Citat:
Fungerar ni på samma sätt, eller är det bara jag som har en märklig approach? IRL är jag istället något av en människokännare. Lite märkligt förhållningssätt från min sida när jag tänker efter.
Hur gör ni?
Gör en automatisk association mellan användarnamn och avatar i samband med att jag läser ett inlägg och med tiden uppstår ett igenkännande där man automatiskt identifierar användarnamn+avatar+inlägg=Stämmer överens. Det skapar väl förväntningar när man läser ett inlägg. Om användaren skulle skriva någonting som känns väldigt annorlunda sett till det vanliga innehållet och uttryckssätten så skulle jag dock dubbelkolla avatar+nick+registreringsdatum (som fastnar i minnet också).
Postcount lägger jag inte så mycket vikt vid, om användaren fastnar i minnet beror mer på en kombination av upplevd god kvalitet och hög kvantitet eller, i värsta fall, hög kvantitet men med bristande kvalitet sett till innehåll och språk, m.m. Vilket hamnar på en subjektiv upplevelsenivå för mig som
användare.
TS kan jag däremot inte placera mer än att när jag ser användarnamnet så tänker jag omedelbart: "Den där användaren med flygplan som avatar." Självklart kan det också bli strul om användare har förväxlingsbara avatarer.