2020-01-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Ja, läste ngnstans att då han kom t akuten hade det tagits prover innan...i ambulansen redan?
Enl journalerna togs proverna kl 17.07.
Citera
2020-01-17, 12:49
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
At blodprøvene er tatt i ambulansen stemmer ikke, prøvene ble jo tatt kl. 17.07 nesten 2 timer etter han kom inn på sykehuset. Altså etter operasjonen og det kan vi jo se ut av prøvesvarene også. Medazolam, Morfin, Fentanyl og Ketamin er alle medikamenter som brukes ved operasjon og/eller på post-operative etterpå.
ok.
Citera
2020-01-17, 13:06
Medlem
Novotars avatar
Uppfattar det som: J började känna oro i mars (ang köpet) då dom flyttade in hade d vuxit sakteliga. Inflyttningen funkade praktiskt men psykiskt ej glad, tyst, misstanken om ”fel” lgh, elen, vån 6 fanns ej med ej heller deras namn, ventilationen - jävligt varmt. Sovrummet med heltäckningsmatta ända upp på halva väggen du måste känna fig som i en ”bur”.

Säger han ska hoppa fr balkongen allt är borta. Bråk p balkong, hans blod, M får honom tappa kniven över balkongräcket. Det blir spring, jakt inne hon tar sig in i J’s sons sovrum (Axels) hon kanske försöker öppna fönstret... f ropa på hjälp...? Skriker han tar ned henne M dör. Han sitter hos henne i ca 2 Tim. Efter han sett ”monstret” sig själv i spegeln tar han kniv m svart handtag och SKÄR sig över halsen 20 cm långt så adamsäpplet börjar skönjas, därefter skär av 3 senor i vä handled. Ringer 112. Tar sig ned t ambulansen neddränkt i blod, håller ned huvud, haka för att ”täppa” halssnittet. (20 cm är väldigt långt...)
Citera
2020-01-17, 13:46
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Uppfattar det som: J började känna oro i mars (ang köpet) då dom flyttade in hade d vuxit sakteliga. Inflyttningen funkade praktiskt men psykiskt ej glad, tyst, misstanken om ”fel” lgh, elen, vån 6 fanns ej med ej heller deras namn, ventilationen - jävligt varmt. Sovrummet med heltäckningsmatta ända upp på halva väggen du måste känna fig som i en ”bur”.

Säger han ska hoppa fr balkongen allt är borta. Bråk p balkong, hans blod, M får honom tappa kniven över balkongräcket. Det blir spring, jakt inne hon tar sig in i J’s sons sovrum (Axels) hon kanske försöker öppna fönstret... f ropa på hjälp...? Skriker han tar ned henne M dör. Han sitter hos henne i ca 2 Tim. Efter han sett ”monstret” sig själv i spegeln tar han kniv m svart handtag och SKÄR sig över halsen 20 cm långt så adamsäpplet börjar skönjas, därefter skär av 3 senor i vä handled. Ringer 112. Tar sig ned t ambulansen neddränkt i blod, håller ned huvud, haka för att ”täppa” halssnittet. (20 cm är väldigt långt...)

Ja det er nok omtrent sånn det foregikk, det tror jeg også. Og det var M sitt håndavtrykk i J sitt blod på balkongen. Og det var M håndavtrykk i J sitt blod på fønsteret på soverommet, så tror disse to hendelsen skjedde rett etter hverandre. Men uffa meg så grusomt det må ha vært å sitte der og klappe på en død M i 2 timer. Og sikkert enda mer grusomt og "våkne" opp fra dette marerittet og innse at du har drept din elskede. Og dette må han leve med, stakkars mann Rettsaken starter vel 20.januar. Min dypest medfølelse til J, L*inus, M sine brødre, J sine barn og resten av familien.
Citera
2020-01-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ja det er nok omtrent sånn det foregikk, det tror jeg også. Og det var M sitt håndavtrykk i J sitt blod på balkongen. Og det var M håndavtrykk i J sitt blod på fønsteret på soverommet, så tror disse to hendelsen skjedde rett etter hverandre. Men uffa meg så grusomt det må ha vært å sitte der og klappe på en død M i 2 timer. Og sikkert enda mer grusomt og "våkne" opp fra dette marerittet og innse at du har drept din elskede. Og dette må han leve med, stakkars mann Rettsaken starter vel 20.januar. Min dypest medfølelse til J, L*inus, M sine brødre, J sine barn og resten av familien.
Jag är inte säker på om jag begriper vad du skriver. Men på fönsterbrädan i sovrummet, utsidan, är det JBs blod. Likaså på balkongdörrens insida, balkongdörrens handtag på utsidan samt på balkonggolvet. Inget av dessa var Ms blod. Enbart JB. Sid 81 och framåt i ab 51.

Jag kan faktiskt inte hitta speciellt mycket av M vad gäller blodförekomst förutom där hon hittats. Det fanns något litet i badrummet, men det misstänker jag är JB som fått blod från M på sig.

Var hittade du Ms handavtryck i fönstret i sovrummet - jag menar vilken sida och vilken aktbilaga? Jag har missat det i så fall.
Citera
2020-01-17, 15:07
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är inte säker på om jag begriper vad du skriver. Men på fönsterbrädan i sovrummet, utsidan, är det JBs blod. Likaså på balkongdörrens insida, balkongdörrens handtag på utsidan samt på balkonggolvet. Inget av dessa var Ms blod. Enbart JB. Sid 81 och framåt i ab 51.

Jag kan faktiskt inte hitta speciellt mycket av M vad gäller blodförekomst förutom där hon hittats. Det fanns något litet i badrummet, men det misstänker jag är JB som fått blod från M på sig.

Var hittade du Ms handavtryck i fönstret i sovrummet - jag menar vilken sida och vilken aktbilaga? Jag har missat det i så fall.

Aktbilag 51 side 98

5312/32878-19/S104 Sovrum- Handavtryck i blod (FOTO). På insidan av vänstra fönsterrutan på sovrumsfönstret. (Se spår S121 )
Forums materialnr: 201901691012

Fingeravtrycksjämförelse
Avtrycket bedömdes vara användbart för jämförelse. Avtrycket
jämfördes med de under ändamålet angivna personerna varvid
avtrycket identifierades till höger handflata från målsägare
M.M.
Citera
2020-01-17, 15:13
Medlem
Citat:
Aktbilag 51 side 98

5312/32878-19/S104 Sovrum- Handavtryck i blod (FOTO). På insidan av vänstra fönsterrutan på sovrumsfönstret. (Se spår S121 )
Forums materialnr: 201901691012

Fingeravtrycksjämförelse
Avtrycket bedömdes vara användbart för jämförelse. Avtrycket
jämfördes med de under ändamålet angivna personerna varvid
avtrycket identifierades till höger handflata från målsägare
M.M.
Stort tack! Stackars människa. Vad rädd hon måste varit.
Citera
2020-01-17, 15:23
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
aktbilag 51 side 105:

Og det var J sitt blod:

5312/32878-19/S121 Sovrum Tops handavtryck (FOTO). På handavtrycket på insidan
av vänstra fönsterrutan på sovrumsfönstret. (Se spår S104 )
Forums materialnr: 201901764052
DNA Blod påvisades. Resultaten talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Borgmalm (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Senast redigerad av PippiAvdesyvhav 2020-01-17 kl. 15:27.
Citera
2020-01-17, 15:33
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Stort tack! Stackars människa. Vad rädd hon måste varit.

Ja hun må ha vært livredd, og desperat prøvd å påkalle hjelp fra vinduet. Hun har nok forstått at J kommer att døda henne. Må ha vært noen jævlige minutter.
Citera
2020-01-17, 17:13
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skonhetsdirektorens-psykiska-ohalsa-i-fokus-i-mordutredningen/
Ett till synes kärleksfullt förhållande som snabbt spårade ur på grund av psykisk ohälsa och slutade med att den framgångsrika skönhetsdirektören misstänks ha mördat sin sambo.
En månad efter att direktören greps blodig på en gata på Södermalm i Stockholm är det mordutredningens bild av fallet – och det sätter fokus på hålen i skyddsnäten som ska fånga upp psykiskt sjuka.
Samtidigt utreds polisens agerande när det första larmet prioriterades bort på grund av ett annat larm om ett pågående drama som visade sig vara en filminspelning.

Er det dette larmet som polisen prioriterte som "viktigere" enn larmet kl.12.57 fra Ringvegen 106? Bare lurer siden denne samtalen(lydfilen) er tatt inn i fub.

Aktbilag 65 side 15

5000-K1036137-19
Utskrift av larmsamtal
Ljudfil 1
Från start till 00:54 samtal mellan RLC och PKC Norrtälje.
RLC: RLC (ohörbart 00:02)
PKC: Hej Marie, PKC Norrtälje.
RLC: Hej.
PKC: Det var en kvinna som ringde in här, nu är det ju en liten stund sen men på, hon åkte på
motorvägen från Södertälje till Nykvarn och vid Almnäs så hoppade det ut en man på vägen
där och sprang ner i diket och det är ju viltstängsel där så hon kände att vart kom han ifrån
och vart skulle han ta vägen där.
Citera
2020-01-17, 17:16
Medlem
Citat:
Er det dette larmet som polisen prioriterte som "viktigere" enn larmet kl.12.57 fra Ringvegen 106? Bare lurer siden denne samtalen(lydfilen) er tatt inn i fub.

Aktbilag 65 side 15

5000-K1036137-19
Utskrift av larmsamtal
Ljudfil 1
Från start till 00:54 samtal mellan RLC och PKC Norrtälje.
RLC: RLC (ohörbart 00:02)
PKC: Hej Marie, PKC Norrtälje.
RLC: Hej.
PKC: Det var en kvinna som ringde in här, nu är det ju en liten stund sen men på, hon åkte på
motorvägen från Södertälje till Nykvarn och vid Almnäs så hoppade det ut en man på vägen
där och sprang ner i diket och det är ju viltstängsel där så hon kände att vart kom han ifrån
och vart skulle han ta vägen där.
Just det samtalet kan inte jag ens härröra till JB. Jag begriper inget alls av det. Varför skulle JB ränna omkring på motorvägen? Han greps ju vid sin bostad, blodig.
Citera
2020-01-17, 17:39
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Just det samtalet kan inte jag ens härröra till JB. Jag begriper inget alls av det. Varför skulle JB ränna omkring på motorvägen? Han greps ju vid sin bostad, blodig.

Nei mente IKKE at JB skulle være på motorvegen. Men om hendelsen på motorvegen i larmet var filminnspilningen? Siden den samtalen ligger med i forundersøkelsen.

Från expressen:
"Samtidigt utreds polisens agerande när det första larmet prioriterades bort på grund av ett annat larm om ett pågående drama som visade sig vara en filminspelning."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in