Citat:
Ursprungligen postat av
levoton
Att kvinnor blir utnyttjade och dåligt behandlade av män är ingen nyhet, men nu sänds det på "bästa sändningstid" - vilket får folk att reagera, men detta är inget nytt. Ja, kosmiskt fel av produktionen att ta in människor som mår så pass dåligt, men det största problemet av dem alla är att så kallade män - som Jesper och Marcelo - får behandla kvinnor på detta vis utan att produktionen gör något. Det får mig att vilja spy.
Hur Jesper dikterar henne i dagens avsnitt, ej låter henne sova med Paulo - det är så sjukt att jag ej har ord för det. Jag vill spy och lappa till samtliga manliga medlemmar av den där äckliga wolfpack:en. Och om ni, Jesper och Marcelo, läser detta;
1) väx upp för fan
2) ni är patetiska
3) lär er att respektera kvinnor
4) var aldrig mer med i tv
5) sluta skäm ut er
Och till dig Theo, hur jävla pantad får man vara? Du vill gå från att vara en spelpjäs till att vara en spelare, men lyckas ändå gång på gång ta helt fucked up beslut. Grattis, grattis!
Snälla, myndiga människor i ett spel om en halv miljon kronor plus en jävla massa extra om man lyckas bli populär nog bland tittarna.
Ingen av deltagarna är ett jävla offer, tjejerna i huset har exakt samma förutsättningar som grabbarna, vad de väljer o göra sedan är upp till de själva.
Jesper sade så till Camilla för att han vet hur trög hon är. Det är klart att han inte fysiskt tvingat henne att sova någon annanstans?
Hon får sova vart hon vill men blir utesluten ur pakten om hon sover med fienden. Att Jennifer drar något BS snack om ”låt ej män bestämma” hjärntvättade dig också, men det var enbart taktik för hon vet hur svag Camilla är. Snarare hon som behandlar henne dåligt.
Till dig: väx upp och lär dig ta ansvar, ingen kommer göra det åt dig.