2019-08-25, 09:04
Medlem
LegoLazzes avatar
Ska göra saltgurka men har ingen tillgång till svartvinbärsbuskar men gott om buskar av röda vinbär. Ger bladen ungefär samma effekt på inläggningen, eller är det bättre att skita i vinbärsbladen helt? Kanske finns annat lämpligt att byta ut dom mot?

Tack på förhand.
Citera
2019-08-25, 09:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Ger bladen ungefär samma effekt på inläggningen, eller är det bättre att skita i vinbärsbladen helt?
Det är en enorm skillnad på arom mellan dessa blad. Kanske du kan ha i blad från röda vinbär för syns skull. Tror inte bladen, vare sig röda eller svarta, har någon annan effekt än den smakmässiga.
Citera
2019-08-25, 09:24
Medlem
plaskets avatar
Ta lagerblad istället.
Citera
2019-08-25, 09:25
Medlem
2560ps avatar
Bladen är där för smaken och inte för syns skull iofs, så skit hellre i bladen helt.
Citera
2019-08-25, 09:49
Medlem
LegoLazzes avatar
Som jag misstänkte, tack för svaren alla morgonpigga.
Citera
2019-08-25, 13:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Som jag misstänkte, tack för svaren alla morgonpigga.
Hehe, det är en så enorm smak på dom bladen, så det går inte ersätta och vänta ett liknande resultat.
Men svartavinbär finns i många trädgårdar, du bör med enkelhet fråga närmaste och de har säkert.
Bor man i hyreshus, så kan de finnas på dessa tomter också, men är det hyreshus, så måste man ju komma till annat område för ha större möjlighet att hitta.
Men inte alls omöjligt du kan hitta svartvinbär nära dig, om du bor i någorlunda populerat område, så gissar jag du har svartavinbär inom 1km, troligtvis mindre.
Citera
2019-08-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ska göra saltgurka men har ingen tillgång till svartvinbärsbuskar men gott om buskar av röda vinbär. Ger bladen ungefär samma effekt på inläggningen, eller är det bättre att skita i vinbärsbladen helt? Kanske finns annat lämpligt att byta ut dom mot?

Tack på förhand.

Jag använder en bit dillkrona istället när jag lägger in saltgurka .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in