Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Är du verkligen en "incel"? Du verkar ju varken bitter eller hatisk.
Många växer upp i tron med att "ungkarlslivet" ska vara fullt av äventyr och tillfälligt sex, men så ser det inte ut för de allra flesta. En kille strax över trettio betraktas som ung av de flesta, och många i den åldern har bara haft någon enstaka romantisk/sexuell erfarenhet.
Du har just kommit upp i åldern då du börjar betraktas som vuxen på riktigt. Är du ordnad och hyfsat trevlig så kommer du vara intressant för kvinnor i din egen ålder (eller strax över), som vill bilda familj och ha någon att dela livet med. Jag var inte särskilt intressant för kvinnor när jag var yngre, för jag var alldeles för stel, krävande och seriös. Det ändrades när jag blev äldre.
Bra! Då är inte jag någon så kallad incel jag heller. Har dock ett större problem än vad TS har och det är att jag är 15 år äldre. Det är sant att det var riktigt bra när man var 35 men det är ingenting man kan leva på nu. Vad tar jag mig till när man fyllt 60 och lever likadant som man gör nu? Iochförsig förstår jag redan vikten av att närma mig kvinnor i egen ålder eller lite äldre. Dessutom lockar inte yngre (de är ju knappt ens snygga, jo många gånger förstås men många gånger inte snygga alls).
Kan inte ge TS några råd. Det är livet det här. Känns som att en hel del beror på tur och tillfälligheter. Viktigt är iallafall att vara ute, att finnas till hands.