2019-08-27, 13:45
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldier-blue
En kvinna kan skaffa barn med en man av olika anledningar.
Han kanske satt på henne så bra att hon gillar det. Alla är vi främst biologiska varelser.
Inte går man och kollar allt vad han sysslar med i först hand.
Det kan inte andra förstå och har inte med att göra heller.

Ibland ser man en jättesöt tjej med en riktig gorilla.
Jaha, förklara det.

Ja, det är därför jag säger att det sitter i en kvinnas DNA, något som flera tusen år av evolution inte studdat ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Man kan köpa en läkarutbildning i Polen, Lettland, Rumänien, Ungern, Malta, Cypern för 30000 kr per termin. Enda kravet är gymnasiebehörighet. Så man behöver inte vara Einstein.

Dummaste jag hört, en snabb googling säger att det kostar drygt 100K per år i Polen. Dessutom betalar du knappast för din legitimation utan du måste gå i 5.5år och klara alla teoretiska och praktiska moment som jag knappast tror man kan "köpa" sig igenom.
Citera
2019-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://minfil.org/N9X8kbe1bb/H_ktning__B_2457-18.zip

Inte en enda svensk?
Citera
2019-08-27, 13:46
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Hans föräldrar är sudaneser? Som bor i en villa i ett "prydligt villaområde" enligt Aftonbladets beskrivning. Det låter ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är de i klass med Somalier eller strax över bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har ingen aning om härkomst mer än att de kommer från, en inte alltför kvalificerad gissning, ett MENA-land.

Salhi-familjen i Hyllinge verkar inte finnas på Facebook, men söker man på deras namn ger det träffar på profiler främst från Irak. Nån från Tunisien och Algeriet.
Citera
2019-08-27, 13:47
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Missade du uppdrag granskning som gjorde ett reportage om det utbredda fusket med legitimationer, se på det i så fall men det är risk att du inte vågar gå till svensk sjukvård efter det. Åtminstone inte om du får en utländsk läkare.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/karin-mattisson-om-sjukskoterskebluffen-socialstyrelsen-har-ingen-chans-att-avsloja-fusket

Jag har visserligen svensk TV i mitt TV-paket, men ser det sällan till fördel för det som ligger närmare geografiskt. Men UG finner jag ganska underhållande, så jag skall se om jag kan se det här
Citera
2019-08-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robarta
Inte en enda svensk?
Förvånad?
Citera
2019-08-27, 13:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av Robarta
Inte en enda svensk?

Hade förväntat dig det?

Jag blev i a f inte det minsta förvånad.
Citera
2019-08-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Tror inte det har med tidigare rånbyte gällande rånet i Danmark att göra. Det bytet delades upp ganska omgående. Dansk polis hittade bl a nedgrävda miljoner hos inblandades flickvänner mm.

Rykten på stan gör snarare gällande att det har att göra med något kring inblandade i Drottninghögs-måls-inblandade.

Det stämmer att rånbytet delades upp. Men när folk började gripas av polis så fick BO man i uppgift att samla ihop så mycket pengar som möjligt och se till att dem förvarades på ett säkert ställe utomlands så länge alla satt inne. Uppgiften tilldelades honom pga hans koppling till M-falangen. M-falangen hade redan en organisation för hur man hantera sina pengar och hur man fick ut dom ur landet.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Snillen spekulerar. Jo, hon hade pluggat till läkare, det gjorde hon i Polen. Det här ska ha varit en bright tjej. Det är väl inte självklart att pappan till barnet fortfarande håller på med kriminella handlingar? Han har ju rätt gott om miljoner att leva på om han har kvar sin del av rånbytet.

Han måste ha haft en del undanstoppat eftersom han bara deklarerat 35 000 kronor i inkomst av tjänst/kapital för 2018.

Karolin drog in mer: 445 000 kronor, 2018. Är detta en vanlig AT-läkarlön? Någon som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Ja, det är därför jag säger att det sitter i en kvinnas DNA, något som flera tusen år av evolution inte studdat ut.

Dummaste jag hört, en snabb googling säger att det kostar drygt 100K per år i Polen. Dessutom betalar du knappast för din legitimation utan du måste gå i 5.5år och klara alla teoretiska och praktiska moment som jag knappast tror man kan "köpa" sig igenom.
Du missade uppdrag gransknings avsnitt om folk som köper leg för sjuksköterska i dessa länder? Varför skulle läkar leg vara förskonat?
Citera
2019-08-27, 13:51
Avslutad
Så svartinggangstrarna har alltså börjat ge sig på fruar och barn nu också?

Strålande utveckling.
Citera
2019-08-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du missade uppdrag gransknings avsnitt om folk som köper leg för sjuksköterska i dessa länder? Varför skulle läkar leg vara förskonat?

Kom med något konkret istället för att lyfta upp vinklade reportage.
Citera
2019-08-27, 13:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han måste ha haft en del undanstoppat eftersom han bara deklarerat 35 000 kronor i inkomst av tjänst/kapital för 2018.

Karolin drog in mer: 445 000 kronor, 2018. Är detta en vanlig AT-läkarlön? Någon som vet?

Hennes lön låter rimlig för en AT-läkare, nästan hög rent av. Beror ju på hur mycket hon har jobbat också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in