2019-08-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Media är så jävla sexistiska. Bara för att det nu var en invandrarkvinna som dog så måste alla politiker gå ut och reagera, men det har ju skjutits i flera år. Offren har mestadels varit män, och det har man kallat för ”kriminella uppgörelser” och skitit i.

Exakt. Jag bor i Malmö och har faktiskt tappat räkningen på alla mordplatser jag sett. Flera ggr har jag tom sett hur de samlar upp hjärnsubstans och andra kroppsvätskor med kattsand och duschskrapor. De städar otroligt nitiskt iförda vita dräkter. När man tror att de är färdiga börjar de om från början en gång till.- Inte en molekyl skall få finnas kvar i asfalten och betongen. - Ett TV team borde följa dessa städare i Malmö. Man måste nog ha en speciell personlighet för att jobba med en sådan sanering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Inte om det är nära anhörig!
Nej, anhöriga behöver inte vittna om de inte vill.
Citera
Ingen som tänker att det kan finnas ett personligt motiv riktat mot kvinnan? Kanske har mannen velat mellan två kvinnor, och konkurrenten tar saken i egna händer/lejer ut mordet för att bli ensam kvinna på täppan? Ovanligt men det har ju hänt förut med Styckmords-Johanna i Askersund.
Citera
2019-08-26, 19:51
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hon får skylla sig själv nu” ;-) ja det här blir nog en läxa hon sent kommer att glömma (ironi)

Vad jag menar är att jag inte tycker synd om henne, trots att median skriver "mamman blev dödad" etc.

Hon var helt enkelt en kvinna som tänkte med fittan. Varför liksom välja en kriminell man framför en vanlig man. Hursomhelst så hade hon levt idag om hon gjorde det. Men nope hon måste bara hon måste ha den kriminella typen.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Hylsor säkrade!

https://www.pppress.se/nyhet/polisen...mman-mordades/

även kulor som sitter i hennes skalle, vad hjälper det, de har gjort sig av med pistolen, det behövs vittnesuppgifter, det finns inget dna , han har gjort sig av med kläderna,
Citera
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Kan tilläga att unga kriminella i orterna verkar gilla att imitera den latinamerikanska ganster kulturen , dessa nya kidnappningar som dom kör med nu och deras sätt att sälja droger med väskan och mycket annat dom sysslar med , är taget och kopierat ifrån latin och Sydamerika , det är så dom gör i fattiga områden i länder som Brasilien, Colombia , puerto rico etc .
Jo, men mord p.g.a. gangster-rap ar val fran USA?
Laste att gang i Chicago attackerar familjen om dom inte far tag pa personen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det känns väl lugnt att lilla Morgan "rasar" på twitter? En av polisens ledtrådar är att kvinnan ska ha vittnat i en mordrättegång och därför ha straffats.

Ja, Morgan är lugnande för alla.

Man ska nog inte låsa sig för de två teorier som polisen har. Kan finnas fler.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Kommunens parkeringsvakter kan ha blivit vittnen till mordet då de rörde sig i området runt Sergels väg runt tiden för mordet. En tid efter mordet bötfälldes bilar i nära anslutning till mordplatsen av kommunens parkeringsvakter.

Enligt ppp.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Detta är väl första gången en kvinna som skjuts till döds i gängkriget?

Absolut inte
Citera
2019-08-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exakt. Jag bor i Malmö och har faktiskt tappat räkningen på alla mordplatser jag sett. Flera ggr har jag tom sett hur de samlar upp hjärnsubstans och andra kroppsvätskor med kattsand och duschskrapor. De städar otroligt nitiskt iförda vita dräkter. När man tror att de är färdiga börjar de om från början en gång till.- Inte en molekyl skall få finnas kvar i asfalten och betongen. - Ett TV team borde följa dessa städare i Malmö. Man måste nog ha en speciell personlighet för att jobba med en sådan sanering.

Mordplats-sanerare. Sannerligen ett framtidsyrke i Mollgans och sossarnas Sverige!

Någon som vet hur det ser ut på den aktuella mordplatsen just nu? Avspärrningar? Blommor?
Citera
2019-08-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ja nu verkar det som om hon var måltavlan
Vad hade hon sett ?
Vi kanske ska införa anonyma vittnen samt kriminalisera att vara gängmedlem osv släkt med gängmedlem osv
Vid rättegång, sitter de verkligen då och säger rakt upp och ner vittnens namn ? och samtidigt sitter gänget och tittar på rättegången ?
Du menar att vi inte ska ha rättssäkerhet utan införa en nazistat?

Jo men förr fick man kanske stryk, måhända dö men när jag var ung på nittiotalet, vägrade killar att slå i de värsta konflikterna. Det gällde alltså dem med fuffens på glid. Bara dem som slog i smyg, gjorde sådant. Det är chockerande att en mamma med litet barn avrättas i Sverige på öppen gata. För 20 år sedan hade en sådan sak aldrig skett.

Har rättsväsendet misslyckats kan man inte skylla dem med mod att vittna. Även det hade sina normer förr.

Stackars barn. Hur ska livet bli för den arma kraken?
Citera
2019-08-26, 19:55
Medlem
Citat:
Hon har vittnat i en mordrättegång men om det har något samband vet jag inte!

Aftonbladet överdriver. 2016 sköts fyra sandnegrer ned i Fosie. Rättegång hölls i år. En dog och tre skadades. I den jättelika FUPen förekommer hon på två sidor när hon som läkare ger ett utlåtande om skottskadorna på en av männen. Det var alltså inget egentligt vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in