• 1
  • 2
2019-08-29, 11:13
Medlem
Solskensnysarens avatar
Flera fall av ofredanden mot kvinnor/flickor på Ekerö, bland annat i löpspåret vid Skärvik och i omklädningsrummen vid Lundhagsbadet:

https://www.facebook.com/29852997683...bstory_index=0

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...qFIGn7NRYIruA/

Incidenten vid badet skall ha rört unga flickor, mannen har där gått in i tjejernas omklädningsrum och gjort närmanden och enligt uppgift även försökt fota med mobilkamera.

Gällande incidenterna i löpspåret skall han ha förföljt joggande/motionerande/promenerande kvinnor.

Det har i Facebookgrupperna förekommit heta diskussioner där flera postare också har lämnat samstämmiga uppgifter om signalement: en man med mellanmörk hy, ev. indiskt eller pakistanskt ursprung och med ett större ärr på bröstet. Vid ett par av incidenterna i löpspåret bar mannen röd/orange huvtröja och keps med tröjans huva uppdragen över huvudet.

(Utöver det ovan nämnda har minst en till postare rapporterat i trådarna att h*n gjort iakttagelser av en man som stämmer med det angivna signalementet, som stått och stirrat på h*n och h*ns barn. Även då iklädd huvtröja med uppdragen luva. Jag kan inte hitta den skribentens post längre, och jag minns inte om det rörde sig om en trädgård eller lekpark så just denna rapportering kanske får tas för vad den just nu är men jag valde att ändå ta med den i detta inlägg)

Det ganska specifika signalementet torde kunna bidra till att den här trallgöken identifieras ganska snart om bara fallet kan lyckas få lite uppmärksamhet.. Så är ni boende/hemmahörande på Mälaröarna och har något konkret att förtälja om ärendet så posta det gärna här!
Senast redigerad av Solskensnysaren 2019-08-29 kl. 11:22.
Citera
2019-08-29, 11:19
Medlem
OG81s avatar
bra de våga med signalament.
Citera
2019-08-29, 11:25
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG81
bra de våga med signalament.

Jag kan säga så mycket som att det var inte polisen som var först på den bollen. Det var flera av de drabbade som gick ut i våra lokala Facebookgrupper och rapporterade signalement.

Någon dag senare gjorde polisen det.

Jag tänker att eftersom det är ett ganska specifikt signalement så borde det underlätta för folk att hålla ögonen öppna och så småningom bidra till att få fatt i den här tomten!
Citera
2019-08-29, 20:19
Medlem
Solskensnysarens avatar
Artikel i Aftonbladet nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nnor-i-lopspar

”Flera kvinnor har anmält att de blivit förföljda av en man i samma löparspår.

Nu uppmanar polisen och Ekerö kommun till försiktighet.

”Under de senaste dagarna har flera kvinnor blivit utsatta för ofredanden av en mansperson i löparspåret”, skriver polisen på Facebook.”

Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/man...olisen-varnar/
Senast redigerad av Solskensnysaren 2019-08-29 kl. 20:43.
Citera
2019-08-29, 21:01
Medlem
Frågan är om det här skogsmonstret behärskar det svenska språket och följer svensk media, eller om det inte existerar i hans värld? Gör han inte det så lär han bli hittad snart.
Citera
2019-08-29, 21:04
Medlem
Ekerö var en gång en vacker oas. Nu är även 5 mille-ägarna kulturberikade.

Tacka M.
Citera
2019-08-29, 21:57
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Frågan är om det här skogsmonstret behärskar det svenska språket och följer svensk media, eller om det inte existerar i hans värld? Gör han inte det så lär han bli hittad snart.

Jag tänkte på det också.
Han borde inte vara så svår att få fatt i.

Det är ett så uppenbart avvikande och märkligt beteende. Klumpigt i det närmaste, på det som beskrivits tycks det som att han inte ens försöker att undgå upptäckt. Alla drabbade kvinnor/flickor har tydligt sett honom och att han förföljer dem. Ändå fortsätter han.
Citera
2019-08-29, 22:59
Medlem
Jofs avatar
Det kan vara mer oskyldigt än det låter och som det har blåst upp till.
Att det är potentiell arabvåldtäcktskille. Och möjligen mördare.
Kan ha varit en svensk blyg joggare. Eller något annat oskyldigt.
Men, men bra att man tar det på allvar.
Citera
2019-08-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

En blyg joggare? Yeah right! Där jag bor brukar joggarna inte utföra sexuella närmanden i löparspåret. Jäkligt obehagligt o jag hoppas de tar honom asap💪
Citera
2019-08-29, 23:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
En blyg joggare? Yeah right! Där jag bor brukar joggarna inte utföra sexuella närmanden i löparspåret. Jäkligt obehagligt o jag hoppas de tar honom asap💪

Äsch. Missat att han gjort närmanden!
Skjut honom. För säkerhets skull.
Citera
2019-08-30, 10:39
Medlem
Solskensnysarens avatar
I de senaste artiklarna i kvällspressen tycks man inte koppla ihop händelsen vid Lundhagsbadet med händelserna i joggingspåret. Eller rättare sagt, rapporteringen tar endast upp händelserna i joggingspåret.
Citera
2019-08-30, 10:42
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Jag utgår från att du inte har följt rapporteringen så noga. Vid händelsen vid Lundhagsbadet har han alltså gått in i tjejernas omklädningsrum och ofredat några flickor samt försökt ta bilder av dem med mobilkamera. Tycker du det låter oskyldigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in