2019-08-27, 23:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har en förmodligen billig säkerhetsdörr med 7-tillhållarlås, vågar man hoppas på att detta detektivlåset passar? är det nåt speciellt man ska tänka på? är det för tillfälligt bruk eller kan man använda det permanent?
Mvh A.A

https://www.clasohlson.com/se/Instic...C3%A5l/31-4069
Citera
2019-08-27, 23:36
Medlem
Ett så kallat detektivlås är ingen förhöjd säkerhet på något sätt. Däremot kan du använda det om du tror att du har nycklar på drift till ditt tillhållarlås.
Citera
2019-08-27, 23:44
Medlem
yz44s avatar
Är avsett för innerdörr så det kanske inte passar. Men om du är orolig över låsets kvalitet är det väl bara att byta lås.
Citera
2019-08-28, 00:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Ett så kallat detektivlås är ingen förhöjd säkerhet på något sätt. Däremot kan du använda det om du tror att du har nycklar på drift till ditt tillhållarlås.

Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Är avsett för innerdörr så det kanske inte passar. Men om du är orolig över låsets kvalitet är det väl bara att byta lås.
Ska primärt användas så att ingen ska kunna gå in utan att det syns.
Citera
2019-08-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du tror att någon går in med nyckel, dig ovetande skulle jag byta tillhållarlås. Tillhållarlås saknar kopieringsskydd. En nytt lås är en bättre lösning än pillret med ett detektivlås i längden även om kostnaden är något högre. Ett alternativ är att höra med din lokala låssmed vad han vill ha för lägga om låset och ta fram nya nycklar.
Citera
2019-08-28, 00:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Om du tror att någon går in med nyckel, dig ovetande skulle jag byta tillhållarlås.
Just det jag inte kan, ordinarie lås får inte bytas eller modifieras.
Citera
2019-08-28, 06:55
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Just det jag inte kan, ordinarie lås får inte bytas eller modifieras.

Be hyresvärden byta ut låset i så fall. De brukar ha sina egna serier av lås och nycklar.
Citera
2019-08-28, 08:15
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Det låset du länkar är, som sagt, för innerdörrslås så det kommer ju inte att fungera.

Enklast är väl att bara lägga ner en tändsticksask nära dörren när du stänger den (böj dig ner och sträck in handen bakom dörren) och om den åkt in när du tittar nästa gång (öppna inte dörren helt när du går in) så har någon varit på besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in