2019-08-13, 17:20
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Jag har i vanligs fall starka och friska naglar. Nu har jag dock fått problem på höger pekfingernagel där det är en längsgående spricka som bara fortsätter neråt och aldrig ger sig. Har bråkat flera månader nu.

Jag har testat kombinationer med superlim, massa nagellack, klippa nageln jättekort etc, men det hjälper inte. Så snart nageln växer ut lite så spricker den för minsta lilla slag rätt ner i nagelköttet. Har jag otur märker jag det inte och fastnar dessutom i håret. Aj.

Någon som vet hur man lagar?
Citera
2019-08-13, 17:32
Medlem
olasvenssons avatar
Superlim

Köp lösnagel.

Har du vitaminbrist? Mineralbrist?
Citera
2019-08-13, 18:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Jag har i vanligs fall starka och friska naglar. Nu har jag dock fått problem på höger pekfingernagel där det är en längsgående spricka som bara fortsätter neråt och aldrig ger sig. Har bråkat flera månader nu.

Jag har testat kombinationer med superlim, massa nagellack, klippa nageln jättekort etc, men det hjälper inte. Så snart nageln växer ut lite så spricker den för minsta lilla slag rätt ner i nagelköttet. Har jag otur märker jag det inte och fastnar dessutom i håret. Aj.

Någon som vet hur man lagar?

Växer den sprucken, eller spricker den om och om igen? Om den växer sprucken så har du nog fått en skada på nagelbandet som gör att den produceras så. Då är det 4life.
Citera
2019-08-13, 19:12
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Superlim

Köp lösnagel.

Har du vitaminbrist? Mineralbrist?

Jag hade långa naglar när jag tränade. Dumt. Slog nageln rakt ner i en skivstång så det lossnade bitar och den sprack rakt ner i köttet. När jag klipper nageln så kommer jag ner till hel nagel, men när den växer så spricker den. Räcker med minsta lilla.

Idag öppnade jag låset på ett halsband, det räckte för en djup spricka. Har 4 lager nagellack också...
Citera
2019-08-13, 19:13
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Växer den sprucken, eller spricker den om och om igen? Om den växer sprucken så har du nog fått en skada på nagelbandet som gör att den produceras så. Då är det 4life.

Den spricker om och om igen. Det är liksom uppifrån och nedåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in