2006-03-09, 17:39
Medlem
Mannen som skrivit biografier åt mötley crue och jenna jameson bla har kommit ut med en ny bok,som handlar om konsten att förföra kvinnor...
Från att var en AVC ( average white chump) går han till att bli en PUA ( Pick-up artist)

Har precis börjat läsa den och det är mycket underhållande läsning...
Nån mer som läst den och vad tycker ni?
Citera
2006-03-09, 18:11
Medlem
Varnims avatar
Just sjutton, det är han!

Sökte upp boken nu och kommer ihåg att jag såg den på en flygplats för ett par dagar sedan där jag tyckte mig känna igen namnet. Mötley Crue boken var förövrigt välskriven och jag ska nog läsa denna när jag får tid
Citera
2006-03-09, 23:03
Medlem
snapcases avatar
Jag är rätt nyfiken på den. Den verkar rolig. Kommer förresten på svenska nu under våren.
Citera
2006-03-16, 16:44
Medlem
Den rekommenderas varmt i underhållande syfte, men den lär inte ut så mycket.
Själv är jag insatt i denna scenen så jag tycker inte den var något bra utifrån mitt perspektiv.

Rättning: Från AFC till PUA, ej AVC
Citera
2006-03-17, 00:44
Medlem
Anemis avatar
Jag beställde den från Amazon för fem minuter sedan.

Säkert intressant läsning, men jag undrar om de amerikanska PU-artisternas metoder kan tillämpas i nordiska förhållanden?

Ett talande bevis för det manliga könets desperation är att den är slutsåld i alla bokhandlar i Helsingfors, och att den väntas komma in i juni nästa gång...
Att jag faktiskt gick runt och frågade är ett annat talande bevis för det manliga könets stigande desperation, men vi diskuterade boken på krogen i går och den lät intressant.
Citera
2006-03-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Jag beställde den från Amazon för fem minuter sedan.

Säkert intressant läsning, men jag undrar om de amerikanska PU-artisternas metoder kan tillämpas i nordiska förhållanden?

Ett talande bevis för det manliga könets desperation är att den är slutsåld i alla bokhandlar i Helsingfors, och att den väntas komma in i juni nästa gång...
Att jag faktiskt gick runt och frågade är ett annat talande bevis för det manliga könets stigande desperation, men vi diskuterade boken på krogen i går och den lät intressant.

Om det funkar eller ej ?
Testa så får du se, men boken ifråga är inte så bra om du ska "satsa"
Citera
2006-03-17, 17:44
Medlem
taffies avatar
Boken the game är helt värdelös, att köpa något dylikt kan endast liknas vid att torka sig med hundralappar i röven. Boken ifråga innehåller bara massa klyshor och allmänt trams. I boken blandas ”egenupplevda” scenarion med små anekdoter ifrån de ”rikas och kändas”värld. I sina bästa partier kan boken beskrivas som larvig, i sina inte fullt så ljusa stunder är den inget annat än outhärdlig.

Niel strauss är en helt värdelös författare tillika journalist. Gubben är en fruktansvärd mediahora, en slags amerikansk Peter Siepens. Att dessutom hans bok the game är det sämsta den talanglösa idioten har skrivit talar inte heller det precis till bokens fördel. Den enda anledningen till att boken har sålt bra och blivit känd, är på grund av dess tema och utlovningar (samma principer som varför folk köper produkter på TV-SHOP).

Du kan lika gärna läsa Guiden till uppkåtande på flashbacks sexforum.
Citera
2006-03-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taffie
Boken the game är helt värdelös, att köpa något dylikt kan endast liknas vid att torka sig med hundralappar i röven. Boken ifråga innehåller bara massa klyshor och allmänt trams. I boken blandas ”egenupplevda” scenarion med små anekdoter ifrån de ”rikas och kändas”värld. I sina bästa partier kan boken beskrivas som larvig, i sina inte fullt så ljusa stunder är den inget annat än outhärdlig.

Niel strauss är en helt värdelös författare tillika journalist. Gubben är en fruktansvärd mediahora, en slags amerikansk Peter Siepens. Att dessutom hans bok the game är det sämsta den talanglösa idioten har skrivit talar inte heller det precis till bokens fördel. Den enda anledningen till att boken har sålt bra och blivit känd, är på grund av dess tema och utlovningar (samma principer som varför folk köper produkter på TV-SHOP).

Du kan lika gärna läsa Guiden till uppkåtande på flashbacks sexforum.

Och du har självklart provat den tekniken han tar upp
Citera
2006-04-09, 18:53
Medlem
Anemis avatar
Nu har jag läst slut boken.
Jag hade inte väntat mig mycket, men den mediestorm som boken har dragit upp gör att jag tycker att jag borde ha den i hyllan. Och jag fick rätt, det var inte mycket fiffigt herr Strauss tog upp.

Boken handlar egentligen om nördar som förvandlas till påträngande nördar med fula kläder, genom att träna upp sitt självförtroende.
Jag skulle aldrig täckas gå fram till en kvinna med en så tunn replik som de påstår att oundvikligen bär frukt.

Jag tror att jag håller mig till att inte aktivt ragga brudar. Det är lättare så. Och om jag gav mig in i leken finns det en risk för att jag, gud förbjude, hittar mig själv i en limousin iförd läderoverall och röd latex-cowboyhatt och bockskägg medan jag vräker ur mig plattityder till höger och vänster.

Dessutom var den totala bristen på respekt för kvinnorna någonting som jag reagerade över.
Ett typiskt beteende för stereotypen "elak nörd", som jag tänker skriva min doktorsavhandling om.
Citera
2006-04-16, 13:26
Medlem
RickJamess avatar
Har kommit halvägs i boken nu och jag måste säga att som lärobok fyller den ingen större funktion. jag håller med ovanstående om att det verkligen känns "elak nörd" över hur de beskriver kvinnorna i boken. Men att jag hela tiden sitter och försöker övertyga mig själv om att "den e`fan jävligt skön" är oftast ett tecken på motsattsen.

Jag tänker absolut inte börja att använda de olika systemen som nämns i boken för att ragga brudar (kanske testa på nån laglös), känns sjukt att man ska behöva tillämpa en vetenskap bara för att få hem en brud men det är väl halva nörd-grejen att utveckla en teori/system nästan som ett tv-spel.

Jag återkommer när jag läst klart.
Citera
2006-04-19, 22:37
Medlem
humleodumles avatar
Har den på talbok, påbörjas i afton
Citera
2006-05-04, 16:13
Medlem
Getenns avatar
Känner mig inte särskilt motiverad att köpa "The Game" nu när man läser att den mest är skit.
Därför vore det kul om nån lite snabbt kunde beskriva det musöppnande systemet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in