2019-10-17, 10:40
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det r ju bara biologiskt som livet "gr ut p" ngot. Livet har inget inneboende vrde. Jag trodde att folk hr hade lst alla inlgg jag har gjort som handlar om det.

Problemet r vl egentligen att du i ena sekunden sger att livet ska levas hedonistiskt, dvs fr begr och njutning och andra sekunden sger att du r en svansls apa - ett djur, dessa tv aspekter r vldigt olika varandra eftersom apor eller dggdjur i allmnhet inte visar upp hedonistiska beteenden.

Du ser inte det inkonsekventa i detta?
Citera
2019-10-17, 10:42
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Problemet r vl egentligen att du i ena sekunden sger att livet ska levas hedonistiskt, dvs fr begr och njutning och andra sekunden sger att du r en svansls apa - ett djur, dessa tv aspekter r vldigt olika varandra eftersom apor eller dggdjur i allmnhet inte visar upp hedonistiska beteenden.

Du ser inte det inkonsekventa i detta?

Om jag inte minns fel uppvisar dvrgchimpanser alla sexuella beteenden som finns hos mnniskor. En mnniska r egentligen bara en mer medveten apa.
Citera
2019-10-17, 10:46
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Om jag inte minns fel uppvisar dvrgchimpanser alla sexuella beteenden som finns hos mnniskor. En mnniska r egentligen bara en mer medveten apa.

Jag tror inte ditt suddiga minne kommer gra att ngon utav oss kommer till ny frstelse angende detta, motivera grna eller delge information som kan styrka ditt pstende.
Citera
2019-10-17, 10:47
Medlem
Beror p vad man ftt fr roll i rotationen runt solen om det knns meningsfullt eller inte. Men i slutnden meningslst men lttare om man fick slumpen . Roligt liv. Vissa fr bara jobbigt snurr runt solen.

Man lever efter illusionen man hamnar i.
Ingen av sikterna r egna. Dom r anpassade efter hur man hamnar. r livet av en slump roligt rikt mycke pengar s tror man p livet.
Annars misstnker man . Gr inte ut p ngot bra, ingen kontroll. Nn annan styr. ven om det r samma om det gr bra tycker man livet r himmelriket. andra losers egna privata fel om dom misslyckas. Phittad vrld . Helt hundra p att ingen har koll p sitt eget de.😐

Men det kan ju bli bra det r ju den illusionen vi lever p .

Bara vnta och se vad Gud hittat p eller hittar p.

Meningslst tnkande knner jag nu

Men det r ju nd inte jag som tycker .

Yttrandefrihet p riktigt
Senast redigerad av troligengud 2019-10-17 kl. 11:13.
Citera
2019-10-17, 10:48
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Jag tror inte ditt suddiga minne kommer gra att ngon utav oss kommer till ny frstelse angende detta, motivera grna eller delge information som kan styrka ditt pstende.

Vad jag egentligen ville ha fram r att livet r meningslst, s det bsta r att vara hedonist, eftersom det inte r ngon pong med ngot nd. πάντα ῥεῖ osv.
Citera
2019-10-17, 10:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad jag egentligen ville ha fram r att livet r meningslst, s det bsta r att vara hedonist, eftersom det inte r ngon pong med ngot nd. Panta rei osv.

Som hedonist r inte livet meningslst, livets mening som hedonist r att tillfredsstlla begr.
Citera
2019-10-17, 10:51
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Som hedonist r inte livet meningslst, livets mening som hedonist r att tillfredsstlla begr.

Vrnga ord...livet r meningslst totalt sett. Det r lika bra att ska vlbefinnande och inte ha ngra "hga" ml.
Citera
2019-10-17, 10:55
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vrnga ord...livet r meningslst totalt sett. Det r lika bra att ska vlbefinnande och inte ha ngra "hga" ml.

Jag skulle vilja pst att ska vlbefinnande genom kroppslig tillfredsstllelse i livet r ett hgt ml d det r hgsta mlet du har faktiskt, eller anser du att det finns ngot annat ml i livet som skulle vara "hgre" fr dig annars?
Citera
2019-10-17, 10:58
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Jag skulle vilja pst att ska vlbefinnande genom kroppslig tillfredsstllelse i livet r ett hgt ml d det r hgsta mlet du har faktiskt, eller anser du att det finns ngot annat ml i livet som skulle vara "hgre" fr dig annars?

Nu vrnger du ord igen. Det r ett "hgt" ml p s stt att det r prioriterat. Det r givetvis inte srskilt "delt", om det nu finns ngot sdant.
Citera
2019-10-17, 10:59
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nu vrnger du ord igen. Det r ett "hgt" ml p s stt att det r prioriterat. Det r givetvis inte srskilt "delt", om det nu finns ngot sdant.

S varfr r det prioriterat?
Eller kanske en bttre frga r, varfr prioriterar du det mlet?
Citera
2019-10-17, 11:12
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
S varfr r det prioriterat?
Eller kanske en bttre frga r, varfr prioriterar du det mlet?

Eftersom det nd inte finns ngot att strva efter egentligen.
Citera
2019-10-17, 11:14
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Eftersom det nd inte finns ngot att strva efter egentligen.
Fast det gr ju det enligt dig; njutning och tillfredstllelse av kroppsliga begr.
Om det inte fanns ngot att strva efter egentligen s skulle du inte strva efter njutning och tillfredstllelse av kroppsliga begr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in