Citat:
Ursprungligen postat av
Goran2012
- Vart var BO och NA påväg när mordet skedde?
- Vad skedde innan BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta”?
- Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?
- Var befann sig NA då?
- Var befann sig NA när avrättningen av BO skedde?
- Media säger att det var tre GM. Vem sköt BO och vad gjorde GM nr två under tiden?
- Satt GM nr 3 som chaufför i den flyktbil som var reggad på en av dem?
- Hur gick allt till direkt efter BO var skjuten?
Det fanns ju tydligen flertalet vittnen till händelsen. Vittnesuppgifter måste ju spridas bland nyfikna Malmöbor.
Detta vill jag också veta. Det är lätt att stirra sig blind på den GM som fångades på film.
Intrycket jag fått är att det är två GM, de avlossar skott som tycks missa och träffa en skåpbil, som nu är omhändertagen.
NA reagerar snabbt som bara den och försvinner från sin fru och barn (det var fegt kan man tycka, men han kanske inte trodde att någon skulle röra en kvinna eller ett barn).
Han förföljs av GM 1, som avbryter jakten för att han tappar bort honom eller bestämmer sig för att det är för riskabelt att fortsätta (mycket folk kanske?).
GM 2 hinner upp Karolin med baby. Någon har sagt att hon hade snubblat och trillat framstupa med sitt barn. GM 2 ställer sig gränsle över kvinnan och skjuter henne i skallen. Därefter följer incidenten när GM 2 går till fel bil.
Han hittar till slut rätt och alla GMar åker iväg i en Merca som sedan bränns upp. Polisen lyckas få ut konkret info ur vraket vilket leder till gripandet av RS (kanske det var han som körde Mercan?). Denne man är nog inte någon GMarna, men har gömt den pistol som användes för att skjuta kvinnan.
Har jag fel här?