2022-10-11, 22:56
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Allt det här ska bara överdramatiseras hela tiden.
Men jag kollar mycket segling på YouTube o vi snacka om folk som seglar över med 30 fotare väl förberedda o dom flesta har inte några större problem. O skickar man iväg ett gäng kändisar kan ni ge er fan på att båtarna är väl genom gångna.
Men självklart händer det skit också.
Kan ju börja med svenska Hilma Sailing som blir av med sitt roder.
https://www.youtube.com/watch?v=Gz3cLRiEmzo
Några andra.
https://www.youtube.com/watch?v=e8bfj2Mx65k
https://www.youtube.com/watch?v=gXpuUAl3CqQ
https://www.youtube.com/watch?v=e6YCq4cz06Y

Själv tappade jag i ena åran i somras, fick men för livet.
Citera
2022-10-11, 23:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Casper har nog aldrig varit i ett sammanhang där någon utskojar honom förut Eriks hjärna är som ett nöjesfält.

Din avatar är inte ett nöjesfält däremot
Citera
2022-10-11, 23:14
Medlem
Erki122s avatar
Gurra såg måttligt irriterad ut på Casper, kändes lite som han ville säga "knip käften någon gång för helvete"
Citera
2022-10-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Din avatar är inte ett nöjesfält däremot

Helt rätt
Citera
2022-10-12, 00:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Gurra såg måttligt irriterad ut på Casper, kändes lite som han ville säga "knip käften någon gång för helvete"
Casper tänkte samma sak om Erik när dom lättpåverkade rotejonen skrattade åt hans lustigheter varpå han kände sig manad att avbryta innan det var för kul genom att skicka iväg Erik för att styra istället, nästa steg blir att beordra ut honom i vattnet medans båten fortsätter

Folk som måste säga att man är rolig efter att man vart rolig vill man ju bara straffa hårt!.

Jaha allt var redan sagt! på förra sidan såklart att någon skulle sno min spaning före mig, nu blir jag svartsjukare än Casper.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Kan bara hålla med. Fått en annan och sämre bild av honom i detta program.
Tvärtom Caspers motstånds-Kampf gör att ha vuxit och Erik har krympt, han är som den där skönaste typen i God Morning Vietnam https://pbs.twimg.com/media/DHS6d-GVYAA9AUQ.jpg
som gjorde att man hatade Williams gubbe ännu mer

Nå tror ni att Casper och Erik kommer vara dom första som verkligen håller kontakten och firar jul ihop livet ut efter programmet
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-12 kl. 01:29.
Citera
2022-10-12, 01:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Så känner vi alla om muntergöken Gurra & hans skönt inlevelsefula berättarröst som gör att man vill lära sig alla nya termer inom båtliv, verkligen!
Citera
2022-10-12, 02:55
Medlem
peterZiipens avatar
Skevt att Ann helt ignorerade stackars kameramannen som föll rakt ner på golvet när det kom en stor vindpust. Såg nästan ut som att han smällde huvudet i bordet, men hon sket i vilket. ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2022-10-12, 08:03
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:

Ja exakt vad jag tänkte med. Caspers springer runt och tycker att han kan något om båtliv bara för att han är från västkusten. Noll respekt för de sju haven. Men nu borde han varit nöjd, nu fick han ju stå i centrum iaf för något.

Casper är en klockren narcissist, exakt likadan person som han den tjocka och korta i Filip och Fredrik. Båda var otrogna mot sina exfrun med betydligt yngre tjejer, behöver ha uppmärksamheten hela tiden, tror sig. Casper skulle stannat hemma , det här är Inget program där man behöver ha några konflikter, ungefär som hon idioten (men söta) Eva Röse förra året.

Linus Wahlgren och Erik funkar perfekt ju, Kenneth och Erik med.
Medan Ann kallar Casper för Casper-kan-allt. Förmodligen tror han att han är havsgudens gåva. Jävla pajas , dra tillbaka till så ska det låta eller så mycket bättre istället
Citera
2022-10-12, 11:01
Medlem
Enmansdemos avatar
När började du dansa? frågade Loreen spontant (roll)

Det finns inget bättre ögonblick i programmet än när dom ger maten genom mathissen, dvs genom den öppna gluggen till fönster, så vill jag ha det när jag går på restaurang, ett litet fönster bredvid mig där kyparen sträcker ut tallriken som jag får ta emot, ingen onödig transaktion och omvägar bara bögmys

Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Pinsamt hur Discovery/Kanal 5 snålat på denna säsong och är på en liten jävla båt som två amatörer lånar ut som inte ens har koll på reservseglet. Så går det när man ska snåla.
Angående att båten är för liten iår, jag har hört att nästa år kommer man kompensera
och en redare kommer låna ut Symphony of the seas till kanal 5 https://upload.wikimedia.org/wikiped...Symphmiami.jpg
att manövreras av 4 svenska kändisar och en forntida fotbollskille för att ta sig till Karibien över Atlanten, det kommer bli tuff, det kommer bli ett helvete, att manövrera fartygskroppen i poolen mot vågmaskinen, vattnet till vattenrutschkanan kommer gå sönder https://www.youtube.com/watch?v=IJNNXnUaUsw en enarmad bandit som klickar & vägrar ge från sig pengar osv

I sin iver att bygga så överflödiga attraktioner som möjligt glömde man bygga hytter till gästerna så det ingår i priset att sova var man sitter & var man står https://www.youtube.com/watch?v=Is8UEtforaU

En annan plan är att hyra "M/V Ever Given" och programmet kommer byta namn till Över Suezkanalen
Det kommer vara genuint drama i varje avsnitt när vindarna beter sig oberäkneligt, och var och en av kändisarna kommer ha mycket mer eget space och varsin container som kojplats, om man kommer prata & flamsa & intervjua varandra över com-radio, sedan kommer hela gruppen slutligen träffas fysiskt när man går i land över Atlanten

Alternativt att "M/V Ever Given" tas ur Suez för att pröva en bredare ränna över Atlanten
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-12 kl. 11:54.
Citera
2022-10-12, 12:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Ja exakt vad jag tänkte med. Caspers springer runt och tycker att han kan något om båtliv bara för att han är från västkusten. Noll respekt för de sju haven. Men nu borde han varit nöjd, nu fick han ju stå i centrum iaf för något.

Casper är en klockren narcissist, exakt likadan person som han den tjocka och korta i Filip och Fredrik. Båda var otrogna mot sina exfrun med betydligt yngre tjejer, behöver ha uppmärksamheten hela tiden, tror sig. Casper skulle stannat hemma , det här är Inget program där man behöver ha några konflikter, ungefär som hon idioten (men söta) Eva Röse förra året.

Linus Wahlgren och Erik funkar perfekt ju, Kenneth och Erik med.
Medan Ann kallar Casper för Casper-kan-allt. Förmodligen tror han att han är havsgudens gåva. Jävla pajas , dra tillbaka till så ska det låta eller så mycket bättre istället
Såg du inte det episka komiker liret som ändå uppstod mellan Erik och Casper i slutet, det var 100 % kemi utan passiv aggression där Kass-Per bräckte Eriks skinkor i en lång överflödig drapa där han delvis såg ner på sin medverkan i Doobido samtidigt som han skröt om att Erik ännu inte varit fin nog att ha blivit inbjuden till Doobido i Göteborg!

Och försökte målande skämta på Eriks domäner när han med okrysstat flow beskrev menyn på Svt Göteborg, det var i full paritet med Eriks tidigare utmålade bild av hur en antilop-kids förlossning går till som Loreen hade gått i bitar över i inbillad kåtma som Casper försökt avbryta, den där gnagde fortfarande i Casper och nu skulle han testa sina egna kycklingvingar.

Erik avslutar med en implicit tillbakakänga att ett litet kugghjul i hjärnan fick sig en tankeställare när Casper insisterade på att han skulle uppväckt mer komik
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-10-12 kl. 12:11.
Citera
2022-10-12, 12:25
Medlem
Folkar verkar väldigt kåta på Erik här. Har sett 1 mot Sverige och Erik framstår som ganska pinsam där.
Citera
2022-10-12, 13:45
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Folkar verkar väldigt kåta på Erik här. Har sett 1 mot Sverige och Erik framstår som ganska pinsam där.

Men det är ett barnprogram, samma som när han gör maxat på SVT play.
Men SVTs barnprogram är ju allmänt pinsamma.

Håller med @Enmansdemo

20 sekunder i slutet av avsnittet verkar de nästan klicka lite men det är för att casper lägger sig på en nivå han kan hantera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in