Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
AI kan funka som en ny variant av let me Google that for you. Dvs när någon, som du gör hela tiden här Andelslott, kommer med kategoriska och helt grundlösa påståenden, dvs ändrar på fakta utifrån sina åsikter, så kan man snabbt visa att det är just så. Men samtidigt är det också så att en AIs precis som Google anpassar sina svar/resultat så att de ska stämma överens med de irrationella dogmer som finns i vårt nuvarande trossystem. Men om man påpekar när AIn hävdar saker som inte är underbyggda så rättar den sig så (till skillnad från sådana som som professor Andelslott som istället vräker ur sig trams och invektiv). Så de är också ett utmärkt researchverktyg för att belysa problematiken med dessa dogmer.
När du ändå skriver så mycket tycker jag att det är konstigt att du inte svarar rakt och koncist på de frågor jag ställt om och om igen:
1. Skapas det arbete på raketen när gasmolekyler med stor kraft slår emot bränsletankens insida? Notera att det här är skedet innan gasen lämnat raketen.
2. Har du någon referens för hur en raket framdrivs? En beskrivning av mekanismen, gärna med figurer och ekvationer så att vi kan gå till botten med detta en gång för alla.
3. Varför blandar du in fri gasexpansion mellan två behållare i diskussionen? Det är grundläggande termodynamik som inte visar hur en raket framdrivs.
Jag flyr inte ämnet och sakfrågorna som du ser. Svar på dessa frågor behöver inget AI till hjälp.