• 1
  • 2
2019-08-21, 13:02
Medlem
Brukar kolla på 12 an vid 17.55
Där visar dom lottovinnare ifrån USA.

Väldigt ofta berättar dom också hur folk beter sig när dom har vunnit och det är allt annat än positivt.

Släktingar,familjemedlemmar och vänner som tar avstånd om dom inte delar med sig, familj som försöker sno vinster, dom blir utsatta för hot och smutskampanj på jobbet, folk som lämnar sin partner osv.

Det är skrämmande hur folk beter sig och tror sig har rätt till någon annans vinst.

Sen finns det klart andra hållet också, människor som står för sitt ord om dom delar lotter med vänner och inte försöker sno vinsten.
Människor som delar sin vinst med familj, släktingar och vänner även okända undantags fall men oftast i så fall så ger dom till organisationer.

En fin grej jag gillar är att det var ung tjej som vann otroligt mycket och hon ville dela den med sig pojkvän. Inte många hade gjort det till någon dom inte är gift med. Jag hade personligen inte tackat nej om min flickvän hade velat ge mig hälften och jag hade definitivt gett bort halva min förmögenhet däremot hade jag bjudit på allt och köpt vad min partner velat ha. Hade jag vart gift så hade det vart en annan sak då delar man ju självklart med sin partner. Men pojkvännen tackade faktiskt nej, för att han ville förstöra förhållande på grund av pengar. Nu 19 år senare så lever dom fortfarande tillsammans.

En riktigt fin skönhets historia. Båda gjorde 2 otroligt fina grejor mot varandra.

Även i Sverige har pengar också ställt till det för många familjer där folk blåst andra vid stora vinster.

Frågan är hur vanligt är det? Står folk för sina ord? Blir folk verkligen sura om dom inte få ta del av vinsten som någon annan vinner? Eller får man bara höra det värsta?

Ex https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-trissvinsten

Säger man så här så är det uppenbart för mig att hon blåste honom. Men då var det för sent. Jag ger ingen ångervecka

Vadå ger ingen ångervecka efter 3 dagar.
Det är ju en sak om han säger det när pengarna är slut eller investerade i något där hon inte har något möjlighet att ge tillbaka.

Eller dottern som blåste sin mamma.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ssvinsten-lost

Förhoppningsvis så händer inte detta ofta.
Citera
2019-08-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Brukar kolla på 12 an vid 17.55
Där visar dom lottovinnare ifrån USA.

Väldigt ofta berättar dom också hur folk beter sig när dom har vunnit och det är allt annat än positivt.

Släktingar,familjemedlemmar och vänner som tar avstånd om dom inte delar med sig, familj som försöker sno vinster, dom blir utsatta för hot och smutskampanj på jobbet, folk som lämnar sin partner osv.

Det är skrämmande hur folk beter sig och tror sig har rätt till någon annans vinst.

Sen finns det klart andra hållet också, människor som står för sitt ord om dom delar lotter med vänner och inte försöker sno vinsten.
Människor som delar sin vinst med familj, släktingar och vänner även okända undantags fall men oftast i så fall så ger dom till organisationer.

En fin grej jag gillar är att det var ung tjej som vann otroligt mycket och hon ville dela den med sig pojkvän. Inte många hade gjort det till någon dom inte är gift med. Jag hade personligen inte tackat nej om min flickvän hade velat ge mig hälften och jag hade definitivt gett bort halva min förmögenhet däremot hade jag bjudit på allt och köpt vad min partner velat ha. Hade jag vart gift så hade det vart en annan sak då delar man ju självklart med sin partner. Men pojkvännen tackade faktiskt nej, för att han ville förstöra förhållande på grund av pengar. Nu 19 år senare så lever dom fortfarande tillsammans.

En riktigt fin skönhets historia. Båda gjorde 2 otroligt fina grejor mot varandra.

Även i Sverige har pengar också ställt till det för många familjer där folk blåst andra vid stora vinster.

Frågan är hur vanligt är det? Står folk för sina ord? Blir folk verkligen sura om dom inte få ta del av vinsten som någon annan vinner? Eller får man bara höra det värsta?

Ex https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-trissvinsten

Säger man så här så är det uppenbart för mig att hon blåste honom. Men då var det för sent. Jag ger ingen ångervecka

Vadå ger ingen ångervecka efter 3 dagar.
Det är ju en sak om han säger det när pengarna är slut eller investerade i något där hon inte har något möjlighet att ge tillbaka.

Eller dottern som blåste sin mamma.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ssvinsten-lost

Förhoppningsvis så händer inte detta ofta.
Jag delade inte ut pengar hursomhelst men däremot så köpte jag det personen behövde och var rätt generös då.
Betalade av familjemedlemars skulder och sen slank in lite extra pengar vid semestrar.
Citera
2019-08-21, 14:11
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har inte vunnit pengar men jag tjänade mycket pengar snabbt ganska anonymt. Det gjorde att jag kunde hålla min förmögenhets storlek för mig själv, vilket jag gjorde. Det är på samma sätt jag skulle agerat om jag vann jackpott.

Vinner man bara några miljoner så kan man gå ut med att man vann 500 000 kr och så köper man en båt och säger att man "stoppade i hål" som fanns att fylla. Man bjuder på en jättefest med orden, resten spenderar jag på mina vänner. Ingen kan vara missnöjd.

Vinner man 150 miljoner så är man helt enkelt bara tyst om det. När folk reagerar på att man helt plötsligt har råd med en grym villa och en nice merca så säger man att det går bra som fritidssparare i aktier och man kan plocka ut lite extra och det gör att man kan höja lånen etc.

Avundsjuka ställer lätt till det. Tänk själv, visst att du blir glad om din bästa vän kickar in jackpotten på lotto. Men du skulle också bli jävligt avundsjuk. Det skulle inte bli lättare av att se hur han slänger in arbetskläderna, köper en Ferrari och en Lambo till frugan och byter ut lägenheten mot en villa vid havet med en gudomlig grillplats. Medans du tar på dig dina sketna arbetskläder och går till ett jobb du hatar å ändå hoppas på ett övertidspass så du kan köpa en cykel till ungarna som har grinat i två år om en ny cykel.
Citera
2019-08-21, 14:28
Medlem
Jag tror att upp till 1-2 miljoner hade jag nog inte gjort något större väsen av. Berättat för familj och nära vänner men också sagt att det kommer användas till avbetalning av lån osv, det som blir över kanske dom får ta del av kanske inte. Men jag är rätt generös av mig och 1-2 mille efter avbetalningar, sparande och gåvor kanske bara hade varit mellan 500k och 1 mille kvar. Den hade bara varit att leva upp isf, i goda vänners lag.

Över det, säg 3-5 miljoner så hade jag nog försökt placera en så stor del som möjligt.

5-10 miljoner hade nog räckt för att pensionera morsan och farsan samt betala av syskons lån och skit, samt placera en stor del i sparande.

Allt över det känns som "set for life" om man inte lever som en idiot.

Över 100 miljoner så kan man säkert leva som en idiot också, och ändå klara sig rätt bra.
Citera
2019-08-21, 15:25
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag hade bara dragit, en gång för alla.
Citera
2019-08-21, 15:38
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har inte vunnit pengar men jag tjänade mycket pengar snabbt ganska anonymt. Det gjorde att jag kunde hålla min förmögenhets storlek för mig själv, vilket jag gjorde. Det är på samma sätt jag skulle agerat om jag vann jackpott.

Vinner man bara några miljoner så kan man gå ut med att man vann 500 000 kr och så köper man en båt och säger att man "stoppade i hål" som fanns att fylla. Man bjuder på en jättefest med orden, resten spenderar jag på mina vänner. Ingen kan vara missnöjd.

Vinner man 150 miljoner så är man helt enkelt bara tyst om det. När folk reagerar på att man helt plötsligt har råd med en grym villa och en nice merca så säger man att det går bra som fritidssparare i aktier och man kan plocka ut lite extra och det gör att man kan höja lånen etc.

Avundsjuka ställer lätt till det. Tänk själv, visst att du blir glad om din bästa vän kickar in jackpotten på lotto. Men du skulle också bli jävligt avundsjuk. Det skulle inte bli lättare av att se hur han slänger in arbetskläderna, köper en Ferrari och en Lambo till frugan och byter ut lägenheten mot en villa vid havet med en gudomlig grillplats. Medans du tar på dig dina sketna arbetskläder och går till ett jobb du hatar å ändå hoppas på ett övertidspass så du kan köpa en cykel till ungarna som har grinat i två år om en ny cykel.

Projicerande text?

Vad har herrn för polare egentligen?

Jag vet att mina vänner skulle bli glada om jag vann och vice versa.

Vann jag 150 mille så skulle jag skänka bort hälften till familj och vänner. Resten lever jag gött på resten av livet. Pengar är verkligen inte allt. Kul att sitta där med sin förmögenhet, själv. Not.

Fan vad missunnsamma många verkar vara i detta land.
Senast redigerad av X-front 2019-08-21 kl. 15:41.
Citera
2019-08-21, 16:01
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Jag drömde faktiskt i natt att jag vann en summa pengar. Ingen jättesumma men ett par miljoner. Jag tog pengarna och betalade av mitt bolån. Inte ens i drömvärlden var jag spännande
Citera
2019-08-21, 16:07
Medlem
xposures avatar
Hade nog hållit käften förutom till mina närmsta.
Gett pengar till de jag känner som behöver det.
Sen så hade jag kostat på mig objektiv och sådant jag inte har kunnat motivera köp på, sen så hade jag bara rest världen runt på obestämd tid och fotograferat.
Citera
2019-08-21, 16:22
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ponera att man vinner 100 miljoner och endast berättar för sina närmsta. Deras bekanta lär ju i sin tur få reda på det förr eller senare vilket skapar lite problem på alla fronter. Enda lösningen är att aldrig berätta för någon, men det går ju inte heller (såvida man inte hatar varje person i sin närhet)
Citera
2019-08-21, 16:26
Medlem
"Hookers and cocaine"
https://www.youtube.com/watch?v=btAbU1sPqIM
Citera
2019-08-21, 16:28
Jag hade rest mig upp i kontorslandskapet på jobbet och ropat "Heil Hitler!", varpå jag hade lämnat byggnaden för att aldrig återvända.
Citera
2019-08-21, 16:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
"Hookers and cocaine"
https://www.youtube.com/watch?v=btAbU1sPqIM

Dagens garv. Han var iaf ärlig.
Citera
  • 1
  • 2