2019-08-16, 21:23
Medlem
Tja,

tänkte sluta röka och medan jag gör det så vill jag ändå ha ett paket cigg ifall jag blir helt galen. Har alltid rökt Marlboro röd. De har ju mycket nikotin I. Vilka rekommenderar ni? Vill inte ha något så starkt som Marlboro Gold. Hört att det finns Blend rosa, men de är väl I princip nikotinfria? Finns det något mellanting mellan typ blend rosa och Marlboro gold?
Citera
2019-08-16, 21:24
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Du frågar efter den svagaste ciggen, rosa blend är förmodligen det och ändå frågar du efter något annat som är mitt i mellan?
Citera
2019-08-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du frågar efter den svagaste ciggen, rosa blend är förmodligen det och ändå frågar du efter något annat som är mitt i mellan?
Men som sagt, Rosa blend har ju typ 0,01mg nikotin. Jag är van med 1mg Marlboro röd liksom. Efterlyser nånting som ligger mellan rosa blend och Marlboro gold.
Citera
2019-08-16, 21:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iguana666
Men som sagt, Rosa blend har ju typ 0,01mg nikotin. Jag är van med 1mg Marlboro röd liksom. Efterlyser nånting som ligger mellan rosa blend och Marlboro gold.

Då är du ju inte ute efter den svagaste ciggen som du nämner? I stället för att fråga på flashback (vilka här egentligen röker de svagaste ciggen?) Är det inte enklare att gå till en tobaksbutik och fråga vilka cigg som har mindre nikotin?
Citera
2019-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Då är du ju inte ute efter den svagaste ciggen som du nämner? I stället för att fråga på flashback (vilka här egentligen röker de svagaste ciggen?) Är det inte enklare att gå till en tobaksbutik och fråga vilka cigg som har mindre nikotin?
En tobaksbutik kanske, men nu är det bara ICA öppet och det står ju inte på paketen längre så att de har väl inte en aning.
Citera
2019-08-16, 21:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
En tobaksbutik kanske, men nu är det bara ICA öppet och det står ju inte på paketen längre så att de har väl inte en aning.

såg nu det själv för första gången. Visste jag inte. Rosa / gula blend annars, lucky strike sägs ha nikotinfria cigg.

grå level/camel borde också vara mindre nikotin
Citera
2019-08-16, 23:35
Medlem
Ljusblå blend borde du köpa. Eller blå blend som den heter nu. Inte turkos då det är menthol. Tror det är Rosa/blå/vit/gul sen vit turkos/turkos i nikotinsammanhang..
Citera
2019-08-16, 23:36
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:

Inte för att vara sån men jag tror marlboro röda ligger på 0.8mg, john silver o röda prince toppar väl på 1mg och nåt till märke? Någon annan vet nog mer.
Citera
2019-08-19, 00:04
Medlem
Boosheids avatar
Man röker ju bara mer om man röker klena cigg?

Det är ämnena som förbränns i tobaken som kan orsaka cancer. Att nikotin orsakar cancer finns det inga belägg för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in