• 1
  • 2
2019-08-29, 14:27
Medlem
Hej har sedan ett tag tillbaka märkt att mitt hår har blivit tunnt. För ungefär ett år sedan var mitt hår väldigt tjock och har alltid fått kommentarer om hur tjockt mitt hår varit. Dock nu så har det blivit tunnt och det lossnar många hårstrån och jag drar handen lite lätt genom håret.

Var nyss och köpte minoxidil som jag hört ska vara bra, funderar även på att köpa en dermaroller och använda på huvudet då jag hört att det ska vara bra för blodcirkulationen.
Undrar om minoxidil faktiskt hjälper och hur lönge det brukar ta innan man ser resultat. Om jag ser att mitt hår blivit tjock och jag blir nöjd pga minoxidilen måste jag då fortsätta använda minoxidil eller kan jag sluta använda det för att mitt hår är tjockt eller kommer håravfallet påbörjas igen?

Tacksam för svar
Citera
2019-08-29, 14:41
Medlem
Oldberrys avatar
Du måste fortsätta använda för annars blir håret lika tunt som det var innan igen, om inte tunnare
Citera
2019-08-29, 14:46
Medlem
Okej för jag misstänker att mitt hår blivit tunnt pga för mycket testosteron som sedan skapat dht, om jag får tillbaka tjockt och friskt hår av minoxidil sedan försöker sluta med saker som påverkar testosteronet borde inte mitt hår börja falla när jag väl fått tillbaka det?
Citera
2019-08-29, 14:52
Medlem
Oldberrys avatar
Om du har tur. Dermaroller är nog en ide i alla fall. Kör en gång i veckan ganska hårt
Citera
2019-08-29, 14:59
Medlem
Är dock lite fundersam på hur det kommer att gå att rulla med den när jag har ganska mycket hår, om det bara är att rulla över håret och försöka sära på det
Citera
2019-08-29, 16:44
Medlem
kristofferGs avatar
Det är bara att raka av det. Tyvärr finns det ingen annan väg att gå.
Citera
2019-08-29, 19:54
Medlem
Självklart finns det ju andra alternativ, tänker inte acceptera att jag blir flintis vid 18 årsåldern
Citera
2019-08-29, 20:01
Medlem
Var en herre jag bodde med för några år sen som höll på med detta.
Han rullade med dermaruller varje morgon och sprayade varenda dag.
Efter några mån hade han ett jävla bra resultat.

Däremot så fort han slutade med det började håret också försvinna, i snabbare takt än innan...
Citera
2019-08-29, 20:16
Medlem
Har hört att man endast ska använda rollern typ 3ggr i veckan. Hur gammal var denna herre?
Har iallafall nyss applicerat min första dos minoxidil ända jag vill är att få tillbaka mitt tjocka hår.
Citera
2019-08-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckerinte
Har hört att man endast ska använda rollern typ 3ggr i veckan. Hur gammal var denna herre?
Har iallafall nyss applicerat min första dos minoxidil ända jag vill är att få tillbaka mitt tjocka hår.

Han var runt 25! Ingen aning om hur ofta man ska göra det men han gjorde det varje dag.

Gör som jag; skaffa en hårtrimmer 😁
Citera
2019-08-31, 08:55
Medlem
Är anledningen till ditt förhöjda testosteron och därmed konvertering till DHT naturlig eller tar du exogent testosteron?

Läkemedel som blockerar DHT har oerhört jobbiga biverkningar som i vissa fall är permanenta.

Kör på med ditt Minoxidil och se vad det gör för dig.
Citera
2019-08-31, 11:40
Medlem
Nej har inte tagit något exogent testosteron allt är väl naturligt. Har dock hört att man får mer av att runka vet ej om det är därför eller om det bara är en myt men att man kanske fått brist på näringar som ligger i sperman som t.ex kalcium osv låter väl ändå rimligt. Äter biotin, b vitamin dagligen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in