2019-08-25, 10:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
shit va mycket snack om psykoser etc. Klart killen råkat ut för någonting, det pekar väl det mesta på. Någon som vet vad som hände på jobbet så norgechefen gav han ledigt och åkte över? Verkar som VD gått in i väggen pga stress eller liknande. Verkat jobbat hårt och målmedvetet. Var det något bråk på jobbet eller privat? Spelmissbruk, knark, alkohol, bråk eller svartsjuka som kunnat trigga?
Citera
2019-08-25, 10:13
Medlem
Sockss avatar
Psykvården i Sverige är inte så bra som den borde vara. Istället kommer politiker med än den ena än den andra dumma idén om varje individs bestämmande rätt osv. Gäller även de med psykiska funktionsvariationer. Helt jävla galet.
Senast redigerad av Socks 2019-08-25 kl. 10:18. Anledning: Felskrivning
Citera
2019-08-25, 10:53
Medlem
NickShadows avatar
Många som ojar sig över staten och hur skattemedel används, men personligen tror jag det här framförallt handlar om den mänskliga faktorn.

Felbedömningar av läkare och larmcentral som inte prioriterat den här individen och händelsen.

Nu såg jag att åklagaren visserligen inlett förundersökning mot polisen, inte SOS alarm - ska bli intressant att få reda på vad som hänt.
Citera
2019-08-25, 10:57
Medlem
Mordet har vissa likheter med Håbo-mordet 150709 och Fred Byström (VD för AllCall).
Citera
2019-08-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Många som ojar sig över staten och hur skattemedel används, men personligen tror jag det här framförallt handlar om den mänskliga faktorn.

Felbedömningar av läkare och larmcentral som inte prioriterat den här individen och händelsen.

Nu såg jag att åklagaren visserligen inlett förundersökning mot polisen, inte SOS alarm - ska bli intressant att få reda på vad som hänt.

Men SOS alarm har väl inte gjort något fel, de kopplade väl vidare till polisen? Eller ingår i SOS alarms tjänst att återkoppla till polisen och se till så de åker på larm. Är det inte klart när budskapet gått fram till polisen och det då ligger hos dem?
Citera
2019-08-25, 10:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De är inte clairvoyanta men de är väl förhoppningsvis utbildade i psykiatri och ska kunna göra bedömningar och avväganden om någon utgör en risk för sig själv eller andra.

Vårdpersonal använder inte clairvoyance eftersom de istället har utbildning att utgå från. Även en läkare som ordinerar förebyggande antibiotika inför en operation gör det inte pga clairvoyance utan för att hen vet att infektioner kan tillstöta i vissa situationer.

Med samma logik kan man i normalfallet inte behandla det som ännu inte är sjukt utan risk för att skapa en annan, oförutsedd, problematik.
Citera
2019-08-25, 11:01
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow

Ja, verkligen. Man har ju tagit för givet att man får hjälp om man ringer 112 i en nödsituation. Detta som dessutom inträffade mitt inne i stan där det finns gott om poliser. Bedrövligt.
Citera
2019-08-25, 11:07
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Men SOS alarm har väl inte gjort något fel, de kopplade väl vidare till polisen? Eller ingår i SOS alarms tjänst att återkoppla till polisen och se till så de åker på larm. Är det inte klart när budskapet gått fram till polisen och det då ligger hos dem?

Har hänt förr att SOS alarm inte tagit larmsamtal på allvar och inte skickat det vidare. De får tyvärr många fejkade larmsamtal.

Om nu larmet gick vidare så ska polisens ledningscentral först göra en liknande bedömning (fejk eller ej) och sedan gå ut med prioritering på larmet.

Tyvärr är det ofta där som det skiter sig, inte för att poliserna tagit långlunch.

I min värld är det mer sjukt att allmänheten tjuvringer till 112 än att vi betalar skatt.
Senast redigerad av NickShadow 2019-08-25 kl. 11:25.
Citera
2019-08-25, 11:10
Medlem
MIDSOMMARGRYNINGs avatar
Är det ngn vänlig själ, som kan posta en bild/videoklipp på stjärtgossen? De tidigare linkarna som är postade, kommer man ju inte in på. Vad heter kräket förresten?
Citera
2019-08-25, 11:26
Medlem
Försöker föreställa mig BO:s situation. Hon visste antagligen att hennes sambo hade visat något tecken på psykiska problem. Hon hade ändå valt att vistas i hans närhet i den nya bostaden - intet ont anande?

Undrar om BO försökt larma 112 när allt tycks ha spårat ut alldeles. (när jag försökte det i en liknande situation blev min dåvarande make ännu argare; "Du får inte ringa, polisen kan spåra samtalet, jag kommer i dålig dager".)
Citera
2019-08-25, 11:37
Medlem
dialektikers avatar
Hade han alltså sökt sig till psykakuten på St Göran men blivit hemskickad? Är det verifierat?
I så fall kanske de skickat hem honom eftersom han var en välbetald toppchef? Eller?
Citera
2019-08-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIDSOMMARGRYNING
Är det ngn vänlig själ, som kan posta en bild/videoklipp på stjärtgossen? De tidigare linkarna som är postade, kommer man ju inte in på. Vad heter kräket förresten?

Enligt tidigare inlägg ska mgm heta J* **kim B*rgm**lm
*=o
**=a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in