• 1
  • 2
2019-08-21, 17:31
Bannlyst
Hamnat i kris behöver 7000 inom några dagar. Har fått körkortslån hos CSN som jag inte har rört. Nu vill jag begära ut 5000 kronor men undrar hur det går till.

När jag trycker begär ut lån får jag detta.

Citat:
Du kan inte begära utbetalning.
Din trafikskola måste meddela CSN att du går hos dem innan du kan begära din första utbetalning. Det ska de göra i CSN:s e-tjänst för trafikskolor.

Jag går till körskola och säger att jag har fått CSN lån till körkortet och jag vill skriva in mig och ber de meddela CSN om att jag är inskriven.

Kostar det att bli inskriven på körskola?
Hur lång tid tar det för CSN att betala ut pengarna?
Annat att tänka på?

Efterssom det är kris så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Planen var ju att ta körkort för pengarna men istället kommer de gå till andra utgifter, om jag nu skriver in mig kan jag ändå vänta 1 månad innan jag går dit och börjar? Tänkte starta månaden efter så man inte sabbar körkortet. Kommer ha 5000 extra nästa månad.

Nej jag kan inte ta SMS lån eller andra lån.

Tack!
Senast redigerad av oXAXo 2019-08-21 kl. 17:56.
Citera
2019-08-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oXAXo
Hamnat i kris behöver 7000 inom några dagar. Har fått körkortslån hos CSN som jag inte har rört. Nu vill jag begära ut 5000 kronor men undrar hur det går till.

När jag trycker begär ut lån får jag detta.

Jag går till körskola och säger att jag har fått CSN lån till körkortet och jag vill skriva in mig och ber de meddela CSN om att jag är inskriven.

Kostar det att bli inskriven på körskola?
Hur lång tid tar det för CSN att betala ut pengarna?
Annat att tänka på?

Efterssom det är kris så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Planen var ju att ta körkort för pengarna men istället kommer de gå till andra utgifter, om jag nu skriver in kan jag ändå vänta 1 månad innan jag går dit och börjar? Tänkte starta månaden efter så man inte sabbar körkortet. Kommer ha 5000 extra nästa månad.

Nej jag kan inte ta SMS lån eller andra lån.

Tack!

Hur fick du igenom ditt körkortslån via CSN? Stämmer det att CSN vill att en stackars individ går hemma arbetslös utan noll inkomst i 6 hela jäkla månader för att få igenom CSN lånet? Kan någon här inne skriva till CSN och fråga varför det är så absurt och patetiskt att en individ ska behöva vänta sex månader helt arbetslös för att kunna göra en ansökan??? Vad är det för jävla krav egentligen??? Om vi alla skriver till CSN och BEGÄR att de ska göra om kraven kanske de äntligen lyssnar!!!!! Folk utan ekonomi ska inte behöva gå runt och ruttna sex månader arbetslösa för att få igenom ett körkortslån, annars är detta bidraget helt åt skogen!!!!!!
Citera
2019-08-21, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Hur fick du igenom ditt körkortslån via CSN? Stämmer det att CSN vill att en stackars individ går hemma arbetslös utan noll inkomst i 6 hela jäkla månader för att få igenom CSN lånet? Kan någon här inne skriva till CSN och fråga varför det är så absurt och patetiskt att en individ ska behöva vänta sex månader helt arbetslös för att kunna göra en ansökan??? Vad är det för jävla krav egentligen??? Om vi alla skriver till CSN och BEGÄR att de ska göra om kraven kanske de äntligen lyssnar!!!!! Folk utan ekonomi ska inte behöva gå runt och ruttna sex månader arbetslösa för att få igenom ett körkortslån, annars är detta bidraget helt åt skogen!!!!!!

Man går inte utan inkomst.

Va vet jag jag ansökte om det på deras sida tog 1 sekund att få det godkänt.
Senast redigerad av oXAXo 2019-08-21 kl. 17:59.
Citera
2019-08-21, 17:58
Medlem
Så med andra ord vill du inte ens ta körkortet utan du vill bara ha cashen?

Vad är det till? Hyra?
Citera
2019-08-21, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Så med andra ord vill du inte ens ta körkortet utan du vill bara ha cashen?

Vad är det till? Hyra?

Jo jag vill skrev ju att jag vill och frågade om man kunde vänta 1 månad med att starta efter man har skrivit in sig.

Hyra, mat, privata skulder. Inget av detta går att skjuta upp, försökte skjuta upp allt.
Senast redigerad av oXAXo 2019-08-21 kl. 18:53.
Citera
2019-08-21, 18:18
Medlem
Citat:
Man går inte utan inkomst.

Va vet jag jag ansökte om det på deras sida tog 1 sekund att få det godkänt.

Vadå går inte utan inkomst??? Kraven är att du ska vara arbetslös i sex månader. Jag i mitt fall har inte möjlighet att få A-kassa. Så vad är alternativet gå utan inkomst eller SOC bidrag, fattar du hur skiten fungerar eller blundar du??? De vill leda dig in i Soc träsket i sex jävla månader innan du får tillgång till detta bidrag!

Angående 1 sekunds väntan eller inte det är inte där problemet ligger, frågan handlar om varför man i hela fridens namn måste vara arbetslös i sex månader för att ens få lov att ansöka, systemet är galet och svenska folket borde kontakta CSN angående detta och be de ändra reglerna innan de får allt för många ungdomar ifrån arbetsmarknaden p.g.a få tillgång till detta körkortslån vilket är totalt genomruttet!!!
Citera
2019-08-21, 18:24
Bannlyst
Citat:
[u]Vadå går inte utan inkomst??? Kraven är att du ska vara arbetslös i sex månader. Jag i mitt fall har inte möjlighet att få A-kassa. Så vad är alternativet gå utan inkomst eller SOC bidrag, fattar du hur skiten fungerar eller blundar du??? De vill leda dig in i Soc träsket i sex jävla månader innan du får tillgång till detta bidrag!

Men gå på soc i 6 månader då vad är problemet?
Eller gå på aktivitetsersättning i 6 månader och hoppa på nån utbildning?

Visst lite dumt att man måste vänta 6 månader men vad ska man göra fattar inte heller varför man ska vänta 6 månader.
Citera
2019-08-21, 18:30
Medlem
Citat:
Men gå på soc i 6 månader då vad är problemet?
Eller gå på aktivitetsersättning i 6 månader och hoppa på nån utbildning?

Visst lite dumt att man måste vänta 6 månader men vad ska man göra fattar inte heller varför man ska vänta 6 månader.

Det är ju där problemet ligger i och med att ALLA som ser detta nu bör kontakta CSN;s kundtjänst och be de göra om detta förslag! Att gå på SOC är inte som 2009 eller 2010. Idag har du massa krav på dig så när du säger vad är problemet bör du vakna upp och inse att problemet är att du har miljoner krav och tvingas gå på praktik under denna perioden, det är inte som 2009 när du kunde stämpla en gång om månaden vilka jobb du sökt och sen fick du pengar. Det är barska tider idag. Utbildning då är du inte tillgänglig för arbetsmarknaden och då får du inte SOC stöd.

Hur fan kommer det sig att du inte vet detta och ändå har du gått arbetslös i sex månader? Vilken inkomst har du haft egentligen under dessa månader? Har SOC inte tvingat dig till praktik?????
Citera
2019-08-21, 18:32
Medlem
Citat:
Vadå går inte utan inkomst??? Kraven är att du ska vara arbetslös i sex månader. Jag i mitt fall har inte möjlighet att få A-kassa. Så vad är alternativet gå utan inkomst eller SOC bidrag, fattar du hur skiten fungerar eller blundar du??? De vill leda dig in i Soc träsket i sex jävla månader innan du får tillgång till detta bidrag!

Angående 1 sekunds väntan eller inte det är inte där problemet ligger, frågan handlar om varför man i hela fridens namn måste vara arbetslös i sex månader för att ens få lov att ansöka, systemet är galet och svenska folket borde kontakta CSN angående detta och be de ändra reglerna innan de får allt för många ungdomar ifrån arbetsmarknaden p.g.a få tillgång till detta körkortslån vilket är totalt genomruttet!!!
Var det inte meningen att folk som har varit utan jobb i flera år skulle ta körkort och hitta jobb lättare??
Citera
2019-08-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Var det inte meningen att folk som har varit utan jobb i flera år skulle ta körkort och hitta jobb lättare??

Fast en ung stackare ska inte behöva vara arbetslös i flera år eller sex månader!!! Man ska inte behöva vänta sex jävla månader på att få detta körkortsbidrag!!!!!!
Citera
2019-08-21, 18:36
Medlem
Citat:
Fast en ung stackare ska inte behöva vara arbetslös i flera år eller sex månader!!! Man ska inte behöva vänta sex jävla månader på att få detta körkortsbidrag!!!!!!
Regler är regler 😂
Citera
2019-08-21, 18:38
Bannlyst
Citat:

Man ska inte förvänta sig några som helst jävla bidrag. Det är kissblatte-fasoner att förvänta sig bidrag. Jag är 28 år gammal, tog mitt körkort för egna pengar 2008, kan jag klara det, kan andra människor också göra det. Jävla snöflingor som ska ha en jävla massa saker utan motprestation. Har du inte råd att ta körkort, då ska du inte ha ett körkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in