2019-08-15, 12:03
Medlem
Blev dömd för misshandel på min semester i Spanien efter att ha försvarat en tjej som blev antastad. Böterna blev 600 euro till staten och 1500 euro till den andra killen. Advokaten sa att om jag åker tillbaka till Sverige kan jag undvika att betala så länge jag inte kommer tillbaka till Spanien på ungefär 5 år. Är fortfarande lite nojig över det här. Någon som varit med om något liknande? Kan jag undvika att betala böterna så länge jag håller mig borta från Spanien eftersom att det är en nationell fråga eller kommer de kontakta svenska myndigheter i alla fall?

Mvh
Citera
2019-08-15, 12:17
Medlem
RingInteSnutens avatar
Du är lugn.
Jag har inte samma erfarenhet i spanien men annat land. Det roliga med EU länderna är hur illa dom faktiskt samarbetar.

Sen att spaniorerna at lite extra lata och inte kommer vilja lägga energi på att hitta dig gör det inte svårare.
Citera
2019-08-15, 12:40
Medlem
TokayGecks avatar
Var säker på ditt val. Spanien grep tex nyss en hel drös britter för liknande saker, och dessa hade inte varit i Spanien på flera år. De jag läste om greps förra veckan och togs från flygplatsen direkt till häkte.

De glömmer inte sånt här, de kan missa att plocka dig nu eller om 5 år. Har du otur så blir du gripen om 7 år på resa till Spanien och då ångrar du nog att du inte betalade. Gör rätt för dig.
Citera
2019-08-15, 12:43
Medlem
Men då har de tagit britterna när de åkt tillbaka till Spanien? Min plan är att undvika det landet i all framtid med tanke på hur de behandlade mig under hela häktestiden. Så länge de inte kontaktar svensk myndighet bör jag väl vara safe i så fall?
Citera
2019-08-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxNestxX
Men då har de tagit britterna när de åkt tillbaka till Spanien? Min plan är att undvika det landet i all framtid med tanke på hur de behandlade mig under hela häktestiden. Så länge de inte kontaktar svensk myndighet bör jag väl vara safe i så fall?

Hur behandlade de dig i häktet?
Citera
2019-08-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guayacan
Hur behandlade de dig i häktet?

När de tog mig blev jag misshandlad av flera poliser med batong trots handfängsel på, satte mig i häkte under 2 dygn utan någon riktig information. Fick lite kex och nötter plus kranvatten under häktningstiden.
Citera
2019-08-15, 12:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxNestxX
Men då har de tagit britterna när de åkt tillbaka till Spanien? Min plan är att undvika det landet i all framtid med tanke på hur de behandlade mig under hela häktestiden.

Tänk om ditt jobb behöver skicka dit dig på ett uppdrag inom 10 års tid då? Lite pinsamt att stå inför chefen och behöva säga "tyvärr, jag kan inte åka. I Spanien är jag en dömd och efterlyst våldsbrottsling". På dina avskedspapper blir det därefter inga goda vitsord varpå de enda jobb du kan få därefter är toalettstädning.
Citera
2019-08-15, 13:25
Medlem
Kolla hur lång gallringstiden är. Alla länder gallrar. Undvik till dess.
Citera
2019-09-15, 14:14
Medlem
Hej har en vän som polisen tagit och har honom i arresten. Kan du berätta hur allt gick till från du blev gripen till du blev släppt. Fick du ringa nån. Sitter i Sverige nu och får ingen kontakt. Vidrigt och leva i denna ovisshet 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in