2019-09-13, 16:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Killen verkar vara kylig i alla fall.

Killen spelar fotboll i div3 3 dagar före mordet samt 5 dagar efter mordet. Spelade även match så sent som förra veckan

https://fogis.se/domare/dagens-domar...ult&flid=25606

Men i morgon lär han inte spela

Han har väl gjort självmål nu :-)
Citera
2019-09-13, 16:43
Medlem
Jag har kontakter imon skolans värld och är bekant med personen. T.B har gjort lysande insatser för elever vad jag hört. Tycker dock ej att en sådan individ är lämplig för jobbet med att utveckla och utbilda barn. Men ännu mer bör man beskylla den inkompetenta ledning vi har inom kommunen samt på skolan där han jobbade som anställer sådana personer. Detta gäller nog alla skolor i kommunen. Tyvärr är bristen på pedagoger och lärare så stor att det kan förekomma att olämpliga personer anställs. Detta är ett samhälssproblem som snabbt bör åtgärdas av våra politiker. "Hejsan, jag är er nya anställda, jag heter T.B och jag brukar misshandla andra människor på skolgårdar, hoppas jag kan lära era elever ett och annat" - "Ja vilken bra ide, det är synd om sådana så vi anställer honom, han är ju trots allt en gangster som kan visa våra elever hur fel det kan bli med att välja fel väg i livet". Bra idé
Citera
2019-09-13, 16:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
I Malmö är det kanske en merit för en fritidsledare att ha lite domar i bagaget :-)

Empirisk erfarenhet skall icke underskattas ;-)
Han är nog ett verkligt föredöme för den uppväxande generationen.

[i]”23-åringen arbetar enligt domstolshandlingar som fritidsledare. Han har tidigare dömts för ett flertal trafikförseelser samt för att ha slagit och dödshotat en man på en skolgård i Malmö. Enligt domen slog 23-åringen mannen efter ett föräldramöte, och sa att mannen ska ”skjutas i huvudet”. Bakgrunden till föräldramötet var att de två männens yngre bröder var oense i skolan.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...karolin-mordet

Nej detta är ett tragiskt exempel på när man måste visa upp ett lyckat resultat på integration/sysselsätta unga krimininella män.

Och detta upptäcks först - dvs blir blir mer än önskvärt offentligt (läs: synligt flashback) i samband med ett uppmärksammat mord, ett riktigt skambrott där t.o.m grovt kriminella tycker det passerat en gräns.

Så- var är ni nu, ni som anställde och även ni som lät ett sån här person utan gränser jobba kvar???
Borde väl finnas nån vettig journalist, som ju sägs hänga här inne, som kan ta kontakt med MGMs aretsgivare..?
Citera
2019-09-13, 16:52
Medlem
Kan vi stänga off-topic disskussionen om vilka skolorna anställer? Det troligaste är att han slutade på skolan efter misshandeln. Han misshandlade nog inte först och fick anställning sedan.
Citera
2019-09-13, 16:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJanne
Jag har kontakter imon skolans värld och är bekant med personen. T.B har gjort lysande insatser för elever vad jag hört. Tycker dock ej att en sådan individ är lämplig för jobbet med att utveckla och utbilda barn. Men ännu mer bör man beskylla den inkompetenta ledning vi har inom kommunen samt på skolan där han jobbade som anställer sådana personer. Detta gäller nog alla skolor i kommunen. Tyvärr är bristen på pedagoger och lärare så stor att det kan förekomma att olämpliga personer anställs. Detta är ett samhälssproblem som snabbt bör åtgärdas av våra politiker. "Hejsan, jag är er nya anställda, jag heter T.B och jag brukar misshandla andra människor på skolgårdar, hoppas jag kan lära era elever ett och annat" - "Ja vilken bra ide, det är synd om sådana så vi anställer honom, han är ju trots allt en gangster som kan visa våra elever hur fel det kan bli med att välja fel väg i livet". Bra idé

Perfekt jobb för någon som behöver rekrytera fler till brottets bana.
Citera
2019-09-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
För att han betalade hennes läkarutbildning i Polen. Då behöver man inte vara brightminded och ha fått toppbetyg.

Kan Du bevisa att han betalat för det? Eller är de en trådsanning, eller ljuger du?
Ja hon har pluggat i Polen. Men bara för att du gör det så betyder de inte att du kommer klara av det o få godkänt på utbildningen. Så nog måste du allt vara brightminded..
Citera
2019-09-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vår käre statsminister och landsfader verkar ha varit med på en groupie också!
(Skulle han aldrig ställt upp på med tillresta Danderydsungdomar...)

https://www.sydsvenskan.se/2016-05-2...-ett-annat-liv

Lite ”män som hatar kvinnor” liksom. Aggressivitet ”lika djup som havet”. Att skjuta en nyförlöst mamma nyllet - inget konstigt alls....

Den gripne 23-åringen står alltså tätt bredvid statsminister Stefan Löfven och håller sin vänstra hand på hans axel. En bild säger mer än tusen ord. Går inte att symbolisera dagens Sverige bättre än så.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-09-13 kl. 16:57.
Citera
2019-09-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan Du bevisa att han betalat för det? Eller är de en trådsanning, eller ljuger du?
Ja hon har pluggat i Polen. Men bara för att du gör det så betyder de inte att du kommer klara av det o få godkänt på utbildningen. Så nog måste du allt vara brightminded..
Kan du bevisa att det inte är sant? Annars har väl han samma rätt som du att spekulera kring möjliga scenarion kring händelsen och de inblandade? För övrigt så hade hon inte behövt behövt plugga i Polen om hon varit intelligent och ambitiös nog för att klara en svensk läkarutbildning. Därmed inte sagt att hon var ointelligent, men troligtvis inte klipsk nog för det yrke hon eftersträvade.
Citera
2019-09-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
73-åringen har bott på adressen i tolv år.

MGM skrevs där den 19 februari 2019.

Det är inte ovanligt att folk skriver sig på adresser och sedan har en postbox vart posten anländer.
Citera
2019-09-13, 17:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vår käre statsminister och landsfader verkar ha varit med på en groupie också!
(Skulle han aldrig ställt upp på med tillresta Danderydsungdomar...)
Citat:
”Det är alldeles tyst i rummet. Alán Ali från Fryshusets verksamhet Elektra, går fram till tavlan och skriver "Manlighet?" innan han vänder sig mot gruppen igen.
– Är ni födda som aggressiva våldsverkare? Är män födda att vara mer våldsamma än kvinnor?
Någon svarar ja samtidigt som någon annan säger nej.
– Det är så djupt, det går inte…det är som havet! Säger Musti Al-Morad.
Alán Ali pratar om hur det kan vara okej för killar att ha många relationer men hur vissa tjejer inte ens kan gå ensamma på gatan.
– Vem ska vi skydda tjejerna för? undrar han.
Svaret kommer omedelbart:
– Hyenor! Killarna!
– Så problemet är killarna. Men det är tjejerna som får begränsat sina liv. Är det rättvist? frågar Alán Ali.
– Det beror på. I de länder som vi kommer från är det så, svarar någon.
– Men i Sverige är det kvinnan som styr, det är hon som är hjärnan, säger Ahmed Culum. Kvinnan ställer krav och mannen är en toffel.
– Killarnas beteende har väldigt stor betydelse för tjejernas frihet, säger Alán Ali.”
https://www.sydsvenskan.se/2016-05-2...-ett-annat-liv

Lite ”män som hatar kvinnor” liksom. Aggressivitet ”lika djup som havet”. Att skjuta en nyförlöst mamma nyllet - inget konstigt alls....

Vad är detta??
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!?

Men en sak inser jag - dessa män är pojkar.
Detta skule lika väl kunna vara taget från ett DAGIS

Det är den nivån vi pratar om

”Välkommen till Förskolan Peter Pan”
https://myfile.is/d0h9B859nb/8586BF6...55B1F5A1CA_png

Nu blev jag ännu mer bedrövad :-((
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-13 kl. 17:08.
Citera
2019-09-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan du bevisa att det inte är sant? Annars har väl han samma rätt som du att spekulera kring möjliga scenarion kring händelsen och de inblandade? För övrigt så hade hon inte behövt behövt plugga i Polen om hon varit intelligent och ambitiös nog för att klara en svensk läkarutbildning. Därmed inte sagt att hon var ointelligent, men troligtvis inte klipsk nog för det yrke hon eftersträvade.

Det är inte jag som ska bevisa det. Det är den som påstår att det är sant som ska det..

Sen kanske man ska hålla sig till ämnet här o skuta i utbildningar osv....
Citera
2019-09-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad är detta??
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!?

Men en sak inser jag - dessa män är pojkar.
Detta skule lika väl kunna vara taget från ett DAGIS

Det är den nivån vi pratar om

”Välkommen till Förskolan Peter Pan”
https://myfile.is/d0h9B859nb/8586BF6...55B1F5A1CA_png

Nu blev jag ännu mer bedrövad :-((
Glöm inte att vi betalar för skiten också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in