2019-08-18, 20:40
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men poängen är ju rent värdelös eftersom det visar sig vara helt ok att bränna just svenska flaggan i Sverige. Gossen kommer inte behöva något personskydd och kommer inte heller bli inburad av polis för det här tilltaget. Poängen som de framför är ju att det ska vara ok att bränna vad som.

Då borde de ju bränna något som får lite konsekvenser och även rör sig bortom det land där det ju faktiskt är helt ok att bränna den egna flaggan.

Varför inte riskera lite om man nu vill göra en poäng.
Du sa allt som jag inte orkade att tänka ut själv ..
Tack
Citera
2019-08-18, 21:11
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Denna Filip Holm som är aktiv I LUF bränner alltså en sverigeflagga på nationdagen för att provocera Twitter.

Länk till inlägget: https://twitter.com/filipholm2pac/st...72289527570439

Starkt jobbat av ung-Liberalerna. Det tog dem bara 50 år att bli exakt som 68-vänstern. Kunde de inte kommit på något mer originellt än att skända flaggan?
Citera
2019-08-18, 21:40
Medlem
Jackdawcrests avatar
En riktig djävla LUFfare alltså.
Citera
2019-08-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vad snackar du om?
Är Libertarianer zoofilier?

Vad grundar du det på?
Du är synnerligen trögtänkt om du inte förstod min poäng.
Citera
2019-08-19, 12:40
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Du är synnerligen trögtänkt om du inte förstod min poäng.

Det kanske jag är.

Nu blev det ju mycket klarare!

Vad menade du då?
Citera
2019-08-19, 15:48
Medlem
Citat:
Det kanske jag är.

Nu blev det ju mycket klarare!

Vad menade du då?
Att liberalerna i Sverige utger sig för att vara extremt radikala 'frihetskämpar'. Man ska kunna bränna svenska flaggan, ha en nattväktarstat osv. Men detta tar givetvis stopp vi det politiskt korrekta. Det politiskt korrekta defineras egentligen som att allt som är anti-vitt är bra, allt som är pro-vitt är dåligt. De skulle aldrig våga bränna en isis flagga, och dem vill absolut inte ha någon extrem yttrandefrihet för nationalister. Centerns ungdomsförbund har propagerat för att djurövergrepp och nekrofili ska vara lagligt i Sverige om jag inte missminner mig. Sjuka åsikter är okej enligt dem men udden ska alltid riktas mot pro-vita rörelser och det är därför oss dem väljer att provocera.
Citera
2019-08-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Är det den här horungen?

https://www.facebook.com/filip.holm.5458

Bara hoppas att man springer på honom på någon gnagetmatch.

Han verkar studera till socionom också. Förhoppningsvis börjar han på någon myndighet, vilka omfattas av offentlighet och sekretesslagen, så förr eller senare kan man väl börja begära ut massa allmänna handlingar om honom och hans arbetsliv i syfte att göra hans liv lite surare.
Citera
2019-08-21, 16:22
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Seriöst, han måste vara kommunist eller värre. Förstår om L åker ur riksdagen 2022. Liberal eller hur! Vänstern limmar sig in alla partier Agenda 2030...fy fan
Citera
2019-08-25, 13:03
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Då skall du inte heller gny om att man inte skall provocera exempelvis muslimer/Islam heller.

Hets mot folkgrupp är ett brott, och din liknelse är även i övrigt dålig. Liberalen brände inte en symbol för kristna eller kristendomen utan en nationalstats symbol.

Att som svensk politiker bränna svenska flaggan är en viktig och medvetet provokativ handling menad att sätta fokus på vårt liberala samhälles förtjänster.
Citera
2019-08-25, 13:06
Medlem
LiberalDemokratis avatar
bra och viktig aktion!
Citera
2019-08-25, 13:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hets mot folkgrupp är ett brott, och din liknelse är även i övrigt dålig. Liberalen brände inte en symbol för kristna eller kristendomen utan en nationalstats symbol.

Att som svensk politiker bränna svenska flaggan är en viktig och medvetet provokativ handling menad att sätta fokus på vårt liberala samhälles förtjänster.

Du kan linda in de hur du vill, det handlar ändå inte om något annat än en provokation, helt i onödan, och sedan gnäller ni om att ”högerextremisterna” svarar.

Prova som sagt att bränna flaggan för riktiga extremister, men nej då är det viktigt med ursäkter till varför man inte vågar.
Svårare är det inte att utröna vilka som är dom farligaste.
Senast redigerad av scoremax 2019-08-25 kl. 13:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in