Citat:
Ursprungligen postat av
Qemistry
Jag vet ett industrijobb som jag sökte på med extremt höga kvalifikationer där jag var som klippt och skuren utbildningsmässigt samt högutbildad och med 18.0 (20.3 med merit av 22.5) från gymnasiet och A i all matematik, fysik, kemi och biologi som finns på gymnasiet. Prova själv att anställa en tobaksrökande nolla som inet klarade av skolan och anställ vid sidan en med toppbetyg och sannolikt är den senare bättre för i princip alla sorters jobb.
Nej, HR-subban såg inga "Human Resources" tillräckligt i mig, utan anställer en tjej som kunde väldigt lite och kom för sent på jobb samt inte riktigt orkade jobba på; detta är inside info jag fick av en av hennes f.d. kollegor. Hon gick före, och jag lovar att jag skulle slå henne mer än femdubbelt på precis allt som arbetsuppgiften krävde både teoretiskt och praktiskt. Jag hade inte "Human Resources" nog helt enkelt, men lilla flickan hade. Reversed Law Phenomenon rakt av.
En kvinna blev anställd istället för dig och nu har du fått inside info att hon kommer för sent?
Edit: Sen det där med högskolepoäng hit eller dit och att det skulle göra dig till någon jäkla elit inom arbetslivet glöm det, mina erfarenheter är 50/50 eller vad man ska säga jag har stött på högskolade som inte kan jobba alls och lågt skolade som är fenor på vad dom gör.
Tänkte dra några riktigt bra exempel men kan inte göra det utan att outa mig.