2006-03-09, 18:45
Medlem
Högerkanalen 4 vräkte idag ut nyheten om att den höjda räntan även drabbade Göran Perssons nya hus.
Samtidigt har Persson uttalat sig om att han inte tror det är nödvändigt att höja räntan. Enligt den högerstyrda kanal 4 kunde tydligen inte Persson göra detta med tanke på jobb m.m. utan detta gjorde Persson för att han själv drabbades. Man behöver inte ha några vänstersympatier för att tycka hur lågt dessa anklagelser är
Citera
2006-03-09, 23:55
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosnoj
Högerkanalen 4 vräkte idag ut nyheten om att den höjda räntan även drabbade Göran Perssons nya hus.
Samtidigt har Persson uttalat sig om att han inte tror det är nödvändigt att höja räntan. Enligt den högerstyrda kanal 4 kunde tydligen inte Persson göra detta med tanke på jobb m.m. utan detta gjorde Persson för att han själv drabbades. Man behöver inte ha några vänstersympatier för att tycka hur lågt dessa anklagelser är

1: GP och sossarna vill ha en låg ränta eftersom det är valår och de vill fläska på ekonomin. Chefen på SCB och andra politiskt tillsatta direktörer har uttalat sig för en längre ränta... hm varför gör de det just när det är valår?

2: TV4 är inte speciellt höger, däremot är de ibland Expressen/Aftonbladet TV version, alltså knopar ihop nyheter utifrån löjliga antagen. Sedan kan det väl tänkas att Scherman fortfarande är sur för att GP hotade honom.
Citera
2006-03-10, 14:47
Medlem
TV 4 är en (har blivit) en riktig skitkanal de senaste åren. Men visst skulle jag kalla TV 4 höger, med tanke på ägarstrukturen. Dock tror jag inte att detta genomsyrar deras arbete. Fast, jag ser aldrig på TV 4, än mindre deras nyheter.
Citera
2006-03-10, 16:09
Medlem
Hans Castorps avatar
Jag tycker TV4 förfallit rätt mycket bara de senaste åren. Deras nyheter håller kvällstidningsnivå och alltid, säger alltid, är det ett snyftreportageom hur synd det är om invandrare eller asylsökande i Sverige. Att kalla TV4 höger vore som att kalla Smålandsposten för kryptonazistisk.
Citera
2006-03-10, 17:19
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Jag tycker TV4 förfallit rätt mycket bara de senaste åren. Deras nyheter håller kvällstidningsnivå och alltid, säger alltid, är det ett snyftreportageom hur synd det är om invandrare eller asylsökande i Sverige. Att kalla TV4 höger vore som att kalla Smålandsposten för kryptonazistisk.

Jo, deras ständigt återkommande snyftattacker om asylsökanden/invandrare i nöd i det halvrasistiska Sverige, rimmar illa med en högervinkel gällande nyheterna på TV4. Vet faktiskt inte hur man skall benämna deras val av prioriterade nyhetsrapporteringar, men inte känns den opartisk.....

EDIT - Fast å andra sidan..... http://www.resume.se/artikel-art_id=14323.html
Citera
2006-03-10, 19:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosnoj

För vissa människor framstår väl allt utom den vänsterstyrda SVT som höger.
Citera
2006-03-11, 05:14
Medlem
I-Ss avatar
Jag tycker TV4 framstår som klockrena folkpartister av pissliberalstammen (Westerberg, Friggebo osv). Mot sossarna/för borgarna och med asylsökanden/invandrare helt på hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in