• 1
  • 2
2019-08-31, 18:57
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har haft svårt för att dricka läsk som innehåller sötningsmedel då dessa generellt har en dålig smak. Samtidigt vill jag inte förtära socker.

Jag köpte läsk från COOP forum som heter OrangeZ. Z står antagligen för Zero som betyder noll, som i sin tur betyder inget socker. Denna dryck smakar mycket bra, smakar nästan ingen sötningsmedel alls. Läsken smakar nästan lika bra som en dryck med socker.

Finns det andra drycker med sötningsmedel som smakar bra?
Senast redigerad av olasvensson 2019-08-31 kl. 19:21.
2019-08-31, 18:59
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag har haft svårt för att dricka läsk som innehåller sötningsmedel då dessa generellt har en dålig smak. Samtidigt vill jag inte förtära socker.

Jag köpte läsk från COOP forum som heter OrangeZ. Z står antagligen för Zero som betyder noll, som in sin tur betyder inget socker. Denna dryck smakar mycket bra, smakar nästan ingen sötningsmedel alls. Läsken smakar nästan lika bra som en dryck med socker.

Finns det andra drycker med sötningsmedel som smakar bra?

Cola/pepsi
2019-08-31, 19:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Cola/pepsi
Lightvarianterna av dessa tycker inte jag smakar något vidare. Aspartam kan inte efterlikna smaken av socker.
2019-08-31, 19:01
Medlem
lrreversibles avatar
Cola Zero, de flesta sockerfria monster och redbull smakar otroligt fräscht. Cola Zero tar ett tag att vänja sig vid men är sedan godare än originalet om du frågar mig.
2019-08-31, 19:03
Medlem
HermaeusMoras avatar
Pepsi max helt klart favoriten
2019-08-31, 19:06
Medlem
Oberschinns avatar
Har bara hittat en jag kan stå ut med: Fanta Zero Pink Grapefruit, eller vad den nu heter. Riktigt bra.
Ingen sockerfri Cola jag provat klarar jag av. Har helt enkelt för stark söt eftersmak. Kanske om de halverade mängden sötningsmedel?
2019-08-31, 19:10
Medlem
Engelitzs avatar
Hatar sockerfritt. Köpte Sevenup igår, för den smakar mycket sötare och godare än Sprite. . Fan den smakar inte lika gott som den brukar tänkte jag. När flaskan nästan va urdrucken såg jag. . " Now with less sugar for a great refreshing taste. . "

Fan sätt varningstriangel på den där sockerfria skiten. . Smakar skit och är väl dessutom inte nyttigt med hittepåsocker. . Läsk för kärringar och bögar. .
2019-08-31, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Hatar sockerfritt. Köpte Sevenup igår, för den smakar mycket sötare och godare än Sprite. . Fan den smakar inte lika gott som den brukar tänkte jag. När flaskan nästan va urdrucken såg jag. . " Now with less sugar for a great refreshing taste. . "

Fan sätt varningstriangel på den där sockerfria skiten. . Smakar skit och är väl dessutom inte nyttigt med hittepåsocker. . Läsk för kärringar och bögar. .
Inte alls. Om man lyckas med sötningsmedel smakar den sockerfria läsken mindre sötsliskig än de vanliga.
2019-08-31, 19:19
Medlem
Lidls Freeway Cola Zero tycker jag är bra, nästan den enda läsk jag köper hem.
2019-08-31, 19:22
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Lightvarianterna av dessa tycker inte jag smakar något vidare. Aspartam kan inte efterlikna smaken av socker.

Det är det som är problemet. Sötningsmedel brukar ofta smaka skit.
2019-08-31, 19:23
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Pepsi max helt klart favoriten

Pepsi Max brukar min fru köpa.
2019-08-31, 19:24
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Lidls Freeway Cola Zero tycker jag är bra, nästan den enda läsk jag köper hem.

Den ska jag prova. Tack för det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in