2019-08-27, 11:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Man kan ju tycka att en läkare som gått en utbilding på 5-10år har intelligens för att inte bli ihop med en grovt kriminell man men jag antar att det är en av de fundamentala och primitiva egenskaperna som inte suddas bort hos det kvinnliga könet, d.v.s. att man suktar efter en grottmänniska som skriker högt.

Det kan man tycka, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Hon har rört sig i kriminell miljö i många år med andra män, även innan denne snubbe. Dock är det oviktigt i just detta fallet då det inte var på grund av det hon sköts utan för att hon skulle springa efter skytten för att rädda sin kriminella pojkvän, istället för att gömma sig och skydda sitt barn. Att det fanns risk för att hennes pojkvän skulle dö borde hon ju vetat med tanke på vilken bransch han jobbar i, därför var hennes beslut extra dumdristigt.
Citera
2019-08-27, 11:16
Medlem
Man ser och förstår tydligt att hon blev mördad på grund av hon hade vittnat mot denna så kallade isac. Varför blev hon inte mördad en dag eller en vecka tidigare? Varför just en timme efter Isacs rättegång. Det är ju tydligt att det finns en koppling där emellan. Han fick 11 års fängelse vilket inte alls är lite och därför kan någon ha valt att hämnas på henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Inte min teori, ville bara peka på att det finns många möjliga hypoteser. Ingen som varit inne på hedersmord?

Det låter långsökt i en Iransk-Polsk familj. Pappan har ett "tobakimperium" med massvis med tobaksbutiker i Malmö och verkar integrerad i samhället. C.H-K:s brödrar ter sig sansade. Inga märkligheter har uppkommit kring dem i tråden här el när jag sökt info ur media och offentliga register.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
[mina fetningar]
Va?
Vad är det du inte förstår med frågeställningen ? Jag skulle också vilja ha svar på dessa frågor!
Citera
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
måste ha haft något med rånet att göra! dom flesta i rånet dömdes 2010 mellan 6 - 10 års fängelse och har blivit släppta ganska nyligen,.
Dom rånare som inte fick sin fulla del i rånet skapar nu en inre konflikt bland rånarna i försök att få ut mer pengar.
Anhörigs våld/mord är vanlig strategi i utpressning.

Exakt, här har vi nog den ursprungliga upprinnelsen till det hela.
Citera
2019-08-27, 11:17
Medlem
Konkreta motiv finns tydligen.

-Nån form av tidigare vittnesmål av kvinnan mot hänsynslösa kalla drivhall familjen som inte är direkt stabila

-mannens kopplingar till kriminalitet och hans rån.

Folk har ju blivit skjutna för mycket mindre exempelvis bråk om parkeringsplats, tutat på annan bilist, drivhall skjutit oskyldig vaktmästare med flera skott i huvudet utan större anledning osv.
Citera
Medlem
Ser att många politiker uttryckt enorm bestörtning över att en kvinna! blivit skjuten i Malmoe. Steffe, Uffe, Morgan. Vadan denna oerhörda sexism? Trodde det var ett jämställt samhälle numera där kvinnor och män ska väga lika.

Blir man skjuten brukar man vara inblandad i gäng eller hedersklaner, så knappast att någon helt utomstående och oskyldig är drabbad heller. Tycker i sådana fall knivmordet på Hjalmar Brantingsplatsen är mycket värre i och med att det verkar som att BO blev mördad genom urspårat rån snarare än för att han är likadan som GM själv...

https://www.dn.se/nyheter/politik/politiker-reagerar-med-bestortning-efter-mordet-i-malmo-

”Kvinna skjuten... OFATTBART grymt” enligt svetsaren som inte klagar lika mycket om en gubbe blir skjuten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Vadå ”va?”?
Att hon sprang efter en GM och skrek var helt nya uppgifter för mig.
Senast redigerad av PepeTheDog 2019-08-27 kl. 11:19.
Citera
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hade polisen skjutit honom vid gripandet gärna i huvudet så hade rätt signaler skickats till buset oavsett om det var rätt gärningsman eller inte.
Även om du raljerar så är det värt att påpeka att det skulle ge helt fel effekt ifall en förbipasserande person, utan någon som helst anknytning till mordet, skjuts i huvudet av en polis vid gripandet.
Citera
2019-08-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Man kan ju tycka att en läkare som gått en utbilding på 5-10år har intelligens för att inte bli ihop med en grovt kriminell man men jag antar att det är en av de fundamentala och primitiva egenskaperna som inte suddas bort hos det kvinnliga könet, d.v.s. att man suktar efter en grottmänniska som skriker högt.

Man kan köpa en läkarutbildning i Polen, Lettland, Rumänien, Ungern, Malta, Cypern för 30000 kr per termin. Enda kravet är gymnasiebehörighet. Så man behöver inte vara Einstein.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
vem var kvinnan? facebook?

K*rolin Behn*z H*kim
*=a

Och hon hade ingen fb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?

Att GM först jagade NA, varpå hon började springa efter GM och skrek nej sluta.

Var befann sig NA då?

Han sprang, hur långt vet jag inte men han kom ju tillbaka nästan direkt efter att BO blev skjuten

Tyvärr de enda av frågorna som jag kan svara 100 procent på.

Detta skulle isf tyda på att NA var det tänkta offret och det tror inte jag. Därför tror jag inte heller på din hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in