• 1
  • 2
2019-08-20, 11:31
Medlem
Kan kronofogden neka mig att betala med 50,000kr i enkronor?
Citera
2019-08-20, 11:33
Medlem
Du kan gå in och betala en miljon med mynt om du vill. Dom kan inte neka dig, massa kriminella tvättar pengar via KF
Citera
2019-08-20, 11:35
Medlem
Ok tack, blir en jävla massa vikt!
Citera
2019-08-20, 11:41
Bannlyst
Finns en massa Youtubeklipp (visserligen från USA) där folk betalar sina skulder med att gå in på kontoret och hälla säckar över disken. Det brukar inte vara uppskattat och de blir avvisade på momangen.

Så, om du verkligen vill genomföra din larviga idé bör du kontakta dem innan och berätta att du vill betala så.
Citera
2019-08-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Finns en massa Youtubeklipp (visserligen från USA) där folk betalar sina skulder med att gå in på kontoret och hälla säckar över disken. Det brukar inte vara uppskattat och de blir avvisade på momangen.

Så, om du verkligen vill genomföra din larviga idé bör du kontakta dem innan och berätta att du vill betala så.

Men de kan ju inte neka mig kontanter, och mynt är ju kontanter? Varför skulle det vara en larvig idé? Har bara dessa mynt och ingen bank kommer växla det med mig.
Citera
2019-08-20, 11:45
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Varför kontakta dom.. asen kan lika gärna sitta där och räkna mynt för mynt själva.. Larvigt? Kanske.. skulle jag bry mig? Nej.
Citera
2019-08-20, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsky
Men de kan ju inte neka mig kontanter, och mynt är ju kontanter? Varför skulle det vara en larvig idé? Har bara dessa mynt och ingen bank kommer växla det med mig.
Jag har aldrig sagt att de kan neka. Du måste bara meddela KF att du vill göra så.
Citera
2019-08-20, 11:51
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att de kan neka. Du måste bara meddela KF att du vill göra så.

Står det någonstans att man måste medela?
Citera
2019-08-20, 11:51
Medlem
urgts avatar
Dags att ta tag i livet istället kanske. Problemet är du, inte samhället.

Om lagen tar hänsyn till sunt förnuft så lär det inte gå igenom.
Citera
2019-08-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Dags att ta tag i livet istället kanske. Problemet är du, inte samhället.

Om lagen tar hänsyn till sunt förnuft så lär det inte gå igenom.

Exakt det jag gör? Har aldrig påstått att det är fel på samhället eller att jag är perfekt. Jag har mynt som banken inte vill växla samtidigt som jag har en skuld, vad hade du gjort?
Citera
2019-08-20, 12:03
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsky
Exakt det jag gör? Har aldrig påstått att det är fel på samhället eller att jag är perfekt. Jag har mynt som banken inte vill växla samtidigt som jag har en skuld, vad hade du gjort?

Imponerande att skramla ihop 50000:- i mynt. Hur gick det till?

Har sett myntväxlingsmaskiner på Forex, om du har nån sån i närheten.
Citera
2019-08-20, 12:03
Medlem
Bara för att det är lagligt betalmedel så betyder det inte att någon är tvungen att ta emot det. Finns många butiker som helt slutat med kontanthantering.

De kan ju helt enkelt säga åt dig att sätta in det först och betala genom banken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in