2019-08-27, 11:46
Medlem
Pestoleras avatar
Kan någon smarting förklara detta med bilarna, Mercan brann är den kopplad till någon, WW:n på gatan som eventuellt gm springer till på videon, ägde Karolin den ? Audin på gatan vart kommer den in i det hela ? Den anhållne vilken bil kopplas till honom. Ja jag har läst hela tråden samt haft egna teorier, men tråden är lite rörig så jag får inte riktigt ihop det med bilarna som nämnts.

pest K olera.
Citera
2019-08-27, 11:46
Medlem
Mellanbrodern Drivhall borde väl hålla ganska låg profil med tanke på att han är ganska nybliven pappa samt med tanke på vilken familj/klan som har hämndmotiv mot dem efter storebroderns dåd på Censorsgatan.
Citera
2019-08-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var tjejen som blev mördad arabisk?

Nej.. persisk
Citera
2019-08-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Kan någon smarting förklara detta med bilarna, Mercan brann är den kopplad till någon, WW:n på gatan som eventuellt gm springer till på videon, ägde Karolin den ? Audin på gatan vart kommer den in i det hela ? Den anhållne vilken bil kopplas till honom. Ja jag har läst hela tråden samt haft egna teorier, men tråden är lite rörig så jag får inte riktigt ihop det med bilarna som nämnts.

pest K olera.

Mercan var skriven på R. S, 19 år fr hyllinge.
Han finns omnämnd i en bla en sprängning i hbg.
Citera
2019-08-27, 11:49
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasdocka76
Nej.. persisk

Okej. Tack för svar.
Citera
2019-08-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var tjejen som blev mördad arabisk?

Nej, persisk/iransk.
Tidigare talades det om att hon även är halvpolsk, men så tycks inte vara fallet.
Det baserades kanske, felaktigt, på att hon studerade i Polen.

Däremot så är hennes kriminelle man arabisk(palestinier).

Den anhållna är sudanes, dvs svart arab.
Citera
2019-08-27, 11:50
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldier-blue
En kvinna kan skaffa barn med en man av olika anledningar.
Han kanske satt på henne så bra att hon gillar det. Alla är vi främst biologiska varelser.
Inte går man och kollar allt vad han sysslar med i först hand.
Det kan inte andra förstå och har inte med att göra heller.

Ibland ser man en jättesöt tjej med en riktig gorilla.
Jaha, förklara det.

Idealen är lite olika..
män ser intelligent snygg tjej => wow
kvinnor ser rik bad ass fd gangster => wow
Yrket är oftast sekundärt till välståndet likt det mentala är sekundärt till looken från mäns sida.

on topic: ett lowlife betald glin kommer sättas dit och få ungdomstjänst ett par månader.
han vet förmodligen inte mer än hur hon såg ut och var hon fanns om han är skyldig.
alla nöjda och glada... eller?

Hur svårt ska det vara att deportera personer involverad i grov kriminell verksamhet.. sjukt
Citera
2019-08-27, 11:51
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
måste ha haft något med rånet att göra! dom flesta i rånet dömdes 2010 mellan 6 - 10 års fängelse och har blivit släppta ganska nyligen,.
Dom rånare som inte fick sin fulla del i rånet skapar nu en inre konflikt bland rånarna i försök att få ut mer pengar.
Anhörigs våld/mord är vanlig strategi i utpressning.
En av de inblandade i det danska rånet blev ju faktiskt mördad på öppen gata i Malmö (i närheten av detta nya mord faktiskt) för nästan tio år sedan.

Men den killen mördades tydligen pga att han pratat för mycket om att han ville ha större andel av bytet.

Även vid det mordet fanns det en kvinna närvarande.
Men mördaren sköt inte flickvännen då, utan bara mannen.
Citera
2019-08-27, 11:52
Medlem
likeets avatar
Har man fått reda på vem den misstänkte 19 åringen är ? Alltså ni menar jag.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Det lilla jag läst i denna tråd ( monstertrådar är bara för jobbiga ) får mig och säkert många därtill att undra varför en tjej utbildad till läkare (?) är med en palestinsk gangster?
Citera
Medlem
AndersFrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Detta vill jag också veta. Det är lätt att stirra sig blind på den GM som fångades på film.

Intrycket jag fått är att det är två GM, de avlossar skott som tycks missa och träffa en skåpbil, som nu är omhändertagen.

NA reagerar snabbt som bara den och försvinner från sin fru och barn (det var fegt kan man tycka, men han kanske inte trodde att någon skulle röra en kvinna eller ett barn).

Han förföljs av GM 1, som avbryter jakten för att han tappar bort honom eller bestämmer sig för att det är för riskabelt att fortsätta (mycket folk kanske?).

GM 2 hinner upp Karolin med baby. Någon har sagt att hon hade snubblat och trillat framstupa med sitt barn. GM 2 ställer sig gränsle över kvinnan och skjuter henne i skallen. Därefter följer incidenten när GM 2 går till fel bil.

Han hittar till slut rätt och alla GMar åker iväg i en Merca som sedan bränns upp. Polisen lyckas få ut konkret info ur vraket vilket leder till gripandet av RS (kanske det var han som körde Mercan?). Denne man är nog inte någon GMarna, men har gömt den pistol som användes för att skjuta kvinnan.

Har jag fel här?

Tror att logiken kan vara något på spåren. Är dock mer och mer beredd, ju mer jag ser klippet, på att GM som "tar fel bil" försöker jaga någon. Studera klippet noga. Jag vill påstå att han vänder på huvudet, tittar bakom sig och vänder. Flyktbilen dyker upp och de ropar tillbaka honom?

BO och NA kommer ut ur porten 13 C, går över vägen och längs gångbanan bakom kiosken. GM1&2 dyker upp från ingenstans och börjar peka med pickadoller. NA drar längs gatan mot Ribban, hållet som paret kom ifrån, skott avlossas efter NA som endast träffar bilar, vittne hör BO ropa "nej sluta" och att hon "springer efter". BO kommer inte speciellt långt förrän hon skjuts ner på nära håll av GM1. Under
tiden GM2 tagit rygg på NA i ren ogenomtänkt reflex, syns på en film, kommer från gångbanan och ut mot vägen, flyktbil tutar och han vänder på klacken. Händelseförloppet är över på 20-30 sek och vittnens uppgifter om 7-8 skott uppdelade i två omgångar stämmer in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nsmjh
Mercan var skriven på R. S, 19 år fr hyllinge.
Han finns omnämnd i en bla en sprängning i hbg.

Har du regnr på bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in