Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
På 4chan är det randomiserade inlägg som gäller. Varje inlägg har ett nummer, men röjer inte skribenten bakom inlägget i form av ett användarnamn.
Jag har märkt att jag hanterar flashback som om det fungerade på samma sätt. Jag läser ofta inläggen noga, men lägger alltså inte märke till "vem" som skrivit.
Dock när det skrivs något som är särskilt intelligent eller särskilt dumt så tenderar jag ändå att notera "vem" som har skrivit. Men det handlar om max ca 5-10 konton(användarnamn) som jag knyter till någon form av personlighet/bildning/mental förmåga etc.
Jag känner dock igen MÅNGA användarnamn, men har egentligen ingen aning om hur de skriver då jag sällan (i huvudet) "länkar" inlägg jag läser till användarnamnen bakom.
Detta gör mig egentligen onödigt vilsen, då jag saknar en första indikation om inläggen jag står i begrepp att läsa kommer vara vettiga, roliga, ironiska, etcetera.
Fungerar ni på samma sätt, eller är det bara jag som har en märklig approach? IRL är jag istället något av en människokännare. Lite märkligt förhållningssätt från min sida när jag tänker efter.
Hur gör ni?
Jag gör exakt som du gör.
Kallar inlägget oftast. Är inte av vikt för mig vem som skrivit vad. Det jag tittar mest på är om användaren vänder kappan efter vinden eller behåller sin åsikt, vem den än diskuterar med. Om jag nu finner den intressant på ett eller annat sätt.
Är det en användare som beter sig illa brukar det synas i dennes historik och tvärtom , är användaren intelligent syns även det.
Oftast tittar jag inte på historiken. Ytterst få användare som får mig att titta på deras historik samt användarnamn.
Läser allt. Hoppar aldrig över kommentarer.
Oavsett användarnamn eller beteende.
Alltid roligt att se olika individers beteende och åsikter.