Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-28, 17:25
Medlem
Jag är 99% säker på att jag misslyckades på intervjudelen. Jag är så jäkla värdelös på intervjuer. Det är så trist att det ska falla på det :/
Citera
2025-11-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrakuken
Jag fick positivt besked idag. Håller tummarna för er som inte hört något än!

Tack för svar och stort grattis till dig! Hade du förberett dig inför intervjun?
Citera
2025-11-28, 18:14
Medlem
Under min intervju så sa de att jag inte ska höra något innan 5e december. Antar att de som får positivt besked nu är de som gjorde intervju tidigare. Vi som gjorde intervju nyligen får vänta 1-2 veckor till...
Citera
2025-11-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peb21
Under min intervju så sa de att jag inte ska höra något innan 5e december. Antar att de som får positivt besked nu är de som gjorde intervju tidigare. Vi som gjorde intervju nyligen får vänta 1-2 veckor till...

Ja hoppas det är så. Tack för info om datumet
Citera
2025-11-29, 05:54
Medlem
Jag fick ett mejl där de meddelade att jag inte gått vidare till den här intervjurundan. Men mitt i mejlet stod följande:

”Då dina resultat är godkända kommer vi att kalla dig till en extra intervjurunda för antagning till kursen som startar i september 2026. Dessa intervjuer kommer troligen att ske under januari och februari 2026. Du kommer att bli kontaktad för en intervjutid mejlledes.”

Ska jag tolka det som att jag med säkerhet kommer att få en intervju i januari/februari, och att jag därför inte behöver söka igen i den antagning som öppnade nu?
Citera
2025-11-29, 10:11
Medlem
Snurrighares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadheterdet
Jag fick ett mejl där de meddelade att jag inte gått vidare till den här intervjurundan. Men mitt i mejlet stod följande:

”Då dina resultat är godkända kommer vi att kalla dig till en extra intervjurunda för antagning till kursen som startar i september 2026. Dessa intervjuer kommer troligen att ske under januari och februari 2026. Du kommer att bli kontaktad för en intervjutid mejlledes.”

Ska jag tolka det som att jag med säkerhet kommer att få en intervju i januari/februari, och att jag därför inte behöver söka igen i den antagning som öppnade nu?

Jag hade sökt om jag varit du så att du med säkerhet är med i processen, du kanske är med ändå men risken finns att du utesluts om du inte söker och det vore ju tråkigt.

Gjorde du test/intervjudelar i sthlm?
Citera
2025-11-29, 10:57
Medlem
Citat:

tror det är bäst att du söker igen
Citera
2025-12-01, 10:23
Medlem
Fick tyvärr ett negativt besked imorse…
Citera
2025-12-01, 23:30
Medlem
Citat:
samma här
Citera
2025-12-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blurris
samma här
Tråkigt! Du kan ju alltid söka om igen när antagningen öppnas upp. Jag själv har intervju runt jan/feb och är sjukt nervös. Om du orkar skulle du kunna berätta lite om hur intervjun gick till och om du orkar skriva de frågorna du kommer ihåg som de ställde? Hade uppskattat det enormt!
Citera
2025-12-13, 21:14
Medlem
Citat:
Tråkigt! Du kan ju alltid söka om igen när antagningen öppnas upp. Jag själv har intervju runt jan/feb och är sjukt nervös. Om du orkar skulle du kunna berätta lite om hur intervjun gick till och om du orkar skriva de frågorna du kommer ihåg som de ställde? Hade uppskattat det enormt!
Citera
2025-12-16, 09:54
Medlem
Citat:
Yes. Ska på min andra intervju nästa år😊 men som jag har skrivit lite tidigare här så är intervjun mycket om hur man hanterar olika situationer i privatliv och arbete, lite vad för egenskaper man har och liknande. Dem kan fråga tex ”berätta om någon stressig situation och hur du hanterade det”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in