2019-08-26, 15:35
Bannlyst
Hej jag är ny till lån och behöver lite råd! Om jag tar ett lån hos Lendify på 50 000 kr med en effektiv ränta på 17.61 procent samt en avbetalningstid på ett år innebär det då att jag kommer återbetala totalt 58805 kr? Finns det någon fälla jag kan kliva i? Dolda avgifter etc.
Citera
2019-08-26, 15:40
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkanbinkan
Hej jag är ny till lån och behöver lite råd! Om jag tar ett lån hos Lendify på 50 000 kr med en effektiv ränta på 17.61 procent samt en avbetalningstid på ett år innebär det då att jag kommer återbetala totalt 58805 kr? Finns det någon fälla jag kan kliva i? Dolda avgifter etc.
Fällan är att det är väldigt hög ränta och du blir av med 9000kr ganska snabbt och att det säkert finns dolda avgifter om du missar en betalning.
Citera
2019-08-26, 15:41
Medlem
Conceptions avatar
Här har du några goda råd;

- Låna inte pengar om det inte är ett bostadslån.

- Är du verkligen så desperat så att du måste ge utlåningsföretaget 8805kr? Har du inga andra alternativ? Låna av släkting? Utöka bostadslån?

För att svara på frågan så ska effektiv ränta innebära allt, såsom uppläggningsavgifter, avi-avgifter etc så inga andra dolda avgifter.
Citera
2019-08-26, 16:53
Medlem
Det låter som ett generellt dåligt lån detta. Hög ränta, se om du kan låna från din primära bank istället. De brukar kunna ge dig lägre ränta. Är fallet att de inte ger dig lån så bör du verkligen inte ta ett lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in