2012-04-05, 21:57
Medlem
Anna1Q84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontanaT
Skulle säga att jag har average självkänsla, vilket är stor skillnad mot för nån som går ut och säger "Jag har bra självkänsla!!" för att sekunden efteråt bevisa motsatsen utan att själv vara medveten om det.

Ja för det är ju precis det jag gjort! Eller inte.
Svarade bara på en fråga, och ja, jag skulle vilja påstå att jag har rätt bra självkänsla (sorry jantelaget! Kan ju uppfattas som jag "skryter", dåligt, dåligt.)

Självklart kan en människa med bra självkänsla ändå faktiskt tycka att något är fel, och argumentera emot. Det kan faktiskt alla människor lilla du, vare sig man har dålig självkänsla eller bra självkänsla. Ja även på internet.

Dina kvinnoförnedrande skämt för övrigt, tyder starkt på att du egentligen inte har något vettigt argumentation. Lite skriv lite avancerat som du läst i boken så det ser ut som du kan och avsluta med en klick kvinnoförnedrande skämt för hon verkar ju vara feminist, lite "öh öh vad ska jag skriva nu så jag "kan äga henne" höhö, äh, okej, vi kör lite DRA TILL KÖKET DÄR DU HÖR HEMMA!! Höhöh, nu kommer hon få en släng på käften, horjävel höhöhö, back to WoW"
Citera
2012-04-05, 22:03
Medlem
Anna1Q84s avatar
Citat:
För någon med påstådd "bra självkänsla" blir du väldigt irriterad över inlägg på INTERNET.

Självklart är detta för att du inte har särskilt bra självkänsla då majoriteten av kvinnor baserar sitt egenvärde på andras åsikt om dom, vilket har ett evolutionärt syfte.

Hahah ja för du verkar ju inte irriterad i huvudtaget? Älskar att du blir så fett provocerad över att the Game är fel. Sorry dude, din bibel som du säkert ägnat flera år till att utforska är rätt så fail.
Citera
2012-04-06, 11:13
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna1Q84
Jag börjar med ett stort suck.

Boken the Game, som jag inte läst, men fått så mycket info om på annat sätt (bl.a en killpolare som läst den), är nog bland det knäppaste som finns.
Förstår verkligen inte grejen, så fort en kille förolämpar en, vare sig om det inte är någon solklar förolämpning eller ej, så är jag 100% säker på att varenda vettig tjej på denna planet vänder på klacken.
Annars är jag säker på att någon skruv är smått lös, så visst, om man vill ha en lågintelligent brutta så är det ju superbra.

Något som provocerar mig är också att boken är så fruktansvärt kvinnoförnedrande! Så män som talar gott om boken kan nog vara bland det osexigaste som finns.

Näe, vet ni vad jag som tjej tycker är hett? Killar som är snälla, smarta (galet hett!), självständiga och respekterar kvinnor, tror på jämlikhet. Var finns sådana män egentligen?

Boken hade inte varit populär om det inte fungerat. Jag har inte heller läst den, men jag vet genom omfattade empiriska studier att ju mer nonchalant och ju mindre spelrum och makt man ger en kvinna, ju mer vill hon ha ens kuk i sig.

Hur mycket snack om att kön är en social konstruktion könsmaktsorndning och patriarkat så kan det absoluta majoriteten av dagens kvinnor inte stå emot sina biologiska drifter.

Sen kan du så klart förneka att just du inte gör det. VIsst, det är inget jag ens kan diskutera då jag ej känner dig. Men för den absoluta majoriteten gäller det.
The game som jag fattat det är blandning utav studier/undersökningar och hobbypsykologi, och så klart fungerar det.

Och nej, kvinnans ålder, utbildning och logiska förmåga spelar absolut INGEN roll.
Citera
2012-04-06, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Boken hade inte varit populär om det inte fungerat. Jag har inte heller läst den, men jag vet genom omfattade empiriska studier att ju mer nonchalant och ju mindre spelrum och makt man ger en kvinna, ju mer vill hon ha ens kuk i sig.

Hur mycket snack om att kön är en social konstruktion könsmaktsorndning och patriarkat så kan det absoluta majoriteten av dagens kvinnor inte stå emot sina biologiska drifter.

Sen kan du så klart förneka att just du inte gör det. VIsst, det är inget jag ens kan diskutera då jag ej känner dig. Men för den absoluta majoriteten gäller det.
The game som jag fattat det är blandning utav studier/undersökningar och hobbypsykologi, och så klart fungerar det.

Och nej, kvinnans ålder, utbildning och logiska förmåga spelar absolut INGEN roll.

Korrekt. Självklart förnekar kvinnor det när dom LÄSER om det, ingen vill ju vara ett "offer" eller känna att man "lätt kan bli manipulerad", vad som händer ute i världen sedan, det är en HELT annan sak.
Citera
2012-04-06, 17:16
Medlem
Mi76s avatar
Citat:
Korrekt. Självklart förnekar kvinnor det när dom LÄSER om det, ingen vill ju vara ett "offer" eller känna att man "lätt kan bli manipulerad", vad som händer ute i världen sedan, det är en HELT annan sak.

Ja och sen gäller det för killen att behålla sin tjej när hon väl upptäcker att han egentligen har kört ett spel och i grunden är en sissy boy. Det var ju inte det hon sökte.
Citera
2012-04-06, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mi76
Ja och sen gäller det för killen att behålla sin tjej när hon väl upptäcker att han egentligen har kört ett spel och i grunden är en sissy boy. Det var ju inte det hon sökte.

Har som sagt bara skummat igenom boken men om jag förstått det rätt är hela "systemet" mystery lär ut STÖDHJUL, det är ingenting man "ersätter sin personlighet" med men det är ett logiskt konsturerat system som har framtagits efter att man analyserat tusentals sociala situationer och kommit fram till vad som "oftast är mest effektivt". Detta kan sedan studenten applicera om och om och om igen tills han fått så mycket erfarenhet och självförtroende att han sedan kan "vara sig själv" vilket numera är ett attraktivt jag istället för ett bekräftelsesökande osäkert jag.

Utöver det handlar sjukt mycket av hela PU communityt att utveckla sin livsstil också så.
Citera
2012-04-06, 17:24
Medlem
Mi76s avatar
Citat:
Har som sagt bara skummat igenom boken men om jag förstått det rätt är hela "systemet" mystery lär ut STÖDHJUL, det är ingenting man "ersätter sin personlighet" med men det är ett logiskt konsturerat system som har framtagits efter att man analyserat tusentals sociala situationer och kommit fram till vad som "oftast är mest effektivt". Detta kan sedan studenten applicera om och om och om igen tills han fått så mycket erfarenhet och självförtroende att han sedan kan "vara sig själv" vilket numera är ett attraktivt jag istället för ett bekräftelsesökande osäkert jag.

Utöver det handlar sjukt mycket av hela PU communityt att utveckla sin livsstil också så.

Jag har inget emot att bli manipulerad av en man, det visar ju bara att han vill ha mig. OM han sen kan behålla eller växa in i rollen som jag ska bli attraherad av så är det ju bara ett plus. Lite win-win?
Citera
2012-04-06, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mi76
Jag har inget emot att bli manipulerad av en man, det visar ju bara att han vill ha mig. OM han sen kan behålla eller växa in i rollen som jag ska bli attraherad av så är det ju bara ett plus. Lite win-win?

Well there you go!
Citera
2012-04-08, 01:01
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna1Q84
Jag börjar med ett stort suck.

Boken the Game, som jag inte läst, men fått så mycket info om på annat sätt (bl.a en killpolare som läst den), är nog bland det knäppaste som finns.
Förstår verkligen inte grejen, så fort en kille förolämpar en, vare sig om det inte är någon solklar förolämpning eller ej, så är jag 100% säker på att varenda vettig tjej på denna planet vänder på klacken.
Annars är jag säker på att någon skruv är smått lös, så visst, om man vill ha en lågintelligent brutta så är det ju superbra.

Något som provocerar mig är också att boken är så fruktansvärt kvinnoförnedrande! Så män som talar gott om boken kan nog vara bland det osexigaste som finns.

Näe, vet ni vad jag som tjej tycker är hett? Killar som är snälla, smarta (galet hett!), självständiga och respekterar kvinnor, tror på jämlikhet. Var finns sådana män egentligen?
Skitsnack. En kille som är snäll, respekterande och har samma åsikter som bruden han vill åt blir "friend-zoned" dirr. Den som får tjejen på fall är oftast tjejens motsvarighet, inte jämlike. Vi snackar givetvis ONS här, eftersom det är det boken går ut på.

Negging funkar utmärkt på de flesta brudar. Även fast de flesta vet om metoden, faller de likt förbannad för den ändå.
Citera
2012-04-08, 10:50
Medlem
MontanT hur länge har du gameat då ?. Sedan frågar killar varför dom aldrig får brudar i vissa trådar här på flashback, de sätter sig själva i den situationen:evilgrin39
Citera
2012-04-08, 10:56
Medlem
MontanT hur länge har du gameat då ?. Sedan frågar killar varför dom aldrig får brudar i vissa trådar här på flashback, de sätter sig själva i den situationen:evilgrin39
Citera
2012-04-09, 18:55
Medlem
Tobias123s avatar
hahah så otroligt kul att läsa alla inlägg från brudar här. TACK för att ni gör min dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in