2019-08-14, 14:20
Medlem
Cohibas avatar
Någon som testat Bergstrands cigarrer och kan uttala sig?

https://bergstrandcigars.se/store/
Citera
2019-08-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Någon som testat Bergstrands cigarrer och kan uttala sig?

https://bergstrandcigars.se/store/

Betala 376:- för en "Svensk Cigarr" är som att betala 5000:- för en Svensk Whisky, pengar rätt ner i sjön.
Vill du ha billiga och prisvärda cigarrer så köp online via USA.
Citera
2019-08-14, 14:46
Medlem
https://bergstrandcigars.se/product/...rs-longfiller/
Haha 615:- för en cigarr, vad har dom rökt när dom satte priset? Dom måste ju mena 6-pack eller något
Inte ens en Chohiba kostar 600:-/st
Citera
2019-08-14, 14:50
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Betala 376:- för en "Svensk Cigarr" är som att betala 5000:- för en Svensk Whisky, pengar rätt ner i sjön.
Vill du ha billiga och prisvärda cigarrer så köp online via USA.

Det är inte prisvärda cigarrer min fråga rör utan bara nyfikenhet hur det gått med experimentet att göra cigarrer i Svedala.

Priserna gäller för 6 cigarrer. Det står på websidan.
Citera
2019-08-14, 15:00
Medlem
Citat:
Det är inte prisvärda cigarrer min fråga rör utan bara nyfikenhet hur det gått med experimentet att göra cigarrer i Svedala.

Vart ser du informationen att det gäller 6 st cigarrer ? "Pris: 615 kronor/st" ser jag bara på hemsidan.

"Cigarrer(6)" är ju att det finns 6 produkter i den kategorin.
Citera
2019-08-14, 15:02
Medlem
Citat:

Åter till din fråga, lär ju funka lika bra att odla Tobak här i Sverige som på Kuba, Man torkar ju ändå bladen efter odlingsperioden. Spännande, såg nu att gårdbutiken ligger 15min bort, kan vara värt ett besök till helgen
Citera
2019-08-14, 15:03
Medlem
Jag antar det är samma skillnad som i vin hur jorden man odlar är. Men för oss dödliga som inte känner skillnad på en 200:- flaska rött eller en 300:- så spelar det väl ingen roll.
Citera
2019-08-14, 15:13
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Åter till din fråga, lär ju funka lika bra att odla Tobak här i Sverige som på Kuba, Man torkar ju ändå bladen efter odlingsperioden. Spännande, såg nu att gårdbutiken ligger 15min bort, kan vara värt ett besök till helgen

Spännande! Posta här om du testar!
Citera
2019-08-15, 04:53
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Naturligtvis går det nästan lika bra att odla tobak i Sverige en bra sommar, men kvalitén som cigarrtobak kommer inte i närheten av den Kubanska.
Man brukar säga att bra cigarrer från Nicaragua är de ickekubaner som kommer närmast den Kubanska tobaken. Det handlar om jordmån, klimat och mycket annat, Kubanska cigarrer vinner på att lagras, en egenskap många andra cigarrer saknar.

Men visst vore det kul att testa en helsvensk cigarr som lite kuriosa, är säkert ingen dålig cigarr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in