• 1
  • 2
2019-08-14, 06:16
Avstängd
Två danskättade Australiensare har dömts till 3-års fängelse i för att ha smugglar in sperma i schampoflaskor till Australien

https://www.theguardian.com/australi...hampoo-bottles
Citera
2019-08-14, 07:30
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Två danskättade Australiensare har dömts till 3-års fängelse i för att ha smugglar in sperma i schampoflaskor till Australien

https://www.theguardian.com/australi...hampoo-bottles
Grissperma borde det stått i rubriken. Australiensarna är ju livrädda att få in sjukdomar som kan slå ut deras jordbruks/kött-industri.
Citera
2019-08-14, 07:31
Medlem
Lite förvånande att danska svin är bättre än australiska eller kanske det är mångfalden som ger en viss fördel i grisaveln. Australien har hårda lagar mot import av biologiskt material. I det här fallet är det tydligen rädslan för Afrika och dess svinfeber som ger hårda straff.
Citera
2019-08-14, 07:36
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Grissperma borde det stått i rubriken. Australiensarna är ju livrädda att få in sjukdomar som kan slå ut deras jordbruks/kött-industri.

Precis min åsikt.

Det här är inte Youtube TS! Ge fan i att clickbaita
Citera
2019-08-14, 07:41
Medlem
borrizs avatar
Australiensarna har alltid varit kitsliga när det gäller införsel av mat och djur.
Förbudet går såpass långt att inga hästar fick föras in till OS Melbourne 1956. Istället hölls de sk Ryttarolympiaden i Stockholm.

Eftersom Afrikansk svinpest nu som bäst bereder ut sig i Europa så är det inte konstigt att man är på tårna
Citera
2019-08-14, 08:21
Medlem
Mullrets avatar
Vad skulle de med sperman till? Den geggan lär vara helt obrukbar efter några timmar.
Citera
2019-08-14, 10:10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad skulle de med sperman till? Den geggan lär vara helt obrukbar efter några timmar.
Min tanke med. Vad jag vet överlever sperman bara ett par timmar utanför kroppen om den inte är nerfryst som man gör på spermabanker.
Citera
2019-08-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Min tanke med. Vad jag vet överlever sperman bara ett par timmar utanför kroppen om den inte är nerfryst som man gör på spermabanker.

Dom skulle säkert använda de till proteinshakes. Det var väl danskar vi pratade om?
Citera
2019-08-14, 10:16
Medlem
Alternativt så har dom blivit lurad, dom trodde det var flytande koks dom smugglade men de visade sig vara säd från ett smutsigt svin.
Citera
2019-08-14, 10:47
Moderator
blomvattnares avatar
"Sperma" i rubriken utbytt mot "grissperma".

/Mod
Citera
2019-08-14, 11:20
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Smugglingen ska ha pågått i flera år och 200 grisar ska ha blivit till från shampooflaskans innehåll.
Citera
2019-08-14, 15:27
Medlem
borrizs avatar
Lite fakta om da:nskarnas bolad GD Pork
https://www.aussiefarms.org.au/compa...d-pork-pty-ltd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto