• 1
  • 2
2019-08-21, 17:19
Medlem
det finns flertal rappare som nu får flertal visningar i youtube, Spotify oså, bl.a. Antwan, Einar, Dree Low

Om man faktiskt lyssnar på deras texter så brukar man oftast höra när dem skryter om skattefria cash, vapen och narkotikahandel.

Vad jag aldrig har förstår är ifall det nu är riktiga grabbar påritkigt, eller är dem fjantar som lyckats rappa bra om misären och sen gjort en karriär av det?

Tex, Einar. Kan inte ta han seriöst när jag ser musikvideos när han ” troligtvis ” poserar med vapen och står med 2-3 barn i bakgrunden.

Samma med Antwan, höger och vänster så hör man att han är småhobbygangster, att han tydligen ” golar ” på förhör när han skriver låtar om att man inte ska gola.

Vad vet vi om dessa rappare? Är dem nu råa såsom dem säger, rullar dem runt med vapen? Och att dem skickar kasse efter kasse vilket jag personligen tror är BS.

Vad vet vi om dessa?
Citera
2019-08-21, 17:25
Medlem
Yahnoovass avatar
99% är skitsnack.
Men däremot tror jag de har vänner omkring sig som är kriminella.
Möjligtvis inte einar för han är väl typ 13. Men många andra kan jag tänka mig.
Så kasse efter kasse, är inte omöjligt. Men att just dem själva kränger det, nja. Dem tjänar tillräckligt på musiken.
Dumt att hålla på vid sidan om, när du har en ordentlig karriär att satsa på. Meeen, coolt att rappa om.
Citera
2019-08-21, 17:25
Bannlyst
Rappare är the real deal, träffat en som kan karate.
Citera
2019-08-21, 17:27
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axwell1
det finns flertal rappare som nu får flertal visningar i youtube, Spotify oså, bl.a. Antwan, Einar, Dree Low

Om man faktiskt lyssnar på deras texter så brukar man oftast höra när dem skryter om skattefria cash, vapen och narkotikahandel.

Vad jag aldrig har förstår är ifall det nu är riktiga grabbar påritkigt, eller är dem fjantar som lyckats rappa bra om misären och sen gjort en karriär av det?

Tex, Einar. Kan inte ta han seriöst när jag ser musikvideos när han ” troligtvis ” poserar med vapen och står med 2-3 barn i bakgrunden.

Samma med Antwan, höger och vänster så hör man att han är småhobbygangster, att han tydligen ” golar ” på förhör när han skriver låtar om att man inte ska gola.

Vad vet vi om dessa rappare? Är dem nu råa såsom dem säger, rullar dem runt med vapen? Och att dem skickar kasse efter kasse vilket jag personligen tror är BS.

Vad vet vi om dessa?

Att kalla dom rappare är ett hån mot riktiga rappare, förmodligen är dom fake gangstrar ( studio gangstrar ) sen att deras polare är kriminella gör inte dom till gangstrar.
Citera
2019-08-21, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Att kalla dom rappare är ett hån mot riktiga rappare, förmodligen är dom fake gangstrar ( studio gangstrar ) sen att deras polare är kriminella gör inte dom till gangstrar.

Alla som rappar är riktiga rappare!
Citera
2019-08-21, 17:33
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Alla som rappar är riktiga rappare!

För att kalla dig rappare så ska du va en MC vilket dessa absolut inte va
Citera
2019-08-21, 17:39
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:

Hmm. Går att diskutera. Vad är en MC då? - Vad gör Ant wan till ikke MC?
Citera
2019-08-21, 17:39
Bannlyst
Citat:

Kalla mig MC RanBogMordare Jag kan Rappa Brappa den som tror något annat borde fatta fatta, jag skriver rader som Zilla zilla jag är en riktig killa. *Skott från pistol x 10 *
Citera
2019-08-21, 17:40
Medlem
Triplefaces avatar
De flesta som rappar om sånt har nog haft en kriminell livsstil i en eller annan grad. Dock kanske inte alltid på den nivån som de får det att låta som.

Einar överdriver nog en del tror jag. Visst har han hållt på med en del skit, han är ju LVU-placerad och gick inte klart skolan. Gissar att han becknat, högst ett par rån kanske. Men förmodligen inte alls så som han rappar i sina låtar, att han ska skjuta folk till höger och vänster.

Adel har suttit i fängelse, Jaffar byn sitter just nu för grovt vapenbrott, Yasin Byn sitter också inne. Z.E har suttit för grov stöld. K27 har blivit skjuten. Sebbe Staxx har suttit för värdetransportrån och grov misshandel, han har även sagt att allt Kartellen rappade om var på riktigt. Rozh blev skjuten nu i somras. Thrife dömdes till grovt vapenbrott ganska nyligen.

Så de flesta gangsterrapparna från förorten är eller har varit kriminella, utan tvekan.
Citera
2019-08-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
De flesta som rappar om sånt har nog haft en kriminell livsstil i en eller annan grad. Dock kanske inte alltid på den nivån som de får det att låta som.

Einar överdriver nog en del tror jag. Visst har han hållt på med en del skit, han är ju LVU-placerad och gick inte klart skolan. Gissar att han becknat, högst ett par rån kanske. Men förmodligen inte alls så som han rappar i sina låtar, att han ska skjuta folk till höger och vänster.

Adel har suttit i fängelse, Jaffar byn sitter just nu för grovt vapenbrott, Yasin Byn sitter också inne. Z.E har suttit för grov stöld. K27 har blivit skjuten. Sebbe Staxx har suttit för värdetransportrån och grov misshandel, han har även sagt att allt Kartellen rappade om var på riktigt. Rozh blev skjuten nu i somras. Thrife dömdes till grovt vapenbrott ganska nyligen.

Så de flesta gangsterrapparna från förorten är eller har varit kriminella, utan tvekan.

Precis, men sen så finns det ju folk som även säger att tex Z.e blev småhoppad av 01or i Husby, att k27 tydligen är en tönt som blev bötfälld av några äldre i byn.

Visst det finns rappar som du visar exempel på, som faktiskt gör grova brott och sitter för det, sen finns det rappare som kanske gör småbrott.

Vet att de flesta iaf är äkta, sen känns det som att några bara målar upp sig själv såsom folk leker balla bakom skärmen.

Vad vet vi om Antwan?
Citera
2019-08-21, 17:53
Medlem
Citat:
Rappar man = man är rappare
Fiskar man = man är fiskare.

Uppmärksamma ytterligare begrepp så som:
Proffessionell rappare
Proffesionell fiskare

Sen kan du slänga runt med din egen lilla subjektiva benämning så som en "äkta" rappare, och själv avgöra vad som definerar en sådan.
Men såntdär gillar inte jag. Musik är konst. När det gäller konst så gillar alla olika.
Citera
2019-08-21, 17:59
Medlem
cybergrodans avatar
Visst finns det nog vissa som kan klassas som ''gangster'', men det är nog högst ovanligt! De flesta är som denna grabb: https://www.youtube.com/watch?v=ceCOHjOkwiU&t=123s
Skulle man ju inte vilja möta i en mörk gränd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in