Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-19, 20:58
Medlem
Har en vän som mår väldigt dåligt psykiskt och hon har fått en plats på ett behandlingshem för psykiskt sjuka. Det heter Kricagården och ligger i Sthlm. För några år sedan hörde jag en del rykten om det stället, var en bekant till en vän som hade bott där och vantrivts. Tydligen dålig personal och det florerade en del droger där. Han nämnde nåt om någon misshandel också. Blir iaf lite orolig för min vän som kanske ska flytta dit, men det kanske blivit bättre? Någon som bott där eller vet nåt?
Citera
2019-08-19, 21:32
Medlem
Hamnar man på såna ställen är man redan fucked 4 life.
Citera
2019-08-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dysexecutive
Har en vän som mår väldigt dåligt psykiskt och hon har fått en plats på ett behandlingshem för psykiskt sjuka. Det heter Kricagården och ligger i Sthlm. För några år sedan hörde jag en del rykten om det stället, var en bekant till en vän som hade bott där och vantrivts. Tydligen dålig personal och det florerade en del droger där. Han nämnde nåt om någon misshandel också. Blir iaf lite orolig för min vän som kanske ska flytta dit, men det kanske blivit bättre? Någon som bott där eller vet nåt?
Låg i aspudden,funka nog hyfsat för 20 år sen utåtagerande unga tjejer.På långbro tiden kunde du få ut lönen direkt efter avslutat pass.
Citera
2019-08-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Hamnar man på såna ställen är man redan fucked 4 life.

Mycket möjligt i vissa fall men hamnar man på ett bra ställe finns det chans att bli frisk och få ett bra liv.
Citera
2019-08-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Låg i aspudden,funka nog hyfsat för 20 år sen utåtagerande unga tjejer.På långbro tiden kunde du få ut lönen direkt efter avslutat pass.

Det ligger i Axelsberg, tror aldrig det legat i Aspudden? Långbro är en annan historia. Vet inte vad lönen har med detta att göra?
Citera
2019-08-20, 19:17
Medlem
Googlade lite och hittade en artikel från 2016 om en misstänkt mordbrand i byggnaden.

"Vid 14:30-tiden på torsdagseftermiddagen fick polis och räddningstjänst larm om brand på ungdomsboendet Kricagården på Eolhällsvägen, Hägersten."

"Vi misstänker att branden är anlagd. En förundersökning är inledd om mordbrand, säger Tomas Borr, yttre befäl vid Söderortspolisen.

Branden startade i en tvättstuga på andra våningen i boendet."

https://www.battrestadsdel.se/hagers...ungdomsboende/

Måste ju varit någon av ungdomarna som bodde där som gjorde det. Undrar om någon blev dömd?
Citera
2019-08-20, 20:48
Medlem
Citat:
Det ligger i Axelsberg, tror aldrig det legat i Aspudden? Långbro är en annan historia. Vet inte vad lönen har med detta att göra?
Ursäkta otydlig första gången kricagården början var långbro avd 32,då fick personalen lön efter passet svart,senare låg de uppför backen mot örnberget,numera ställen runt mälardalen.sen on topic för 20 år sen funkat hyfsat typ ut å fiskat med klienter.
Citera
2019-08-20, 20:59
Medlem
Citat:
Googlade lite och hittade en artikel från 2016 om en misstänkt mordbrand i byggnaden.

"Vid 14:30-tiden på torsdagseftermiddagen fick polis och räddningstjänst larm om brand på ungdomsboendet Kricagården på Eolhällsvägen, Hägersten."

"Vi misstänker att branden är anlagd. En förundersökning är inledd om mordbrand, säger Tomas Borr, yttre befäl vid Söderortspolisen.

Branden startade i en tvättstuga på andra våningen i boendet."

https://www.battrestadsdel.se/hagers...ungdomsboende/

Måste ju varit någon av ungdomarna som bodde där som gjorde det. Undrar om någon blev dömd?
Ja borderline tjejer va trodde du.
Citera
2023-07-12, 16:43
Medlem
bizquitos avatar
Jag bodde på Kricagården HVB Hem i 5 månader 2014. Om någon har några frågor så svarar jag gärna.
Mvh Bizquito
Citera
2023-08-05, 13:50
Medlem
Citat:

Det är väl ett vanligt HVB-hem för trassliga ungdomar och inte ett hem för psykiskt sjuka? Du ska veta att de ungdomar som socialen omhändertar får alltid ikryssat på pappret att de lider av psykisk ohälsa oavsett om det stämmer eller inte.

Vill du att det ska gå bra för henne? Hjälp henne bort från psykiatrin och socialtjänsten. Sätt henne på ett flyg till Nepal eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in