2019-08-27, 13:42
Medlem
zammas avatar
Hej. Jag vill göra en avatar till flashback. Hur kan jag gå till väga? Har googlat på forum avatar creator och liknande utan användbara resultat.
Använder en surfplatta med anderoid. So appar går bra.
Citera
2019-08-27, 13:47
Bannlyst
Välj vilken app du vill, behövs ingen speciell avatar creator.
Citera
2019-08-27, 14:44
Bannlyst
Hur går du tillväga när du ska tillämpa avataren på ditt konto?

1. Gå hit: https://www.flashback.org/profile.php?do=editavatar
2. Välj "Använd egen avatar" och navigera till din fil
3. "Spara ändringar"

Om din avatar inte ännu syns så beror det på din webbläsares inställningar. Du kan lösa detta på flera sätt och dom vanligaste är: Vänta några timmar, rensa cookies & cache eller prova en ny webbläsare om du vill se resultat direkt.

Notera att din avatar måste vara en PNG eller JPG-fil. Det står även att din avatar måste vara en särskild storlek, men Flashback kan i dom flesta fallen automatiskt korrigera din bild om den inte skulle möta kraven.

När du exporterar eller sparar din bild, är du säker på att den är i rätt filformat? För när du "sparar en bild" i Photoshop så blir den sparad som en PSD-fil vilket inte är ett giltigt format för bilder. Detsamma kanske gäller för din app?

Håll utkik efter en "Export"-funktion och säkerställ att filändelsen eller typen på filen heter PNG eller JPG/JPEG.
Citera
2019-08-27, 16:06
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Hur går du tillväga när du ska tillämpa avataren på ditt konto?

1. Gå hit: https://www.flashback.org/profile.php?do=editavatar
2. Välj "Använd egen avatar" och navigera till din fil
3. "Spara ändringar"

Om din avatar inte ännu syns så beror det på din webbläsares inställningar. Du kan lösa detta på flera sätt och dom vanligaste är: Vänta några timmar, rensa cookies & cache eller prova en ny webbläsare om du vill se resultat direkt.

Notera att din avatar måste vara en PNG eller JPG-fil. Det står även att din avatar måste vara en särskild storlek, men Flashback kan i dom flesta fallen automatiskt korrigera din bild om den inte skulle möta kraven.

När du exporterar eller sparar din bild, är du säker på att den är i rätt filformat? För när du "sparar en bild" i Photoshop så blir den sparad som en PSD-fil vilket inte är ett giltigt format för bilder. Detsamma kanske gäller för din app?

Håll utkik efter en "Export"-funktion och säkerställ att filändelsen eller typen på filen heter PNG eller JPG/JPEG.
Tack! Men jag tänkte på hur jag gör om en bild till en 100×100 pixlar png eller jpg.
Citera
2019-08-27, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Tack! Men jag tänkte på hur jag gör om en bild till en 100×100 pixlar png eller jpg.
Återigen, ladda bara upp den så fixar Flashback resten. Om inte så kan du öppna bilden i Paint, välja "Ändra storlek" och manuellt köra 100x100.
Citera
2019-08-27, 16:12
Medlem
zammas avatar
Citat:
Återigen, ladda bara upp den så fixar Flashback resten. Om inte så kan du öppna bilden i Paint, välja "Ändra storlek" och manuellt köra 100x100.
Ok jag testar.
Citera
2019-08-27, 16:24
Medlem
zammas avatar
Citat:
Blev ju fullständigt awesome. Tack.
Citera
2019-08-27, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Blev ju fullständigt awesome. Tack.
Snygg avatar! Bra jobbat

DOOM är ett förjävla bra spel, särskilt dom första spelen.
Citera
2019-08-27, 16:51
Medlem
zammas avatar
Citat:
Snygg avatar! Bra jobbat

DOOM är ett förjävla bra spel, särskilt dom första spelen.
Barndoms minnen. Satt och spelade det hemma hos pappa sen gömde jag mig under täcket livrädd på natten. Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in