2020-01-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei mente IKKE at JB skulle være på motorvegen. Men om hendelsen på motorvegen i larmet var filminnspilningen? Siden den samtalen ligger med i forundersøkelsen.

Från expressen:
"Samtidigt utreds polisens agerande när det första larmet prioriterades bort på grund av ett annat larm om ett pågående drama som visade sig vara en filminspelning."
Fan vad du använder hjärnan! Jo, så kan det ju vara! Jag har inte orkat mig igenom hela protokollet. Sitter med en massa annat på jobb som kräver min uppmärksamhet.
Citera
2020-01-17, 18:19
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fan vad du använder hjärnan! Jo, så kan det ju vara! Jag har inte orkat mig igenom hela protokollet. Sitter med en massa annat på jobb som kräver min uppmärksamhet.

Jag må jo trimme hjernen litt sånn innimellom
Citera
2020-01-18, 10:28
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Enl journalerna togs proverna kl 17.07.
På SÖS. Korrekt.
Citera
2020-01-18, 11:02
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ja det er nok omtrent sånn det foregikk, det tror jeg også. Og det var M sitt håndavtrykk i J sitt blod på balkongen. Og det var M håndavtrykk i J sitt blod på fønsteret på soverommet, så tror disse to hendelsen skjedde rett etter hverandre. Men uffa meg så grusomt det må ha vært å sitte der og klappe på en død M i 2 timer. Og sikkert enda mer grusomt og "våkne" opp fra dette marerittet og innse at du har drept din elskede. Og dette må han leve med, stakkars mann Rettsaken starter vel 20.januar. Min dypest medfølelse til J, L*inus, M sine brødre, J sine barn og resten av familien.
Obeskrivligt tragiskt. Tankarna går till ALLA berörda. Barnen har detta med sig livet ut men kommer med tid kunna gå vidare. J däremot kommer (nog) aldrig bli psykiskt återställd igen. Kan tänka mig in i tankarna över detta han gjort som kommer jaga honom och ev medicineras livet ut och dessutom inte kunna ta livet av sig på Rättspsyk. Hans enda ”hjälp” är att medicineras såpass att han dagligvis kan fungera inkl samtal, barnen/familjens stöd inkl fd frun eventuellt... livet måste bli ett svart hål när och om insikten verkligen ngn gång förstås/minns. Fullt normalt att han inte minns själva attacken på M - det är hjärnans skyddsmekanism. Undrar hur det är med det idag, 5 mån har gått.
Citera
2020-01-18, 11:20
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ja hun må ha vært livredd, og desperat prøvd å påkalle hjelp fra vinduet. Hun har nok forstått at J kommer att døda henne. Må ha vært noen jævlige minutter.
Ja livrädd och i dåligt skick fysiskt o psykiskt pga oro, sömnbrist, kämpandet med att FÅ rätt hjälp. Reagerade på det extremt långa tjafsande med operatören på 112. Samma frågor om och om igen. Normalt sätt - tänker jag så hade hon säkert flytt ut gm ytterdörren och därifrån, dock lätt att säga, hon kanske försökte men blev jagad in i sovrummet hack i häl. Jag hade varit livrädd att befinna mig ihop m honom om ”nätterna” i det skick han var i samtidigt ville hon säkerligen inte ”svika” honom. Hon kämpade helt enkelt på som den lojala, fina person man förstått hon var.
Citera
2020-01-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
På SÖS. Korrekt.
Karolinska var det väl? Eller var det vid ett tidigare tillfälle?
Citera
2020-01-18, 13:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Karolinska var det väl? Eller var det vid ett tidigare tillfälle?
KS på akuten var iaf en provtagning resultat ingen alkohol. Ska titta vidare.
Citera
2020-01-18, 14:16
Medlem
dialektikers avatar
Det här med att han kände sig övervakad i telefonen...Ett barn av vår tid. Matrix bakar sig nog ofta in i psykoser numera?

(Själv drömde jag någon dröm igår att telefonen fick spel av ett virus-spam och det var otäckt i själva drömmen. Det kändes som ett monster och jag kunde inte ens komma in på telefonen.)

Undrar hur många psykospatienter psykvården får in där patienter känner sig förföljda i vårt övervakningssamhälle kopplat till skärmanvändande?
Visst det är bara en del av hans psykos, men läskigt ändå, hur starkt vårt datoranvändande kan sätta sig i våra sinnen och delvis göra att vi tappar konceptet.
Citera
2020-01-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Obeskrivligt tragiskt. Tankarna går till ALLA berörda. Barnen har detta med sig livet ut men kommer med tid kunna gå vidare. J däremot kommer (nog) aldrig bli psykiskt återställd igen. Kan tänka mig in i tankarna över detta han gjort som kommer jaga honom och ev medicineras livet ut och dessutom inte kunna ta livet av sig på Rättspsyk. Hans enda ”hjälp” är att medicineras såpass att han dagligvis kan fungera inkl samtal, barnen/familjens stöd inkl fd frun eventuellt... livet måste bli ett svart hål när och om insikten verkligen ngn gång förstås/minns. Fullt normalt att han inte minns själva attacken på M - det är hjärnans skyddsmekanism. Undrar hur det är med det idag, 5 mån har gått.

Tragiskt är bara förnamnet. Sen blir ju själva händelsen ett trauma i sig.
En psykos kan man rimligtvis bli återställd ifrån. Men det som hänt är ju oåterkalleligt.

Haveriet i svensk sjuk- och psykvård skördar allt fler offer.

Varför uttalar sig inga av de ansvariga politikerna i detta?

Man vill ju även lägga ner den nationella hjälptelefonen, för att spara några miljoner årligen.

Hur kan det ens anses som ett rimligt alternativ, när man vet att den psykiska ohälsan bara ökar?
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-01-18 kl. 14:25.
Citera
2020-01-18, 16:23
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tragiskt är bara förnamnet. Sen blir ju själva händelsen ett trauma i sig.
En psykos kan man rimligtvis bli återställd ifrån. Men det som hänt är ju oåterkalleligt.

Haveriet i svensk sjuk- och psykvård skördar allt fler offer.

Varför uttalar sig inga av de ansvariga politikerna i detta?

Man vill ju även lägga ner den nationella hjälptelefonen, för att spara några miljoner årligen.

Hur kan det ens anses som ett rimligt alternativ, när man vet att den psykiska ohälsan bara ökar?
Precis. Man får se, vart går pengarna vad har skett sedan 2014/2015. Gäller att rösta rätt i nästa val! Det mesta rasar. Vård/omsorg, polis, vägar mm. En annan diskussion dock men ingår här också, givetvis. Hade fler poliser funnits hade det funnits en annan patrull kunde en skickas tidigare/parallelt. Platsbrist psyk, AT-läkare m lite verklig erfarenhet + ålder/livserfarenhet. Bakjour, visst men det är ändå HUR AT-läkaren tagit in och uppfattat situationen som denne förmedlat vidare.
Psykosfrågan fanns tidigt.
Citera
2020-01-18, 18:03
Medlem
Novotars avatar
Många inblandade. Morbröder, chef, barn, J bröder, mamma, fd fru, polis, 112, sjukhus 3 st senast SÖS bltr tas. Allt ok 20/8? Skickas hem m antidepressiva plus sömntabletter med Återbesök 22/8 ingen plats erbj sovplats. Nekar åker hem. Vaknar kl 12.00 20/8 måndag, alla barn ringa in av M. Joakim slänger ut Linus och Monica och skriker åt dom på gatan, lurat honom. Chef Henning flyger in månd. Månd säger J ”jag har tappat det, behöver hjälp, jag har förstört SÅ mkt, för alla som j älskar. Har jag förstört f dig (Axel) jobbet. Återkommer.
Citera
2020-01-18, 20:16
Medlem
Novotars avatar
(Återkommer är för dom som inte läst FUPn) alla dessa människor som är inblandade och INGET radikalt sker plus - vilket är förståeligt för de icke professionella - ingen SER allvaret.
Han är mkt konstig i 1 vecka MINST.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in