2019-08-21, 18:32
Jag har ont i min högra testikel, ibland avtar det. Men det har nog suttit i två veckor nu, kanske längre... Inte så det är outhärdligt, men bör man söka vård för det. Kanske är cancer eller nått?
Citera
2019-08-21, 18:35
Bannlyst
Ja det bör du göra, ring direkt.
Citera
2019-08-21, 18:42
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Jag hade nog kollat upp det om jag var säker på att det var pungkulan som värkte. Har hört att man ska vara snabb med att kolla upp det, pungkulan kan ju snurra runt så att blodtillförseln blir sämre. Trodde själv att jag hade värk i vänster pungkula. Värken som manifesterade sig som dov och relativt otydlig kom istället från en muskel på insidan av låret som gick upp mot pungområdet.
Citera
2019-08-21, 18:52
Ok, ringer vårdcentralen i morgon.
Jag kom på att min kusin är sjuksköterska på urologen, hennes fästman är läkare, urolog. Ska kontakta dom, men dom bor långt bort...
Citera
2019-08-21, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag kom på att min kusin är sjuksköterska på urologen, hennes fästman är läkare, urolog. Ska kontakta dom, men dom bor långt bort...

Man kan ringa med en telefon kanske?
Citera
2019-08-21, 19:15
Medlem
Haft samma smärta flera ggr. Varit låsningar i bäckenlederna. Till doktor ASAP, och är det bäckenlederna så löser sjukgymnast det på tio minuter. Trodde första gången att jag höger pungkula skulle ramla av av smärtan.

Kroppen är märklig.
Citera
2019-08-21, 19:26
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Jag har ont i min högra testikel, ibland avtar det. ?

Det är alltid en liten risk att det är testikelcancer men i väntan på sjukvård kan du överväga att testa Voltaren eller någon annat smärtstillande med även lite antiinflammatorisk effekt.
Om det hade varit vänster sida är pungens egen variant av åderbråck mer trolig.

Mulla har inte varit och slarvat på stadsfest utan kondom i sommar hoppas jag. ;-)
Citera
2019-08-21, 22:05
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Låt bli, vårdpersonal brukar vara less på att folk de känner frågar dem om råd och dåd på deras fritid, fråga vårdcentralen i stället.

Jag hade också ont i en kula förut, den var knölig också, blev naturligtvis rädd att det var cancer, men det var 'bara' bitestikelinflammation.

OBS! Jag säger inte att du har bitestikelinflammation, kolla upp det där genast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in