Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-14, 18:31
  #25
Medlem
Läskigs avatar
Visst, hon har rätt i det hon säger, men samtidigt pekar hon ut alla möjliga slags folkgrupper som rasister utom utom just svarta, hennes egen tillhörighet verkar enbart kunna utsättas för rasism i Elaines värd, aldrig vara den som utsätter. Tycker att man bör titta sig själv i spegeln innan man börjar peka finger åt alla andra.
Citera
2019-08-14, 18:39
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Elaine verkar fortfarande vara kvar i bubblan där etniska svenskar inte kan utsättas för rasism.

Ja, hon säger att invandrare kan vara rasister, vilket förstås är 100% sant. Men hon tar upp sin svarta bakgrund som måltavlan. Igen. För ungefär femhundrafemtioelfte gången.

Jag är så jävla trött på det här ständiga gnället om att "judar utsätts för ökad antisemitism i Malmö", "perser och araber kallade mig för neger i skolan", "vi ser en ökad antiziganism i landet", "samerna upplever sig bla bla bla...".

Det är ett så sjukt jävla tröttsamt lobotomerat malande om alla dessa stackars förtryckta folk som råkat hamna mitt i nazistapokalypsens krängande Sverige där galna fradgatuggande lintottar, stora som små, springer runt med osäkrade automatvapen och rullande kristallblå ögon och skjuter vilt på första bästa Mohammed-morfar oskyldigt bärandes på en ICA-kasse med ekologisk blomkål och morötter!

Aldrig någonsin försöker någon nyansera debatten ens en liten aning.

Fan ta mig A L D R I G tas det någonsin upp att svenskarna själva, framförallt de svenskar som av etablissemanget sedan länge lämnats efter i en aldrig sinande uppsjö av växande problemförorter, i stor utsträckning själva är utsatta för hat, hot, våld och trakasserier från diverse invandrarelement (ivrigt påhejade av den vämjelige etablissemangssvensken som sitter gömd i sitt apartheid-reservat och dricker tetravin med krossad stesolid).

Elaine har en historik av extremt världsfrånvända inlägg. Hon skrev ett av de inlägg jag aldrig kommer glömma: newsmillartikeln "mardrömmen är ett nio till fem jobb".
Nu är hon retorikexpert och enligt hennes bokföring tjänar hon några miljoner om året. För att göra... ja vad egentligen?
Ändå slutar hon aldrig beklaga sig över rasismen.
Hon är en av de två personer jag tycker sämst om. En annan är en annan halvneger: Timbuktu, som gick i en förnäm medelklassskola i Lund ("katte" för den som undrar) och vars pappa var någon medelklassneger, men Timbuktu slutar aldrig tala om hur jobbigt det är att vara "från orten". Hmm jo visst.

Den här generationen som ser rasism överallt är lyckligtvis på väg bort nu.

För övrigt så finns det mycket som inte nämns vad gäller rasismdebatten, vilket beror på att vänstern bestämt att rasism är en del av marxistisk klassförtryck, där "de högre" förtrycker "de lägre". Sossarna är ju delvis byggd på marxismen.
Ser man hur det i verkligheten ser ut t.ex. i USA så kommer det mesta hatet mot minoritetsgrupper från ANDRA minoritetsgrupper, och har alltid gjort så, utom i den amerikanska södern. I norr så var det däremot först irländare som hamnade i bråk med negrerna, och sedan italienarna. Alltså inget är nytt under solen.
Ta t.ex. https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City_draft_riots 1863, där irländare och svarta slogs och 120 personer dog.

Angående svarta så när de gör studier i USA så är det vanligare att svarta hatar vita än tvärtom. Som vi vet slutar svarta aldrig att beklaga sig. Även när de säljer miljoner skivor i Timbuktu eller tjänar miljoner som "retorikexpert". Faktum är att de svarta bara kan lyckas i de vita samhällen som de hatar, eftersom deras kompetens, som att göra ghettomusik eller att vara "retorikexpert", inte bygger upp samhällen.

Det finns en anledning att ingen grupp i världen gillar svarta människor. Även araber använde dem som slavar. Ingenstans i världen flyttar svarta in och skapar något framgångsrikt. Överallt dit de flyttar så blir deras områden fulla av kriminalitet och droger. Vad ska man säga? Så är det ju.
Citera
2019-08-14, 18:41
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Visst, hon har rätt i det hon säger, men samtidigt pekar hon ut alla möjliga slags folkgrupper som rasister utom utom just svarta, hennes egen tillhörighet verkar enbart kunna utsättas för rasism i Elaines värd, aldrig vara den som utsätter. Tycker att man bör titta sig själv i spegeln innan man börjar peka finger åt alla andra.

Stämmer, vilket gör det bara lite än mer pikant. På sätt och vis förstärker det ju hennes poäng dock även om det samtidigt blir självmål. Undrar vad Afrosvenskarnas riksförbund säger?
Citera
2019-08-14, 18:43
  #28
Medlem
Klipp från Elaines debattartikel.

Jag tycker inte våld är okej och jag försöker inte på något sätt legitimera det ASAP Rocky[3] gjorde, men jag är övertygad om att de afghanska killarna som förföljde honom inte såg en kändis utan ett gäng svarta män att trakassera. Jag deltog en del i debatten om ASAP Rocky och när jag delade en bild av rapparen så kommenterade en afghansk kille bilden. ”Vad tror denna svarta avart? Tror han att han är bättre än svenskar??? Jävla grillkolsliknande cancersvulst”.

Det var precis vad jag trodde också och skrev i ASAP tråden.
Citera
2019-08-14, 18:44
  #29
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
men jag är som många andra mörkhyade och svarta drabbad av det ologiska fenomenet rasistiska invandrare.

Det är inte ologiskt. Alla invandrargrupper, inklusive negrerna själva är djupt rasistiska.

Dock har narrativet formats på det viset att alla grupper utom vita får själva lov att dra rasistkortet och neutralisera.

I princip skapar det en överklass av vita. Oklart om det är det som är det egentliga syftet.
Citera
2019-08-14, 18:58
  #30
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ser vi kanske slutet på hennes karriär i TV-sofforna?

Japp givetvis kommer detta att svida ordentligt på intäktssidan.
Citera
2019-08-14, 19:11
  #31
Medlem
Jag har kurdiska vänner som fullständigt hatar negrer. Jag känner även en kristen syrier som hatar muslimer till den grad att vilken NMR:are som helst skulle få mindervärdeskomplex
Citera
2019-08-14, 19:18
  #32
Avstängd
mazedazes avatar
Kul att någon äntligen vågar säga saningen.
Vem vet snart kanske någon också vågar erkänna att Malmös gator inte är fulla av dödsnazister som gör att judar inte vågar bära davids stjärna offentligt utan att det är araber som attackerar judarna.
Citera
2019-08-14, 19:21
  #33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Snackade med en syrier en del innan valet förra året. Han kom hit tror det var tidigt 80-tal med stor släkt. Flydde främst pga. förföljelse från muslimer då de är kristna.

Han undrade var alla "svenska rasister" var någonstans som det snackas om inom politiken och att den rasism han blivit utsatt för var från... andra invandrare, främst muslimer.

Han var orolig över Sveriges framtid och sa "landet jag flydde till börjar likna landet jag flydde ifrån"

Det fastnade i mitt huvud.
Citera
2019-08-14, 19:24
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag har kurdiska vänner som fullständigt hatar negrer. Jag känner även en kristen syrier som hatar muslimer till den grad att vilken NMR:are som helst skulle få mindervärdeskomplex

Samma här, har en polare från Iran som hatar araber och muslimer mer än vad en NMR gör. Dock jag förstår honom som fick se hans hemland förstörts av mullorna.

Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Kul att någon äntligen vågar säga saningen.
Vem vet snart kanske någon också vågar erkänna att Malmös gator inte är fulla av dödsnazister som gör att judar inte vågar bära davids stjärna offentligt utan att det är araber som attackerar judarna.

Det är sant, dock tyvärr hon pekade på alla förutom sin egen folkgrupp.
Citera
2019-08-14, 19:28
  #35
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Snackade med en syrier en del innan valet förra året. Han kom hit tror det var tidigt 80-tal med stor släkt. Flydde främst pga. förföljelse från muslimer då de är kristna.

Han undrade var alla "svenska rasister" var någonstans som det snackas om inom politiken och att den rasism han blivit utsatt för var från... andra invandrare, främst muslimer.

Han var orolig över Sveriges framtid och sa "landet jag flydde till börjar likna landet jag flydde ifrån"

Det fastnade i mitt huvud.


Så himla sorgligt! Som sagt tvekar jag inte att sätta mina pengar på att just muslimer är de som har mest svårt av alla att acceptera något som avviker från deras sätt att leva och tro... därför är det ett BIG MISTAKE att ta in dessa ”volymer av dem”. Det är inte rasism, det är bara att konstatera fakta. Vi är för olika dem, vi har försökt och försökt men allt vi möts av är förakt. Stackars din vän ,stackars arma Sverige
Citera
2019-08-14, 19:30
  #36
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Samma här, har en polare från Iran som hatar araber och muslimer mer än vad en NMR gör. Dock jag förstår honom som fick se hans hemland förstörts av mullorna.



Det är sant, dock tyvärr hon pekade på alla förutom sin egen folkgrupp.
Du menar blandraser?
Hon talar ju om sin upplevelser. Tror inte att blandn*gers är rasister mot andra blandn*gers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback