det logiskt.
Citera
2019-11-27, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det r roligt att kra motorcykel.
Det r roligt att ka vattenskidor.
Det r sknt att bli kliad p ryggen.
Mat r gott.
Det r nice att bli full.
Skl i sllskap r kul.

Ditt resonemang r helt efterblivet.
Nr du blir vuxen kommer du frst att knulla r jvligt lgprioriterat, ven om det kan vara smkul som en bisyssla.
Problemet r att folk ger sina liv och sin tid fr att uppfylla kriterierna som krvs fr att f slicka fitta en stund. Det r sorgligt.

Att ka mc eller kka en god middag krver minimal anstrngning. Tanka och kpa.

Du har ftt livet om bakfoten min vn.

Hller helt med dig. Enda fram till nr jag var typ 26 r ville jag bli helt slimmad och fit och det var mest fr tjejernas skull. Jag tnkte att tjejerna lskar det och sexlivet skulle bli 100 ggr bttre. Fel hade man. Ganska sjuk anledning nr man tnker efter.
Tur nu har jag ndrat mig
Citera
2019-12-05, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winona
S antagligen har sjlvmordsbengna personer inte ftt uppleva tillrckligt mycket av det dom vrderar som viktigast. Kanske inte alls. Drfr knns allt meningslst.

Det kan stmma men i dagens sverige borde man ha mycket mening med livet, sverige r ju ett vldigt fint land.
Citera
2019-12-07, 03:52
Medlem
kvasifilosofs avatar
Livet r bara ett spel men ett serist spel. Du kanske hittar frihet i att knulla runt och f aids fast du kan ju vara frsiktig och anvnda kondom ocks. Du har ju inte sagt om du vill hitta krlek eller inte men det verkar inte som det men du kommer se dig sjlv som ett engngsligg med frgan r om du vill det?

Frgan om sjlvmord r vl om det verkligen r vrt att leva fr subjektet sjlv inte ngra utomstende som ska bestmma fr en. Ta sjlvmord om du mste det r vl ingen som stoppar ngon frn det blir nog jobbigare om man frsker och misslyckas dock
Senast redigerad av kvasifilosof 2019-12-07 kl. 03:55.
Citera
2019-12-07, 05:04
Medlem
Livet handlar om att finna mening och livskvalit och att undvika att bli utrkad
Citera
2019-12-07, 05:53
Medlem
Jag anser att det finns viktigare saker i vrlden n att knulla tjejer, frresten r de flesta tjejer rtt s fula!

Mnniskor har s mycket problem med sig sjlva i dagens Sverige. Folk har inte tid att knulla, cashen mste in, familjen mste frses och En del mste ta sjlvmord.

Det finns ingen tid helt enkelt.
Citera
2019-12-07, 09:25
Medlem
Keonels avatar
Hller helt med. Men jag tycker det r s svrt att f ligg med svenska kvinnor

Varfr r det s?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera