2019-08-18, 12:59
Medlem
-DaRude-s avatar
*Gäsp*

Bränn något mer känsligt istället, säg Prideflaggan eller varför inte Kinas eller Saudiarabiens flagga? De är ju knappast särskilt "liberala" i de länderna. Om syftet är att ge uttryck för att det ska vara ok att skända flaggor rent generellt. Men alla förstår ju att de inte vill att man ska få skända vilken flagga som helst.

Jag är så trött på folk som när de ska lyfta fram kvinnoförtyck och främlingsfientlighet osv så är det Sverige och svenskarna, som egentligen är minst kvinnofientligt och rasistiskt i världen, som de ska lägga sitt fokus på. Det är samma sak här, nu ska de bränna flaggor och då väljer man det land som gett dem egentligen allt de behöver. Som globalt sett förmodligen är det mest öppna och fria samhället som finns, särskilt för såna som Filip.

Det hade faktiskt varit mer rimligt om högerextremisterna brände svenska flaggan, eftersom den gruppen faller utanför ramarna och motarbetas politiskt från högre ort.

Men för LUF att göra det, är ju helt meningslöst.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-08-18 kl. 13:02.
Citera
2019-08-18, 13:21
Medlem
Mosbulles avatar
Idioter.
Om de hade ballar skulle de bränna IS flaggan, men det fixar inte fegisarna.
Citera
2019-08-18, 13:34
Medlem
Dags för lite matematik:

Två kvantiter existerar, A och B

A är negativ respons från pöbeln när antagoniserande bild publiceras på internet
B är positiv effekt från uppmärksamhet som tidigarenämnda pöbel tillbringar

Lag
If (B > A) { publicera.tweet(); }

Frågor?
Citera
2019-08-18, 14:18
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Personen ska ha rätt att göra så enligt lag men inte vara besparad från de social konsekvenserna av handlandet. Vad jag menar är alltså att jag hoppas att folk kommer igång sådant agerande vid ett val och således kostar politikern dennes jobb.

Jag hoppas att detta förtydligar.
Okej jag förstår.
Citera
2019-08-18, 16:02
Medlem
Hemi57s avatar
En sådan handling som denne Holm ägnar sej åt, bevisar bara än en gång hur svårt det kommer bli att ens försöka tänka tanken att landet Sverige kommer bli sej likt igen...stackars barnbarn...
Citera
2019-08-18, 16:10
Medlem
Knulla Filip Holm, vilken horunge. Att grilla sitt eget lands fana gör man inte om annat än för att protestera mot grova - och ofta statliga - tillgrepp mot folkets frihet.

Jag hade fortfarande inte gillat det, men om NMR eller den nya NS hade valt att bränna svenska flaggan hade jag åtminstone förstått deras budskap. Den här bögkramaren borde ju vara nöjd över hur "progressivt" landet blivit(?) Jag är helt vilsen 2019, och jag är inte ens gammal än. Huva.
Citera
2019-08-18, 16:35
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Om man får elda svenska flaggan borde man få elda vilken flagga som helst, inklusive pride flaggan. Men någonting säger mig att det är hets mot folkgrupp.

Lite så jag tänker. Hade varit mer intressant om det var prideflaggan som eldades.
Citera
2019-08-18, 16:40
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Denna Filip Holm som är aktiv I LUF bränner alltså en sverigeflagga på nationdagen för att provocera Twitter...

Nej, hans huvudmotiv är att provocera den vuxna borgerligheten. Han vet att vi vuxna blir konservativa med åren, och att vi värdesätter symboler som Svenska Flaggan mer som vuxna - än vad ungdomar gör.
Filip Holm kan liknas vid en busig tonåring, som drar ner byxorna på sig själv och fladdrar med pillesnoppen inför moster och faster och farbror. Med förhoppningen att det ska vara provocerande...HA,HA.

Filip Holm har låångt kvar innan han blir vuxen och mogen. Tills dess framstår han endast som barnslig och naiv.
Citera
2019-08-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Idioter.
Om de hade ballar skulle de bränna IS flaggan, men det fixar inte fegisarna.
Nope för då skulle dom få en måltavla på huvudet.
Citera
2019-08-18, 17:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Liberaler med svenskt mått mätt är mer förklädda libertarianer, därav lämpligheten i liknelsen.

Vad snackar du om?
Är Libertarianer zoofilier?

Vad grundar du det på?
Citera
2019-08-18, 19:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Är väl bra att han nu visat sig vilken sidan han står på när räkenskapens tid är kommen? Mången likt denne tönt kommer få dingla från stadens högsta träd...
Citera
2019-08-18, 20:27
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
*Gäsp*

Bränn något mer känsligt istället, säg Prideflaggan eller varför inte Kinas eller Saudiarabiens flagga? De är ju knappast särskilt "liberala" i de länderna. Om syftet är att ge uttryck för att det ska vara ok att skända flaggor rent generellt. Men alla förstår ju att de inte vill att man ska få skända vilken flagga som helst.

Jag är så trött på folk som när de ska lyfta fram kvinnoförtyck och främlingsfientlighet osv så är det Sverige och svenskarna, som egentligen är minst kvinnofientligt och rasistiskt i världen, som de ska lägga sitt fokus på. Det är samma sak här, nu ska de bränna flaggor och då väljer man det land som gett dem egentligen allt de behöver. Som globalt sett förmodligen är det mest öppna och fria samhället som finns, särskilt för såna som Filip.

Det hade faktiskt varit mer rimligt om högerextremisterna brände svenska flaggan, eftersom den gruppen faller utanför ramarna och motarbetas politiskt från högre ort.

Men för LUF att göra det, är ju helt meningslöst.

Exakt. Återigen slår politiker och media in öppna dörrar. Ingen vill tala om elefanterna i rummet.

Kanske vill Holm bara skicka en tydlig röksignal till globalisterna. Att han vill komma med på nästa möte för internutbildning. Och att han går att korrumpera och tar gärna emot pengar från ljusskygga stiftelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in