2019-08-21, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Det finns också högutbildade som är bra i skolan men är helt värdelösa i arbetslivet, det är ren och skär fakta!

Vart arbetar du nu och hur länge har du jobbat där?

Edit: Såg att du hade otur med kvinnor också, tråkigt.

Jag har jobb och tjänar bra nog, och kan jobba mer om jag vill och även höja inkomsten ytterligare. Jag har nog haft mer tjejer än de flesta utan att jag gjort det till en sport att ragga bäst möjligt. Nu är det så att vi gått mot svårare tider detta decennium, och det är inte Tutti Frutti längre med lediga tjejer överallt. Alla är liksom upptagna. Ja, jag hade fyra på en och samma vecka 2018 från Tinder, i säng full akt. Efter jag tog ett break från Tinder rejält och kom tillbaks så har det inte alls varit samma respons, men kom på att jag borde handla nya kläder för typ 10-15 k, för jag går mest omkring i T-shirts och hoodies som har med ljudteknik att göra. Jag har inte anpassat mig helt enkelt utan kört mitt eget, så kanske dags att uppdatera mig en del.

Ja, jag är mycket vältränad och tatuerad så hävdar mig bra ute på jaktfältet. Ja, jag har kriminellt förflutet vilket lockar nästan bara knarktjejer...
Citera
2019-08-21, 18:29
Medlem
Kan bara tala för byggbranschen, specifikt de lite större företagen.

När jag tog studenten prioriterades tjejerna garanterat över oss killar. En grymt duktig polare med perfekta betyg förlorade chansen på ett dunderjobb när en av tjejerna sökte. Denna var inkompetent, ointresserad och uppenbart rätt dum i huvudet. När representanter var på besök uppmanades dessutom tjejerna specifikt att söka. Tror bara det är större företag som pysslar med i inkvotering. Mindre väljer alltid de drivna och kompetenta.

Det sagt så är det jääävligt få kvinnor inom bygg så inget jag bryr mig om, även om inkvotering alltid är fel.
Citera
2019-08-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Rent generellt är det ju så, eftersom kvinnor är i förkrossande majoritet inom vård/skola/omsorg - de branscher som ständigt söker folk. Vi män får jobba med riktiga jobb för att bekosta deras löner med våra skattepengar, rättvist så det förslår.
Jag tycker vård/skola/omsorg är väldigt viktiga arbetsområden, och därmed även riktiga jobb.
Citera
2019-08-21, 18:57
Medlem
undercover-racists avatar
Inom hr, ekonomi och administration verkar tjejer ha lättare för att få jobb. Har tjejer mer att erbjuda än killar inom dessa områden eller vad är det frågan om?

Jag vet fall där tjej fått jobbet istället för kille, trots hennes sämre meriter. Oftast tjejer som varit rekryteringsansvariga då också.
Senast redigerad av undercover-racist 2019-08-21 kl. 19:01.
Citera
2019-08-21, 18:59
Medlem
Kort och gott: Nej

Vissa jobb kanske premieras tjejer, som kassörskor, butikspersonal och på strippklubbar.

Alla andra branscher domineras av män, gamla som unga, fula som snygga.
Män jobbar. Kvinnor ...
Citera
2019-08-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ja, vissa branscher är välkända såsom en snygg tjej inom service har knappast konkurrens av en fullt kompetent men ful halvgubbe på samma utlysta vakans. Kom gärna med exempel på dessa stereotyper som också stämmer med era verkliga observationer.

Industri har feminiserats sedan länge, där kvinnofattiga miljöer lovar företräde för kvinnliga sökare.

om man knullat till sig sitt jobb kan man göra hur lite som helst speciellt inom offentlig sektor. Man kan fråga en enkel fråga fem gånger och få fyra felaktiga svar. om man inte kan göra det man är satt till att göra kan en annan med riktig kompetens göra det...aj, nu glömde jag att man måste knulla eller suga av någon, det gör ju inte de som har riktiga meriter.
Citera
2019-08-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ja, vissa branscher är välkända såsom en snygg tjej inom service har knappast konkurrens av en fullt kompetent men ful halvgubbe på samma utlysta vakans. Kom gärna med exempel på dessa stereotyper som också stämmer med era verkliga observationer.

Industri har feminiserats sedan länge, där kvinnofattiga miljöer lovar företräde för kvinnliga sökare.

Andra bittra tråden du startar idag. Har du svårt att få jobb eller?Jag upplever tvärtom det är enklare som man att få jobb om du har två kandidater av olika kön med likvärdiga meriter.
Citera
2019-08-21, 22:16
Medlem
Kvinnor får lättare uppgifter för att dom kräver det och för cheferna insett att hårdare utmaningar leder till utbrändhet eller flytt till annan avdelning eller företag.

Ofta går det att belasta/utmana en nyexad man betydligt hårdare än en kvinna med mångårig erfarenhet, nästan alla kvinnor på mitt jobb fastnar i rollen som hjälpkonstruktör och kan aldrig ta steget vidare till att självständigt driva ett projekt.

Min erfarenhet är att kvinnor har extremt svårt att ta sig vatten över huvudet och kämpa vidare i ett projekt när man för tillfället inte har en aning om hur man ska lösa utmaningarna, dom väljer därför att istället göra enklare uppgifter som inköp, dokumentation och diverse listor d.v.s. jobb det finns en instruktion för eller som dom gjort förut.

Kvinnor är trygghetsknarkare och vill inte ta några risker eller utmana sig själva i arbetslivet, vilket är det absolut viktigaste man måste göra för att bli en bättre medarbetare.
Citera
2019-08-21, 22:21
Medlem
undercover-racists avatar
Jag kan ju säga som så att om jag hade varit arbetsgivare och singel så hade jag valt snygg tjej som är villig att göra det lilla extra
Citera
2019-08-21, 22:57
Medlem
Oh-be-wans avatar
Inom min bransch - lifescience - absolut 100 % så. Kvinnor får förtur av andra kvinnor och vissa arbetsplatser består till 80-90 % av kvinnor.
Citera
2019-08-21, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Inom min bransch - lifescience - absolut 100 % så. Kvinnor får förtur av andra kvinnor och vissa arbetsplatser består till 80-90 % av kvinnor.

Berätta mer om den branschen, vad är det för något?
Citera
2019-08-21, 23:02
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Berätta mer om den branschen, vad är det för något?
Forskning? Biomedicinare, laboratoriepersonal, plasmider etc. Google är din fiende, men Swisscows är din vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in