2022-10-23, 12:37
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ägaren till båten verkar haft lite koll på vad som sker då man drar till att dra överatlanten utan rätt storsegel och fungerade båt, färskt vatten ombord är A & O mycket annat kan man klara sig utan dock ej vatten så är det bara!

Kallar Sweden Rescue ut US Coast Gard för en räddningsaktion innebär det vad det låter som ngr kommer lämna båten samt dem släpper av vatten för övriga, men kunna rädda folk i den farten kommer vara en smula svårt iom den gör bra många knop.....

Det är ju bara att dra ner seglen en stund så gör den 0 knop… dom måste ju inte segla med fulla ställ varje sekund heller. Det är inget flyg dom ska passa… ☺️
Citera
2022-10-26, 12:49
Medlem
Ann Wilson är väl endast med som ballast och gasvakt, har inte uppfattat hennes (isåfall) arbete ombord, bara sett o hört henne gnälla under däck
Citera
2022-10-27, 01:15
Medlem
Har haft mycket svårt för Erik Men efter att jag har sett flera avsnitt av detta så får jag göra avbön 🙂 Erik verkar vara en riktigt bra snubbe, när han berättar om sin dotter blir iaf jag riktigt rörd 🙏
Citera
2022-10-27, 02:19
Medlem
Enmansdemos avatar
https://svenska.yle.fi/a/7-10019439
Citat:
Dagens regnvatten innehåller höga nivåer av PFAS-ämnen – inte längre hälsosamt att dricka, visar svensk studie
Men det var värt ne!
Med andra ord, ni hade lika gärna kunnat lägga er och halsa vatten från den gredelina tjärnen i skogsbrynet av Tjernobyl

Så jävla fejk! jag tror inte att vattenmaskinen gick sönder öh och alla dom där nödropen
gick ut på AM-bandet

Snicksnack att det där ovädret kom & räddade allt. Gurra gjorde snarare en dvärdir för syns skull och for 345 sjömil babord för att kunna glida in i sommarens monsunregn, och det där regnvattnet som man samlade in för att sedan låtsas dricka kommer att ställas ut i sina orörda pytsar på Medelhavsmuseet i Stockholm

Slutligen
I dagens seglarskola för nybörjare ska vi får lära oss ett nytt ord
Stoor = Storsegel!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-27 kl. 02:31.
Citera
2022-10-27, 02:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Dom fick ju ihop 60 L regnvatten plus att storen är uppe?
Du hade inte rätt att spoila nästa vecka

Jag hade förövrigt rätt, min intuition om att inte gapa under tiden "jag vandrar i ett regn" som Lotta Engberg gapade med munnen full

Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
20 sekunder i slutet av avsnittet verkar de nästan klicka lite men det är för att casper lägger sig på en nivå han kan hantera
Nästa nivå, Casper fick visa upp sin superkropp i kalsingar bredvid Erik också hördes det efterfrågande kacklandet "HAHAHAHA!! vad får han allt ifrån" från den storögde Loreen och Casper svarade genom hård träning baby och kysste sin triceps
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-27 kl. 02:57.
Citera
2022-10-27, 02:56
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Jag hade förövrigt rätt, min intuition om att inte gapa under tiden "jag vandrar i ett regn" som Lotta Engberg gapade med munnen full

Nästa nivå, Casper fick visa upp sin superkropp i kalsingar bredvid Erik också hördes det efterfrågande kacklandet "HAHAHAHA!! vad får han allt ifrån" från den storögde Loreen
Jag gillar när Loreen är mammig. Har hon barn?

Så mycket bättre nu utan den falskskrattande Markolio och mästerhataren och nazizten Özz.
Citera
2022-10-27, 02:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag gillar när Loreen är mammig. Har hon barn?

Så mycket bättre nu utan den falskskrattande Markolio och mästerhataren och nazizten Özz.
När visade sig den mammigheten?
Citera
2022-10-27, 03:29
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
När visade sig den mammigheten?
När hon tog på armen.

Du kanske är blind, inget fel med det, men denna säsong där vi slipper hatar özz, är en en resa som utmanar sinnet.
Citera
2022-10-27, 07:43
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:

Nästa nivå, Casper fick visa upp sin superkropp i kalsingar bredvid Erik också hördes det efterfrågande kacklandet "HAHAHAHA!! vad får han allt ifrån" från den storögde Loreen och Casper svarade genom hård träning baby och kysste sin triceps

Haha ja jag tänkte också på det , att det var viktigt för casper att få visa sig. Men i senaste avsnittet verkade det som om casper äntligen förlikat sig med att heta förpassad till ruffen i rolighetsligan. De hade kunnat göra sig av med casper och Ann och det här hade blivit redigt bra
Citera
2022-10-27, 10:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
När hon tog på armen.

Du kanske är blind, inget fel med det, men denna säsong där vi slipper hatar özz, är en en resa som utmanar sinnet.
Jag tittar mest med ryggen vänd mot Tv'n, där snackar vi en resa som utmanar sinnet därav kvarstår frågan, vem tafsade hon på? var det när Erik skulle snyfta? isåfall har han ju halva inne (2 cm)

Bra, då vet jag att det är en mammig signal att man som man (då får man inte knulla)
motsvarande kan lägga sin hand på kvinnors arm i det där läget när man uppsluppet ska vissa förtydligande tacksamhet över nått hon gjort
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-27 kl. 11:00.
Citera
2022-10-27, 18:23
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Jag tittar mest med ryggen vänd mot Tv'n, där snackar vi en resa som utmanar sinnet därav kvarstår frågan, vem tafsade hon på? var det när Erik skulle snyfta? isåfall har han ju halva inne (2 cm)

Hahahaha jag gillar verkligen Erik, så vet inte varför jag asgarva åt det inlägget , bara kul att tänka att halva är 2 cm
Citera
2022-11-01, 22:09
Medlem
Gubben som leker kapten eller vad fan han ska vara? Är han verkligen "proffs" eller någon amatör bara. Gillade gubben i dom första programmen bättre som va kapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in