2019-08-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?

Att GM först jagade NA, varpå hon började springa efter GM och skrek nej sluta.

Var befann sig NA då?

Han sprang, hur långt vet jag inte men han kom ju tillbaka nästan direkt efter att BO blev skjuten

Tyvärr de enda av frågorna som jag kan svara 100 procent på.
Han sprang 100-150 meter på innergårdar innan han sprang tillbaka
Citera
2019-08-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det låter långsökt i en Iransk-Polsk familj. Pappan har ett "tobakimperium" med massvis med tobaksbutiker i Malmö och verkar integrerad i samhället. C.H-K:s brödrar ter sig sansade. Inga märkligheter har uppkommit kring dem i tråden här el när jag sökt info ur media och offentliga register.

Var har ni fått det polska ifrån?
Karro tog sin läkarexamen i Polen, thats it.
Båda föräldrarna är från Iran
Citera
2019-08-27, 11:20
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det låter långsökt i en Iransk-Polsk familj. Pappan har ett "tobakimperium" med massvis med tobaksbutiker i Malmö och verkar integrerad i samhället. C.H-K:s brödrar ter sig sansade. Inga märkligheter har uppkommit kring dem i tråden här el när jag sökt info ur media och offentliga register.

Hahaha nej, det ÄR INTE långsökt. Det är precis så man gör. Geografiska butiker, tobak, smuggel, skattefri tobak. Du tror säkert månlandningen också är för komplicerad att fejka??
Citera
2019-08-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Detta skulle isf tyda på att NA var det tänkta offret och det tror inte jag. Därför tror jag inte heller på din hypotes.

Fast detta är ju vittnesmål från 3 personer på plats.
Citera
2019-08-27, 11:21
Medlem
Citat:
Detta skulle isf tyda på att NA var det tänkta offret och det tror inte jag. Därför tror jag inte heller på din hypotes.
Sättet och stället han sprang på,klättrade över högt staket på vår gård tyder på att han var jagad.
Citera
2019-08-27, 11:22
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasdocka76
K*rolin Behn*z H*kim
*=a

Och hon hade ingen fb

tack! finns det ingen bild?
Citera
2019-08-27, 11:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
- Vart var BO och NA påväg när mordet skedde?
- Vad skedde innan BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta”?
- Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?
- Var befann sig NA då?
- Var befann sig NA när avrättningen av BO skedde?
- Media säger att det var tre GM. Vem sköt BO och vad gjorde GM nr två under tiden?
- Satt GM nr 3 som chaufför i den flyktbil som var reggad på en av dem?
- Hur gick allt till direkt efter BO var skjuten?

Det fanns ju tydligen flertalet vittnen till händelsen. Vittnesuppgifter måste ju spridas bland nyfikna Malmöbor.

Detta vill jag också veta. Det är lätt att stirra sig blind på den GM som fångades på film.

Intrycket jag fått är att det är två GM, de avlossar skott som tycks missa och träffa en skåpbil, som nu är omhändertagen.

NA reagerar snabbt som bara den och försvinner från sin fru och barn (det var fegt kan man tycka, men han kanske inte trodde att någon skulle röra en kvinna eller ett barn).

Han förföljs av GM 1, som avbryter jakten för att han tappar bort honom eller bestämmer sig för att det är för riskabelt att fortsätta (mycket folk kanske?).

GM 2 hinner upp Karolin med baby. Någon har sagt att hon hade snubblat och trillat framstupa med sitt barn. GM 2 ställer sig gränsle över kvinnan och skjuter henne i skallen. Därefter följer incidenten när GM 2 går till fel bil.

Han hittar till slut rätt och alla GMar åker iväg i en Merca som sedan bränns upp. Polisen lyckas få ut konkret info ur vraket vilket leder till gripandet av RS (kanske det var han som körde Mercan?). Denne man är nog inte någon GMarna, men har gömt den pistol som användes för att skjuta kvinnan.

Har jag fel här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio

jo

Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Finns massa bilder på hennes brors Facebook hemsida:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1121472261

https://m.facebook.com/story.php?sto...00002463489338
Citera
Medlem
Media antyder att mannen (barnets far) var på brottsplatsen, någon som kan bekräfta / dementera detta?
Citera
2019-08-27, 11:24
Medlem
Citat:

Nej, det är inte säkert att NA skulle skjutas. Däremot jagade kanske GM 1 honom för att locka bort honom från BO. Så att GM 2 kunde få fritt spelrum. Så jäkla kallblodigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio

Du kan kolla på hennes ena brors sida på en. Bland hans foto finns minst 2 på honom tillsammans med sin syster.

R*ymond H*kim
*=a
Citera
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Orkar inte beta av 204 sidor där 99% är ren skit som inte platsar i abok.

Stämmer nu följande..?
2 st GM går mot paret, mannen drar iväg solo med en gm springandes efter sig samtidigt som kvinnan konfronterar, gm 2 går fram och knäpper kvinnan i huvudet.

Bakgrunden..?
Mannen i sällskapet är f.d eller aktiv yrkeskriminell, deltog i rekordrånet i Bröndby/Danmark 2008 på 81 mkr i dansk valuta där 77 mkr fortfarande saknas. Mannen som var från Sth flydde till Filippinerna och utlämnades sen till Sverige runt 2011 och dömdes till 10 år.

En av de 5 rånarna som utförde rånet sköts ihjäl i Malmö oktober 2008.
Sju svenskar, fem danskar och en fransk medborgare ställdes sen till svars för rånkuppen.

Jag tyder detta som att en av de 5 svenskarna tipsade snuten-med dito avrättning.
Sen satt gänget i finkan, de i Danmark satt hela stafftiden då ? medans svensken bör ha fått gå ut efter halva strafftiden runt 2016-17.

Pekar på att de som nu kommit ut vill ha del av de 77 mkr som saknas, dom har förmodligen framställt hot mot paret, och när mannen sen kutar iväg och kvinnan konfronterar skjuts hon ned. GM på video verkar vara runt 20-25 år baserat på rörelsemönstret, han är då en beställd torped som inte haft med själva rånet att göra.

De som nu häktas bör vara ute om 2-3 veckor, ett rent spel för gallerierna eller om polisen har enorm flax så anlitade man Jönssonligans svar på torpeder.

Källa Bröndbyrånet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-miljonkupp

Man kommer inte ut efter halva strafftiden. 2/3 om man "sköter sig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in