• 1
  • 2
2006-03-10, 13:45
Medlem
Pepos avatar
Bara nyfiken ifall någon testat ovanstående? Vad är skillnaden gentemot benzo?

Hej Hopp!
Citera
2006-03-10, 14:53
Medlem
Ralf2s avatar
Jo, jag har prövat, och Fenobarbital är inte speciellt kul helt enkelt. Ta benso istället. Nu tycker jag väl iofs inte benso är så mycket att hänga i julgranen heller, men bättre åtminstone.

Funkar säkert bra att sova på efter lite tjack dock.
Citera
2006-03-10, 15:22
Medlem
Pepos avatar
oki doki, tack
Citera
2006-03-10, 17:03
Medlem
TomiXs avatar
Skillnaden jämtemot benzo? Farligare än benzo om man tänker blanda med något annat
Citera
2006-03-10, 17:27
Jo, en gång har jag testat det, 100 mg, märkte inte ett dugg

Satt o höll på att kassera piller på apoteket, typ hälla ut burkarna i en stor svart sopsäck. Men så dök det upp en burk, Fenemal 100 mg, o jag tänkte;
-Barbiturater, det har jag aldrig testat! Så jag stoppade i mig en. Efter jobbet gick vi ut o drack öl. Oroade mig lite för att jag tagit barbiturater, men jag kunde ju inte säga det till farsan (han driver apoteket). Men det hände ingenting!

Trista saker!
Citera
2006-03-10, 18:47
Medlem
Pepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Satt o höll på att kassera piller på apoteket, typ hälla ut burkarna i en stor svart sopsäck. Men så dök det upp en burk, Fenemal 100 mg, o jag tänkte;
-Barbiturater, det har jag aldrig testat! Så jag stoppade i mig en. Efter jobbet gick vi ut o drack öl. Oroade mig lite för att jag tagit barbiturater, men jag kunde ju inte säga det till farsan (han driver apoteket). Men det hände ingenting!

Trista saker!

Hehe damn, well kanske var lika bra det
Citera
2011-12-07, 08:18
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Jag funderar på att börja med 200 mg, men det vore ju intressant att få ta del av lite fler erfarenheter först. Vilka doser brukar ni andra använda?
Citera
2013-08-08, 15:34
Medlem
SadCats avatar
Bumpar en aning gammal tråd. Hittade ingen tråd som verkade passa.
Flytta inlägget om det passar bättre någon annanstans.

Hur som helst... Bara jag som tycker denna är lite små mysig?

Köpte på mig en karta 100mg Phenobarbital utav märket Gardénal häromdan.
Hittade inte så mycket info om hur man skall inta drogen i fråga så jag bestämde mig för att snorta en tablett, då jag älskar känslan att snorta.
Fick effekt nästan direkt, riktigt mysigt.

10 minuter efter linan så slank 4 st tabletter till ner... och nu mår jag kanon.
500mg totalt allt som allt.

Vadan detta hat mot denna drog?
Eller är jag extra känslig mot den?
Citera
2013-08-08, 22:47
Medlem
2.71828s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat

Hittade inte så mycket info om hur man skall inta drogen i fråga så jag bestämde mig för att snorta en tablett, då jag älskar känslan att snorta.

10 minuter efter linan så slank 4 st tabletter till ner... och nu mår jag kanon.

Det finns väl inget större hat mot drogen, utan snarare en viss tveksamhet mot den på grund av att risken för överdos med dödlig utgång är överhängande. Dom som vill bruka den här typen av preparat brukar föredra benso, inta bara för att barbs är relativt okända nuförtiden och otroligt knepiga att komma över, utan även för att dom är mycket säkrare och, enligt vittnesmål har bättre effekt. Dom som ändå bestämmer sig på att ta barbs brukar göra det för nyfikenhetens skull alternativt för att det skall begås självmord.
Citera
2013-08-09, 19:01
Medlem
knackaboegmackas avatar
Jag provade en dos på 150 mg och blev mest lite loj som på en näve Heminivrin. Har däremot läst att de som får bra rus tar betydligt mer, men vågar inte rekommendera nån dos. Att börja på 200 är säkert lagom.
Citera
2013-08-09, 19:17
Medlem
undervattenfisks avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Chlordiazepoxide

"Chlordiazepoxide is similar to phenobarbital in its anticonvulsant properties."

Verkar intressant, man skulle försöka få tag på Risolid (Danmark) för den säljs ju inte som medicin i Sverige.
Citera
2013-08-09, 20:00
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat

SadCat+Barbiturater=Överdos.

Har inte så mycker mer att säga annars då jag aldrig provat Phenobarbital eller någon annan barbiturat.
se till att vara ren från annat och börja med en låg dos om man känner att man vill prova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in