Citat:
Tack! En hel del tur behövs på vägen men man kan ju inte mer än söka och göra sitt bästa. Utan att outa mig för mycket så jobbar jag på en av de större flygplatserna i Sverige (om man nu kan kalla svenska flygplatser stora). Självklart kan man inte komma till jobbet som ett vrak, men även flygledare är småbarnsföräldrar/sovit dåligt en natt osv. Stor del av arbetsuppgifterna är ju rutin och standardlösningar och dom dagarna man inte är helt på topp så kanske man inte klurar ut en ny kreativ lösning på ett problem. När du sätter dig och jobbar så är det också ditt ansvar att du är fräsch nog att utföra ditt arbete. Med det sagt så sliter treskift, nätter är inte min favorit...
Jag har själv varit relativt förskonad från större händelser/incidenter när jag har jobbat. Men jag har kommit till jobbet strax efter ett haveri med ett litet flygplan, att sitta och lyssna på en ELT som går på nödfrekvensen 121,5 är ingen rolig upplevelse när man vet att någon ligger där ute i terrängen.
17 år på flashback är förmodligen ett tecken på att man börjar bli gammal 😄
Jag har själv varit relativt förskonad från större händelser/incidenter när jag har jobbat. Men jag har kommit till jobbet strax efter ett haveri med ett litet flygplan, att sitta och lyssna på en ELT som går på nödfrekvensen 121,5 är ingen rolig upplevelse när man vet att någon ligger där ute i terrängen.
17 år på flashback är förmodligen ett tecken på att man börjar bli gammal 😄
Hur svår är själva utbildningen skulle du säga? Lär man klara den ifall man har lyckats ta sig förbi dem inledande prövningarna för att ens bli giltig för utbildningen. Alltså om man bara ligger på och gör som man ska eller kan man åka ut trots det p.ga svårighetsgraden? Är det mycket vet inte hur jag exakt skall formulera det, men tänk avancerad matte/fysik där man behöver nöta in kluriga formler och dylikt? Blev många frågor som kanske inte var helt relevanta här men hoppas du/någon förstår vad jag syftar till.