• 1
  • 2
2019-08-20, 16:03
Medlem
Mextremes avatar
Polischefen i Göteborg går ut och klargör att det är svenskar bakom vågen av personrånen som plågar Göteborg.
Efter att ha konstaterat att rånen ökar kraftigt gör han i nästa tweet klart följande:

"Det här känner vi till om personerna misstänkta för personrån i PO Storgöteborg

Vilka är de misstänkta?

*Oftast unga, flera och okända

*34 av 44 är svenska medborgare (77%)

*8 av 44 kvinnor (18%)

*Snittålder misstänkt kvinna 17 år

*Snittålder misstänkt man 22 år"

"Svensk medborgare" är ju naturligtvis bara att blanda korten men det är ju ändå förvånande med tanke på klientelet som cirkulerar som hökar i centrala Göteborg på jakt efter pengar att de ens hunnit få medborgarskap.
Det förvånar att de som ligger bakom en stor majoritet av rånen skulle varit här så länge att de fått uppehållstillstånd.

Kan detta stämma?
Hur är det i Göteborg med alla personrånen?
Ljuger Erik rakt ut eller har han något annat trick för att stuva bort alla "papperslösa" ur sin statistik?
Är det 2:a generationare?
Citera
2019-08-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Polischefen i Göteborg går ut och klargör att det är svenskar bakom vågen av personrånen som plågar Göteborg.
Efter att ha konstaterat att rånen ökar kraftigt gör han i nästa tweet klart följande:

"Det här känner vi till om personerna misstänkta för personrån i PO Storgöteborg

Vilka är de misstänkta?

*Oftast unga, flera och okända

*34 av 44 är svenska medborgare (77%)

*8 av 44 kvinnor (18%)

*Snittålder misstänkt kvinna 17 år

*Snittålder misstänkt man 22 år"

"Svensk medborgare" är ju naturligtvis bara att blanda korten men det är ju ändå förvånande med tanke på klientelet som cirkulerar som hökar i centrala Göteborg på jakt efter pengar att de ens hunnit få medborgarskap.
Det förvånar att de som ligger bakom en stor majoritet av rånen skulle varit här så länge att de fått uppehållstillstånd.

Kan detta stämma?
Hur är det i Göteborg med alla personrånen?
Ljuger Erik rakt ut eller har han något annat trick för att stuva bort alla "papperslösa" ur sin statistik?
Är det 2:a generationare?

Det stämmer säkert bra. De allra flesta invandrarna man ser är faktiskt svenska medborgare.
Man skall också komma ihåg att folk som befinner sig i landet i väntan på PUT är försiktiga. Att åka dit för rån förbättrar inte chansen att få stanna.
Citera
2019-08-20, 16:07
Medlem
Svenska medborgare...

Visa mig ett fall där GM(s) var etniska svenskar

Detta fenomen (redan 2005 hade Malmö tre ggr högre än Köpenhamn som är tre ggr större) fanns inte för 30 år sedan när jag var ung.

You do the The math.
Citera
2019-08-20, 16:09
Medlem
MarkisDiGorgonzolas avatar
Det är väl tämligen många negroider och araber som på senare år har erhållit ett svenskt medborgarskap, och som därför i statistiken avses som svenskar. Svårare än så är det ju inte. Här i Göteborg är det enbart araber, negroider och även någon pundare (av oklar etniskt ursprung) som rånar - enligt hörsägen. Ett och annat ariskt problembarn kan förekomma, men det är sällsynt.

Mvh
Manfred 68 år från Göteborg
Citera
2019-08-20, 16:16
Medlem
Herregud. Svensk och svensk medborgare är för fan inte samma sak.
Svag titel.
Jag kan bli kinesisk medborgere men inte blir jag kines för det.
Citera
2019-08-20, 16:20
Medlem
dANiis avatar
Bra titel, håll dig till Aftonbladet är du snäll.
Citera
2019-08-20, 16:30
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ckgu
Herregud. Svensk och svensk medborgare är för fan inte samma sak.
Svag titel.
Jag kan bli kinesisk medborgere men inte blir jag kines för det.

Du kanske skulle idka lite läsförståelse. Att Erik väljer "svensk medborgare" är naturligtvis för att blanda bort korten. Frågeställningen är inte denna.
Citera
2019-08-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du kanske skulle idka lite läsförståelse. Att Erik väljer "svensk medborgare" är naturligtvis för att blanda bort korten. Frågeställningen är inte denna.

Det jag skrev handlar om att TS inte skrev "svensk medborgare" i trådens titel utan skrev rakt av svenskar.

Du kanske skulle idka lite läsförståelse.
Citera
2019-08-20, 16:53
Medlem
JaredLetos avatar
Gör en undersökning på hur många som är födda utanför Europa som står för dessa brott istället. Att säga att det är svenskar som begår dessa brott är en halvsanning och är endast för att manipulera riktiga svenskar så att de fortsätter rösta för ökad invandring. Vad ska ske innan denna jävla bubblan spricker egentligen.
Citera
2019-08-20, 16:56
Medlem
Gud-Runars avatar
2:a och 3:e generation av hitkomna alltså infödda är mer kriminella än 1:a i Europa.
Danska polistidningen skämtade om det för 10 år sedan och tyckte att andra länder skulle åka på studiebesök till det enda landet där det inte var så: Sverige.

För längesedan i detta land när det fanns en basal heder i rättsväsendet var man emot lagar som inte kunde upprätthållas.
Förbjudet men leder inte till straff.

De lagarna påstods urholka rättsmedvetandet hos medborgarna.

Den låga risken att få ett straff eller ett straff som känns är väldigt låg för många brott nu.

Skulle vara konstigt om den invandrade kriminella kulturen inte spred sig till svenska etniska löskefolk.

Jag backade aldrig för hot när jag var ung på 60-70 talet, skulle jag vara ung nu skulle jag definitivt vara beväpnad för att inte bli skändad av andra folkslag.
Det skulle rent av kännas bra att råna ett blattegäng som djävlats med nån jag kände och kasta deras ägodelar i närmsta soptunna.

Så av 3 skäl kommer det också framgent även att vara svenskar och inte bara "svenskar"
Citera
Medlem
falconer8s avatar
Märkligt! Etnicitet, ras, hårfärg, ögonfärg o.s.v på rånare/kriminella är ju inte viktigt! Det har ju kräkvänstern & de pk bölat och skrikit om i flera år!

Men nu är det minsann viktigt att tala om att GM är " svenskar." Dom kanske rent av har åkt tunnelbana?

Jag har åkt buss i Thailand så jag måste vara thailändare!
Citera
Medlem
Bubba00s avatar
Man bör iaktta det faktum att envar som är svensk medborgare kallas för svensk i media. Jag har mycket svårt att tro att en majoritet av brotten begås av svenskar i ordets vardagliga mening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in